Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jo helt klart, men det er store forskjeller innenfor musikk. Trommiser innenfor svartmetall har oftest helt andre kunnskaper og kvaliteter enn trommiser som spiller jazz.

7620975[/snapback]

 

Samtidig spiller de alle musikk, og da skiller kun timing, musikalitet osv. :) Derfor kan hvem som helst, uannsett sjanger sammenlignes. Det er ikke vodoo de utfører vel... :ph34r:

Lenke til kommentar

Men så igjen spiller jo det inn hva man liker, jeg gir strengt tatt en god faen om de spiller aldri så rett iforhold til metronomen hvis det låter dørgendes kjedelig(John Bonham ja, gud satan meg). Eneste som er interessant for meg er at det låter fett i mine ører. Og det feiteste innenfor tromming etter min mening er følgende:

 

Jose Pasillas (Incubus)

Dave Lambardo (Slayer)

Gylve Nagell (Darkthrone)

Noralf Ronthi (Seigmen)

Bill Ward (Black Sabbath)

 

Satser på at jeg ikke har glemt noen nå.....

 

Edit: Og hvis noen klager på Gylve no så må jeg bare få si en ting først: Hørt det nyeste albumet? Feiteste trommingen innenfor black-metallen sin historie.. skittent, rått og herlig.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Edit: Og hvis noen klager på Gylve no så må jeg bare få si en ting først: Hørt det nyeste albumet? Feiteste trommingen innenfor black-metallen sin historie.. skittent, rått og herlig.

7627869[/snapback]

 

Ja sikkert drittfett å rippe trommeronkingen til dusten og sitte i tusmørket og digge :p Hvis du virkelig mener at JHB ikke var en genial del av et genialt band med sin banebrytende musikk, så må jeg desverre legge deg i sylinderarkivet...? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg liker Gene Hoglan (fra bla. SYL), Ed Warby (fra Ayreon), Martin Lopez fra Opeth, men favoritten må vel være Brann Dailor fra Mastodon!  :thumbup:

 

Fyren er jo fra en annen verden!  ;)

7627660[/snapback]

Enig her, tromisser som både slår fort/hardt fra seg og kan gjøre litt spennende og tekniske ting. (Uten at de har en trommespil som omtrent virker som en demontrasjon på "Oooh se hvor flink jeg er!" som f.eks. DT-tromissen...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Har du hørt det nye Darkthrone albumet? Med tanke på at du uttaler deg slik som du gjør...

 

Og hvorfor skal jeg egentlig spille trommer i tussmørker(som du så fint ordelegger deg)? Jeg må si at jeg liker best å spille trommer med belysning siden jeg da kan ha en lettere forståelse for de rundt meg som jeg spiller med :)

 

Bare hiv meg i sylinderarkivet hvis det må til... Men John Bonham er så kjedelig å høre på at jeg heller sitter på en av de nyere platene til U2, og det sier sitt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Bare hiv meg i sylinderarkivet hvis det må til... Men John Bonham er så kjedelig å høre på at jeg heller sitter på en av de nyere platene til U2, og det sier sitt.

7628400[/snapback]

 

Mulig det sier sitt, men det sier på langt nær ikke alt :) Forøvrig blir det umulig å "diskutere" musikken til LedZepp hvis du på ingen måte har forholdt deg til den, annet enn at den var kjedelig. Håper forøvrig at du faktisk ikke "sitter" på den "platen", og hvis du allikevel gjør det så ønsker jeg deg god bedring :)

Lenke til kommentar

Mine favoritter må bli som følger:

 

Dave Wecl og Mike portnoy for ren teknisk ferdighet. De er helt syke begge to.

 

Jack DeJonette for at han er deilig å høre på.

 

Til sist skal de fleste black og power metal trommiser ha min honnør, for sinnsyk utholdenhet innen blast beats/traktor tramping. EDIT: Må nevne Joey Jordison og Derek Roddy der.

 

EDIT: Selv om jeg hater å spille korps trommer så skal de ha min respekt for å klare å beherske seg men tanke på å følge notene. Jeg HATER å spille med noter! Foretrekker å høre på sangen som jeg skal lære(hvis det er cover) og plukke alt selv. Uansett om det er en eksakt kopi får jeg en mye bedre følelse av det enn hvis jeg leser det.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar
En her som sa at Tommy Lee er ganske god... Han er jo verre enn lars ulrich!! Eneste han kan er å spille en enkel 4-takt og pule damer...

7628660[/snapback]

 

Hva er det med Lars Ulrich-dissingen? Selvom han ikke er verdens beste, betyr ikke det at han er ræva. Fyren er meget god til å spille til sangen som så mange trommiser fint sier det.

 

Sjekk ut Dyers Eve.

Lenke til kommentar

Mine favoritta:

-Hellhammer(Arcturus,Mayhem,Winds,Age of silence,Troll+++)

-Frost(ex-Keep of kalessin, 1349, Satyricon)

-Trym(emperor, zyklon++)

-Steingrim(Windir, Vreid)

-Vyl(Keep of kalessin)

Forundre me at ingen faktisk har nevnt Asgeir Mickelson(Borknagar, Ihsahn, Spiral Arcitect, Vintersorg, Enslavement of beauty++) som må være min favoritt av favorittan :cool:

Og som dokker ser så har ikke i peiling på trommisa, har ikke hørt så mange men kan med hånda på hjerte si at dessa e gode.

 

Angående Lars Ulrich så e han tvert imot imponerende. Metallica e kjedelig på grunn av han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...