Jump to content
Sign in to follow this  
Idioteque

TES: Hva bør vere med i TS4-Oblivion?

Recommended Posts

Hva synest dere Betesha (?) bør ha med i Oblivion som de ikke hadde med i Morrowind? Hva bør de forbedre ? Jeg mener at de bør ha med dette :

 

-NPCer som oppfører seg mer naturlig, ikke som står iro på samme plass dag ut og dag inn. Også at de sover om kvelden.

 

-Solskinn! Ble fort lei av sandstormene og regnet i Morrowind

 

-Flere "yrkesmuligheter", at en kan bl.a jobbe som smed, og lage sverd o.l også selge de.

 

-At hvis man ikke spiser...så går skillsa ned til du spiser, da går de opp igjen

 

Er det noen flere forslag her ute å går? :thumbup:

Share this post


Link to post

Jeg mener at combat-systemet bør forbedres, og det mener jeg å ha lest på et på et bilde fra PC-bladet som hadde den 12-siders artikkelen om spillet. Kommer ikke på noe mer i farten.

Share this post


Link to post

- Søvnsyklus bør forbedres. Feks. ved at en må ha med seg telt og luftmadrass for å sove i bushen. I Morrowind regenereres helse og mana (hva var det de kaller det i ES; magica?) ALT for raskt.

 

- Større grad av "handlinger gir konsekvenser". Har du slaktet masse folk i en by burde du ikke være velkommen i en annen...

 

- Få til et bedre system med kverking av viktige NPCer. Ikke sikker på hvordan det bør løses, men generelt er det døvt med den "dommedagsbeskjeden" du får i Morrowind. En måte kunne være mange alternative plott i questene, avhengig av om du har kverket noen du ikke burde. Eksempel: Alternativ 1 - du har spillt goofguy og gjort som du "skulle". Du må prate med en eller annen tilbakestående mage-aspirant-kahjiit som sender deg ut for å plukke masse blomster før du kommer videre. Alternativ 2 - du har kverket kattekreket og alle vennene hennes. Derfor må du istedet komme i kontakt med en eller annen ond trollmann som sender deg for å likvidere en landsby. Osv.

 

- NPCer som ikke er stedbundne. ALLE NPCer bør vandre rundt av og til!

 

- Folkemasser. Tenk så fett det hadde vært med et par hundre NPCer på en markedsplass for eksempel... (Jada, dette ER urealistisk...)

 

- Flere interessante personligheter. På dette området kan de godt skue litt til hva JoWooD gjorde i Gothic 2. Hvorfor var det ingen Atille eller Gorn eller Xardas i Morrowind??? Personligheter med mer enn en dimensjon er alltid stas.

 

- Flere muligheter til å tjene penger og kjøpe seg bra utstyr, men FÆRRE muligheter til å kjøpe seg experience/ferdigheter. Kunne for eksempel byttes ut med et slags skolesystem hvor en faktisk må gå i lære over tid?

 

- Mere logikk i hvor en finner godsaker. Übersverd i gammel kongelig gravkrypt=logisk. Übersverd i en tilfeldig hule langt pokkerivold uten nærmere forklaring=ulogisk. Ûbersverd til salgs i snobbete butikk i byen, men til en pris du ikke får råd til før neste istid=svært logisk ;)

 

- Humor!

 

- Hvor teit det kan høres ut: romantikk.. :love:

 

 

 

Jada. Hyggelig å skrive brev til Julenissen. Men gleder oss ja!

Share this post


Link to post
Jeg mener at combat-systemet bør forbedres, og det mener jeg å ha lest på et på et bilde fra PC-bladet som hadde den 12-siders artikkelen om spillet. Kommer ikke på noe mer i farten.

Combat systemet blir forbedret ja ifølge teksten fra et av bildene i det spillmagasinet :D

 

ellers mye bra forslag fra dostojevski :thumbup:

Edited by Gammelsko

Share this post


Link to post

ja jeg regner ikke med at det vil få MP støtte, og det ville blitt vanskelig med tanke på å få til en dynamisk verden. I morrowind er det umulig å implementere for brukere siden kildekoden ikke er frigitt, men det burde vært fullt mulig for bethesda å få det til. F.eks en co-op mode der du gjør alt av quester sammen, osv, og du kunne ikke fullført en quest du hadde begynt sammen uten at den andre er der osv.

