Idioteque Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Hva synest dere Betesha (?) bør ha med i Oblivion som de ikke hadde med i Morrowind? Hva bør de forbedre ? Jeg mener at de bør ha med dette : -NPCer som oppfører seg mer naturlig, ikke som står iro på samme plass dag ut og dag inn. Også at de sover om kvelden. -Solskinn! Ble fort lei av sandstormene og regnet i Morrowind -Flere "yrkesmuligheter", at en kan bl.a jobbe som smed, og lage sverd o.l også selge de. -At hvis man ikke spiser...så går skillsa ned til du spiser, da går de opp igjen Er det noen flere forslag her ute å går? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Jeg mener at combat-systemet bør forbedres, og det mener jeg å ha lest på et på et bilde fra PC-bladet som hadde den 12-siders artikkelen om spillet. Kommer ikke på noe mer i farten. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 - Søvnsyklus bør forbedres. Feks. ved at en må ha med seg telt og luftmadrass for å sove i bushen. I Morrowind regenereres helse og mana (hva var det de kaller det i ES; magica?) ALT for raskt. - Større grad av "handlinger gir konsekvenser". Har du slaktet masse folk i en by burde du ikke være velkommen i en annen... - Få til et bedre system med kverking av viktige NPCer. Ikke sikker på hvordan det bør løses, men generelt er det døvt med den "dommedagsbeskjeden" du får i Morrowind. En måte kunne være mange alternative plott i questene, avhengig av om du har kverket noen du ikke burde. Eksempel: Alternativ 1 - du har spillt goofguy og gjort som du "skulle". Du må prate med en eller annen tilbakestående mage-aspirant-kahjiit som sender deg ut for å plukke masse blomster før du kommer videre. Alternativ 2 - du har kverket kattekreket og alle vennene hennes. Derfor må du istedet komme i kontakt med en eller annen ond trollmann som sender deg for å likvidere en landsby. Osv. - NPCer som ikke er stedbundne. ALLE NPCer bør vandre rundt av og til! - Folkemasser. Tenk så fett det hadde vært med et par hundre NPCer på en markedsplass for eksempel... (Jada, dette ER urealistisk...) - Flere interessante personligheter. På dette området kan de godt skue litt til hva JoWooD gjorde i Gothic 2. Hvorfor var det ingen Atille eller Gorn eller Xardas i Morrowind??? Personligheter med mer enn en dimensjon er alltid stas. - Flere muligheter til å tjene penger og kjøpe seg bra utstyr, men FÆRRE muligheter til å kjøpe seg experience/ferdigheter. Kunne for eksempel byttes ut med et slags skolesystem hvor en faktisk må gå i lære over tid? - Mere logikk i hvor en finner godsaker. Übersverd i gammel kongelig gravkrypt=logisk. Übersverd i en tilfeldig hule langt pokkerivold uten nærmere forklaring=ulogisk. Ûbersverd til salgs i snobbete butikk i byen, men til en pris du ikke får råd til før neste istid=svært logisk - Humor! - Hvor teit det kan høres ut: romantikk.. Jada. Hyggelig å skrive brev til Julenissen. Men gleder oss ja! Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Slik som dostojevski sa: En ond/god "skala" med konsekvenser. Evil/Good only quests Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Jeg mener at combat-systemet bør forbedres, og det mener jeg å ha lest på et på et bilde fra PC-bladet som hadde den 12-siders artikkelen om spillet. Kommer ikke på noe mer i farten. Combat systemet blir forbedret ja ifølge teksten fra et av bildene i det spillmagasinet ellers mye bra forslag fra dostojevski Endret 16. september 2004 av Gammelsko Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Multiplayer... Uten tvil! Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 16. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Multiplayer... Uten tvil! det er nok, uheldigvis umulig i et spill som morrowind...eller er det bare jeg som babler i vei her? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 ja jeg regner ikke med at det vil få MP støtte, og det ville blitt vanskelig med tanke på å få til en dynamisk verden. I morrowind er det umulig å implementere for brukere siden kildekoden ikke er frigitt, men det burde vært fullt mulig for bethesda å få det til. F.eks en co-op mode der du gjør alt av quester sammen, osv, og du kunne ikke fullført en quest du hadde begynt sammen uten at den andre er der osv. Det kunne så absolutt ha virket, men noe MP med mange spillere tror jeg ikke hadde blitt noe særlig. Maks 2-3 stk, i co-op Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 - Folkemasser. Tenk så fett det hadde vært med et par hundre NPCer på en markedsplass for eksempel... (Jada, dette ER urealistisk...) - Flere muligheter til å tjene penger og kjøpe seg bra utstyr, men FÆRRE muligheter til å kjøpe seg experience/ferdigheter. Kunne for eksempel byttes ut med et slags skolesystem hvor en faktisk må gå i lære over tid? Enig med deg, dostojevski. Hadde vært dritkult, og gitt spillet enda mere dybde. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Jeg mener at combat-systemet bør forbedres Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Det ville vært interessant om toprankingen i et guild ville medføre at du kunne gi oppdrag til andre NPC. Eller i vertfall gi deg mulighet til å styre guildet i en viss grad. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Som appolox nevnte. Multiplayer er det jeg håper aller mest på. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Mulitplayer er det jeg håper minst på. Spill som Morrowind skal nytes alene i mørke stomrfulle vinterkvelder. Men bedre combat system, mer dynmisk verden, hester, mer muligheter for å få quester fra Deadra Lordene. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 og jeg drømmer selvfølgelig om et like ekstremt konge soundtrack som i morrowind... (ikke at jeg tror det noengang er mulig da men) Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Hvis det blir multiplayer blir jeg mektig skuffet. Men jeg har hørt bethesda overhodet si at Elder scrolls aldri vil bli multiplayer. Så jeg trur ikke det skal være noe farlig. Endret 16. september 2004 av Skurupu Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 17. september 2004 Rapporter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) - Søvnsyklus bør forbedres. Feks. ved at en må ha med seg telt og luftmadrass for å sove i bushen. I Morrowind regenereres helse og mana (hva var det de kaller det i ES; magica?) ALT for raskt. Er nok redd dette ikke kommer til å skje. Husk at spillet skal være morsomt også. Selv om jeg hadde digget MASSE realisme, vil jeg nok tro de fleste hadde gått lei pakke telt -rutinen fort. - Større grad av "handlinger gir konsekvenser". Har du slaktet masse folk i en by burde du ikke være velkommen i en annen... Definitivt! Synes jeg helt klart burde vært med. - Få til et bedre system med kverking av viktige NPCer. Ikke sikker på hvordan det bør løses, men generelt er det døvt med den "dommedagsbeskjeden" du får i Morrowind. En måte kunne være mange alternative plott i questene, avhengig av om du har kverket noen du ikke burde. Eksempel: Alternativ 1 - du har spillt goofguy og gjort som du "skulle". Du må prate med en eller annen tilbakestående mage-aspirant-kahjiit som sender deg ut for å plukke masse blomster før du kommer videre. Alternativ 2 - du har kverket kattekreket og alle vennene hennes. Derfor må du istedet komme i kontakt med en eller annen ond trollmann som sender deg for å likvidere en landsby. Osv. Noe av styrken til Morrowind var jo nettopp friheten. Det at du i det hele tatt kan drepe V.I.P NPC's var jo knallbra. "Alternative" løsninger på alle drap krever sitt for at det skal falle naturlig inn i situasjonen og ikke minst story. Personlig syntes jeg "dommedagsbeskjeden" var helt grei, selv om den ga deg få alternativer. - NPCer som ikke er stedbundne. ALLE NPCer bør vandre rundt av og til! Helt enig. Morrowind kunne til tider bli litt "livløst" - Folkemasser. Tenk så fett det hadde vært med et par hundre NPCer på en markedsplass for eksempel... (Jada, dette ER urealistisk...) Tja, fett? Garantert. Urealistisk? Håper ikke det - Flere interessante personligheter. På dette området kan de godt skue litt til hva JoWooD gjorde i Gothic 2. Hvorfor var det ingen Atille eller Gorn eller Xardas i Morrowind??? Personligheter med mer enn en dimensjon er alltid stas. Syntes dette var bra i Morrowind jeg. Det eneste som var trist var jo at de interessante personlighetene var bad guys, så