Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye synsing og komentarer iht. egen musikksmak. Får henge meg på trenden. Ser noen har nevnt Neal Peart i rush, han har holdt seg i toppen i 30 år nå, og jeg skal se han i Globen i neste uke :D Gleder meg overvanvittig.

Hvis man ser på hva veldig mange av nåtidens store band's trommisser hørte på da de var unge, så svarer veldig mange nettop Neal Peart. Og han har ikke sakket akterut, tvert imot, han er bedre nå enn noengang.  Men jeg har også veldig sans for Dream Theather, Liquid Tension Experiment , Flower Kings sine trommisser. Finnes også en bråte skikkelig gode trommisser i jazz-miljøene, vi har en del i Norge også som hever seg bra, feks. Ernst W. Sandbakk. Dette begrepet "verdens beste" hører ikke hjemme i en slik sammenheng, for man kan sette opp utallige parametre som norm, og få like mange "mestere" som parametere.

2831760[/snapback]

 

 

Leser Neil Peart sin bok "Roadshow" akkurat nå. Mannen er jo nesten like god skribent som han er trommis. Han skriver også det meste av Rush sin musikk.

 

Sjekk ut DVD'en "Rush In Rio". :-D

 

Godt Nytt År folkens!

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Den som er best er Dave Lombardo i Slayer. Den vesle trommesoloen hans i slutten av gitarsoloen i Angel of Death eier alt og alle...

 

Ikke mange som nevner ham, hvorfor? :hmm:

7594997[/snapback]

 

Kommer fra han som sa at (brrr) Lars Ulrich var best, much?

 

Men Dave er mongo paa trommer, digger han :dribble:

 

Skal vi se... denne trommesoloen etter soloen er godspeed.

 

Angel of Death

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
John Bonham eier alle

7614012[/snapback]

 

Slik skal det låte, og hvis det kan hjelpe på egen usikkerhet over hvem som kan "spille" på trommer så ønsker jeg dere alle et opplysende godt nytt år :w00t:

Lenke til kommentar

Hvorfor never folk Lars som en av de beste trommisene. Altså, Metallica er yndligbandet mitt men Lars Ulrich er en helt gjennomsnittelig trommis. Folk never jo bare kommersielle band :no:

 

Uansett, en av de beste trommistene imo er :

 

Joey Jordison, Slipknot

 

Mike Portnoy, Dream Theater

og

 

Selveste Frost, fra Satyricon - Bare se hva dene karen gjør med en fot

 

http://www.youtube.com/watch?v=Z7wmf9HeL_4

Lenke til kommentar
Hvorfor never folk Lars som en av de beste trommisene. Altså, Metallica er yndligbandet mitt men Lars Ulrich er en helt gjennomsnittelig trommis. Folk never jo bare kommersielle band  :no:

 

Uansett, en av de beste trommistene imo er :

 

Joey Jordison, Slipknot

 

Mike Portnoy, Dream Theater

og

 

Selveste Frost, fra Satyricon - Bare se hva dene karen gjør med en fot

 

http://www.youtube.com/watch?v=Z7wmf9HeL_4

Haha, og de du nevner er ikke kommersielle? ;)

 

Men se hva han her gjør med en fot, du. :) Joda, Frost er en bra trommis, men han kommer aldri i nærheten av f.eks. Tomas Haake, Gene Hoglan, Derek Roddy, Morgan Ågren eller John Bonham.

Lenke til kommentar
Kanskje, men jeg dømmer hverfall ikke trommister etter hva slags musikk de spiller, og om sangene er bra så er trommisten bra som jeg har følelse at mange gjør. Slipknot er ræva imo, men Joey er en sinnsykt bra trommist.

7618457[/snapback]

Nei, gjør da ikke det jeg heller. Blir bare ikke så veldig imponert av passe rask blasting i ett minutt. :)

 

Enig med Sitronade, men jeg syns også det blir litt feil å sammenligne Frost med John Bonham. De spiller/spilte tross alt veldig forskjellig musikk.

7618666[/snapback]

Joda, du har rett, men jeg skrev da opp en haug med andre trommiser som fint skulle kunne sammenlignes.

 

EDIT: leif

Endret av AnR
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Enig med Sitronade, men jeg syns også det blir litt feil å sammenligne Frost med John Bonham. De spiller/spilte tross alt veldig forskjellig musikk.

7618666[/snapback]

 

Hvorfor? Musikk er musikk :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...