Det kunne så absolutt ha virket, men noe MP med mange spillere tror jeg ikke hadde blitt noe særlig. Maks 2-3 stk, i co-op :D

Share this post


Link to post
- Folkemasser. Tenk så fett det hadde vært med et par hundre NPCer på en markedsplass for eksempel... (Jada, dette ER urealistisk...)

 

- Flere muligheter til å tjene penger og kjøpe seg bra utstyr, men FÆRRE muligheter til å kjøpe seg experience/ferdigheter. Kunne for eksempel byttes ut med et slags skolesystem hvor en faktisk må gå i lære over tid?

Enig med deg, dostojevski. Hadde vært dritkult, og gitt spillet enda mere dybde.

Share this post


Link to post

Det ville vært interessant om toprankingen i et guild ville medføre at du kunne gi oppdrag til andre NPC. Eller i vertfall gi deg mulighet til å styre guildet i en viss grad.

Share this post


Link to post

Mulitplayer er det jeg håper minst på. Spill som Morrowind skal nytes alene i mørke stomrfulle vinterkvelder.

 

Men bedre combat system, mer dynmisk verden, hester, mer muligheter for å få quester fra Deadra Lordene.

Share this post


Link to post

Hvis det blir multiplayer blir jeg mektig skuffet. Men jeg har hørt bethesda overhodet si at Elder scrolls aldri vil bli multiplayer. Så jeg trur ikke det skal være noe farlig.

Edited by Skurupu

Share this post


Link to post
- Søvnsyklus bør forbedres. Feks. ved at en må ha med seg telt og luftmadrass for å sove i bushen. I Morrowind regenereres helse og mana (hva var det de kaller det i ES; magica?) ALT for raskt.

 

Er nok redd dette ikke kommer til å skje. Husk at spillet skal være morsomt også. Selv om jeg hadde digget MASSE realisme, vil jeg nok tro de fleste hadde gått lei pakke telt -rutinen fort.

 

- Større grad av "handlinger gir konsekvenser". Har du slaktet masse folk i en by burde du ikke være velkommen i en annen...

 

Definitivt! Synes jeg helt klart burde vært med.

 

- Få til et bedre system med kverking av viktige NPCer. Ikke sikker på hvordan det bør løses, men generelt er det døvt med den "dommedagsbeskjeden" du får i Morrowind. En måte kunne være mange alternative plott i questene, avhengig av om du har kverket noen du ikke burde. Eksempel: Alternativ 1 - du har spillt goofguy og gjort som du "skulle". Du må prate med en eller annen tilbakestående mage-aspirant-kahjiit som sender deg ut for å plukke masse blomster før du kommer videre. Alternativ 2 - du har kverket kattekreket og alle vennene hennes. Derfor må du istedet komme i kontakt med en eller annen ond trollmann som sender deg for å likvidere en landsby. Osv.

 

Noe av styrken til Morrowind var jo nettopp friheten. Det at du i det hele tatt kan drepe V.I.P NPC's var jo knallbra. "Alternative" løsninger på alle drap krever sitt for at det skal falle naturlig inn i situasjonen og ikke minst story. Personlig syntes jeg "dommedagsbeskjeden" var helt grei, selv om den ga deg få alternativer.

 

- NPCer som ikke er stedbundne. ALLE NPCer bør vandre rundt av og til!

 

Helt enig. Morrowind kunne til tider bli litt "livløst"

 

- Folkemasser. Tenk så fett det hadde vært med et par hundre NPCer på en markedsplass for eksempel... (Jada, dette ER urealistisk...)

 

Tja, fett? Garantert. Urealistisk? Håper ikke det :D

 

- Flere interessante personligheter. På dette området kan de godt skue litt til hva JoWooD gjorde i Gothic 2. Hvorfor var det ingen Atille eller Gorn eller Xardas i Morrowind??? Personligheter med mer enn en dimensjon er alltid stas.

 

Syntes dette var bra i Morrowind jeg. Det eneste som var trist var jo at de interessante personlighetene var bad guys, så du drepte de fort.

 

- Flere muligheter til å tjene penger og kjøpe seg bra utstyr, men FÆRRE muligheter til å kjøpe seg experience/ferdigheter. Kunne for eksempel byttes ut med et slags skolesystem hvor en faktisk må gå i lære over tid?

 

Både og. Et fixed experience system kan bli plagsomt etter en vis level. For de som har prøvd å levle en 80+ character til 90+ i Diablo II vet akkurart hva jeg mener. Samtidlig vil "power-levling" bli borte.

 

- Mere logikk i hvor en finner godsaker. Übersverd i gammel kongelig gravkrypt=logisk. Übersverd i en tilfeldig hule langt pokkerivold uten nærmere forklaring=ulogisk. Ûbersverd til salgs i snobbete butikk i byen, men til en pris du ikke får råd til før neste istid=svært logisk ;)

 

Couldn't agree more! Gud hvor skuffa jeg ble istartet når jeg ransaket alt mulig av gravkrypter.

 

- Humor!

 

Morrowind har da litt, men på langt nær mye. Samtidlig må vi jo ta situasjonen tatt i betraktning. Masse humoristiske personer i en "doomed world" blir for teit. Personligheten til folk blir jo påvirket av hvordan de lever. Er det masse elendighet i verden, er ikke alle kjempe happy...

 

- Hvor teit det kan høres ut: romantikk..  :love:

 

Hehe... Bare det ikke blir for klissete så. Igjen, må dette "passe" i story, og situasjonen til characterne.

Edited by Shicca

Share this post


Link to post

En ting som skuffet meg stort med morrowind, hovedgrunnent til at æ aldri gadd å spille lenger en til level 9 va at helt fra bynnelsen kunne man gå nesten hvor man ville. Det va ingen UMULIGE områda man ikke kunne være på, i fare for å bli drept, man kunne bare springe forbi dem. Hvis noen har spilt "Heroes of might and magic 8" så skjønner man dette.

 

Der var det på noen områder umulig å nerme seg. Men hvis man levlet en hel dag, så kunne man komme tilbake etterpå og mose alle 30, i morrowind møter man skjeldent MANGE fiender sammen...

 

Noe annet jeg missliker, er at det er vanskelig å få solgt dyre verdisaker man har funnet...

 

KJIPT

 

"Heroes of might and magic" for ever!!!!

Edited by Jee

Share this post


Link to post
-Solskinn! Ble fort lei av sandstormene og regnet i Morrowind

Er spesielt enig med deg på dette punktet her. Jeg liker å spille spill hvor det ikke bare er grått og trist, men heller litt solskinn og munterhet innimellom. Dette vil vel kanskje ikke passe inn TES4, siden det er en ganske dyster historie der også, eller..?

Share this post


Link to post
En ting som skuffet meg stort med morrowind, hovedgrunnent til at æ aldri gadd å spille lenger en til level 9 va at helt fra bynnelsen kunne man gå nesten hvor man ville. Det va ingen UMULIGE områda man ikke kunne være på, i fare for å bli drept, man kunne bare springe forbi dem. Hvis noen har spilt "Heroes of might and magic 8" så skjønner man dette.

 

Der var det på noen områder umulig å nerme seg. Men hvis man levlet en hel dag, så kunne man komme tilbake etterpå og mose alle 30, i morrowind møter man skjeldent MANGE fiender sammen...

 

Noe annet jeg missliker, er at det er vanskelig å få solgt dyre verdisaker man har funnet...

 

KJIPT

 

"Heroes of might and magic" for ever!!!!

pirke-pirke:

 

heroes of might and magic 8 finnes ikke, det siste som ble gitt ut het heroes of might and magic 4 (IV)

 

du tenker kanskje på Might and Magic? :)

Share this post


Link to post

Hmm, jeg ønsker meg en stein-slynge jeg.

 

Hadde vært utrolig bra å brukt som backup våpen.

Ta opp slynga, feste den til fingern, plukke opp stein og fyre løs.

 

Uansett så savner jeg en mere "manupilativ" verden, der du kan bruke naturen, f.eks ta opp ein sten og slå med en istedet for bare nevene.

 

Å tenne på pilene før man skyter dem hadde også vært ganske tøft, og vile ha gitt fordeler mot noen fiender.

 

Og generelt, større utvalg i våpen og rustning.

 

Ellers kan de lage det som morrowind, eller bedre.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...