du drepte de fort. - Flere muligheter til å tjene penger og kjøpe seg bra utstyr, men FÆRRE muligheter til å kjøpe seg experience/ferdigheter. Kunne for eksempel byttes ut med et slags skolesystem hvor en faktisk må gå i lære over tid? Både og. Et fixed experience system kan bli plagsomt etter en vis level. For de som har prøvd å levle en 80+ character til 90+ i Diablo II vet akkurart hva jeg mener. Samtidlig vil "power-levling" bli borte. - Mere logikk i hvor en finner godsaker. Übersverd i gammel kongelig gravkrypt=logisk. Übersverd i en tilfeldig hule langt pokkerivold uten nærmere forklaring=ulogisk. Ûbersverd til salgs i snobbete butikk i byen, men til en pris du ikke får råd til før neste istid=svært logisk Couldn't agree more! Gud hvor skuffa jeg ble istartet når jeg ransaket alt mulig av gravkrypter. - Humor! Morrowind har da litt, men på langt nær mye. Samtidlig må vi jo ta situasjonen tatt i betraktning. Masse humoristiske personer i en "doomed world" blir for teit. Personligheten til folk blir jo påvirket av hvordan de lever. Er det masse elendighet i verden, er ikke alle kjempe happy... - Hvor teit det kan høres ut: romantikk.. Hehe... Bare det ikke blir for klissete så. Igjen, må dette "passe" i story, og situasjonen til characterne. Endret 17. september 2004 av Shicca Lenke til kommentar
Jee Skrevet 17. september 2004 Rapporter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) En ting som skuffet meg stort med morrowind, hovedgrunnent til at æ aldri gadd å spille lenger en til level 9 va at helt fra bynnelsen kunne man gå nesten hvor man ville. Det va ingen UMULIGE områda man ikke kunne være på, i fare for å bli drept, man kunne bare springe forbi dem. Hvis noen har spilt "Heroes of might and magic 8" så skjønner man dette. Der var det på noen områder umulig å nerme seg. Men hvis man levlet en hel dag, så kunne man komme tilbake etterpå og mose alle 30, i morrowind møter man skjeldent MANGE fiender sammen... Noe annet jeg missliker, er at det er vanskelig å få solgt dyre verdisaker man har funnet... KJIPT "Heroes of might and magic" for ever!!!! Endret 17. september 2004 av Jee Lenke til kommentar
d1nosaur1984 Skrevet 17. september 2004 Rapporter Del Skrevet 17. september 2004 -Solskinn! Ble fort lei av sandstormene og regnet i Morrowind Er spesielt enig med deg på dette punktet her. Jeg liker å spille spill hvor det ikke bare er grått og trist, men heller litt solskinn og munterhet innimellom. Dette vil vel kanskje ikke passe inn TES4, siden det er en ganske dyster historie der også, eller..? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 17. september 2004 Rapporter Del Skrevet 17. september 2004 En ting som skuffet meg stort med morrowind, hovedgrunnent til at æ aldri gadd å spille lenger en til level 9 va at helt fra bynnelsen kunne man gå nesten hvor man ville. Det va ingen UMULIGE områda man ikke kunne være på, i fare for å bli drept, man kunne bare springe forbi dem. Hvis noen har spilt "Heroes of might and magic 8" så skjønner man dette. Der var det på noen områder umulig å nerme seg. Men hvis man levlet en hel dag, så kunne man komme tilbake etterpå og mose alle 30, i morrowind møter man skjeldent MANGE fiender sammen... Noe annet jeg missliker, er at det er vanskelig å få solgt dyre verdisaker man har funnet... KJIPT "Heroes of might and magic" for ever!!!! pirke-pirke: heroes of might and magic 8 finnes ikke, det siste som ble gitt ut het heroes of might and magic 4 (IV) du tenker kanskje på Might and Magic? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 17. september 2004 Rapporter Del Skrevet 17. september 2004 Hmm, jeg ønsker meg en stein-slynge jeg. Hadde vært utrolig bra å brukt som backup våpen. Ta opp slynga, feste den til fingern, plukke opp stein og fyre løs. Uansett så savner jeg en mere "manupilativ" verden, der du kan bruke naturen, f.eks ta opp ein sten og slå med en istedet for bare nevene. Å tenne på pilene før man skyter dem hadde også vært ganske tøft, og vile ha gitt fordeler mot noen fiender. Og generelt, større utvalg i våpen og rustning. Ellers kan de lage det som morrowind, eller bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå