Gå til innhold

Minimum skjermkort HL2/CS2!


Anbefalte innlegg

Nå er jo ikke CS2 annonsert eller noe forsåvidt... pirke pirke. Men jeg vil regne med at CS2 også kommer til å bruke Source.

 

Uansett: Sjekk ut minstekravene, medium og anbefalte til HL2 og anslå hvor mye penger du vil bruke. Tips om skjermkort kan du spørre om på skjermkortdelen på forumet hos hw.no.

haha, du har "følgt" med.. Cs:s (2) bruker jo source motoren ja!! Det er jo en beta av spillet ute enda hvor du kan prøve motoren.. Den har pågått i et par måneder nå nesten, så du er nok veldig seint ute ja.. :!:

Eller så er det du som blandar CS2 og CS:S... ingenting som heter CS2 enda!

Ifølge han ene duden er cs 2 condition zero og CS:S er da CS 3 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et ATi Radeon 7500 64MB DDR skjermkort som jeg innser har gått ut på dato. Jeg tenkte derfor å investere i ett nytt kort nå som HL 2 nærmer seg lansering.

 

Har ikke lyst til å investere 5-6000 kr for et nytt skjermkort når det kun skal brukes til å spille HL 2 og CS 2.. hovedsaklig CS 2!

 

jeg har en iNTEGRAL SL-85DRV2 PIV1900/512/80/C og regner med at den holder mål enn så lenge..

 

Så til spørsmål!

 

1. Hvilket skjermkort bør jeg minimum ha? (pris ?)

2. Er det nok å investere fra 1000-3000 spenn i skjermkort?

3. Hvilket skjermkort er det anbefalt å bruke?

 

WILD

Slapp av half life 2 har mindre krav enn doom3.

 

Har prøvd hl2 på geforce 4 mx 440 så slapp off.

Lenke til kommentar
Har et ATi Radeon 7500 64MB DDR skjermkort som jeg innser har gått ut på dato. Jeg tenkte derfor å investere i ett nytt kort nå som HL 2 nærmer seg lansering.

 

Har ikke lyst til å investere 5-6000 kr for et nytt skjermkort når det kun skal brukes til å spille HL 2 og CS 2.. hovedsaklig CS 2!

 

jeg har en iNTEGRAL SL-85DRV2 PIV1900/512/80/C og regner med at den holder mål enn så lenge..

 

Så til spørsmål!

 

1. Hvilket skjermkort bør jeg minimum ha? (pris ?)

2. Er det nok å investere fra 1000-3000 spenn i skjermkort?

3. Hvilket skjermkort er det anbefalt å bruke?

 

WILD

Slapp av half life 2 har mindre krav enn doom3.

 

Har prøvd hl2 på geforce 4 mx 440 så slapp off.

åssen har du prøvd det om jeg tør spørre? wares? :roll:

Lenke til kommentar
Har et ATi Radeon 7500 64MB DDR skjermkort som jeg innser har gått ut på dato. Jeg tenkte derfor å investere i ett nytt kort nå som HL 2 nærmer seg lansering.

 

Har ikke lyst til å investere 5-6000 kr for et nytt skjermkort når det kun skal brukes til å spille HL 2 og CS 2.. hovedsaklig CS 2!

 

jeg har en iNTEGRAL SL-85DRV2 PIV1900/512/80/C og regner med at den holder mål enn så lenge..

 

Så til spørsmål!

 

1. Hvilket skjermkort bør jeg minimum ha? (pris ?)

2. Er det nok å investere fra 1000-3000 spenn i skjermkort?

3. Hvilket skjermkort er det anbefalt å bruke?

 

WILD

Slapp av half life 2 har mindre krav enn doom3.

 

Har prøvd hl2 på geforce 4 mx 440 så slapp off.

åssen har du prøvd det om jeg tør spørre? wares? :roll:

Beta regner jeg med..

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke helt... hvor er det man ser hvor mye bit kortet har når man kjøper det? Står jo ikke oppgitt noe sted.. :no:

corcky skrev:

 

1. På de kortene som har 128bit minne står det i beskrivelsen enten i form av 128bit eller betegnelsen LE.

 

2. MB blir angitt i MB og ikke i bit.

 

3. I høye oppløsninger og med AA og AF kan det ha litt å si, men ikke nok til at det er verdt prisen.

 

Kanskje lese hele tråden? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hadde ingen problemer med Doom 3 på mitt Geforce 5600 med 256 MB skjerm minne, tror ikke jeg kommer til å ha store problemer med HL2, håper jeg da, man vet aldri  :p

Det kan jeg ikke tro på, med mindre du har alt på minimum settings, eller en monstermaskin bak skjermkortet. GF5600 går for å være et av de dårligste korta Nvidia noensinne har lagd, det var en nedgradering da jeg gikk fra gf3ti200 til det.

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar

Trådstarter:

Jeg sier meg enig med de fleste andre her inne, 9800 Pro 128 er noe av det beste pris/ytelse du kan få i dag. Bare pass på at kortet er 256 bit.

 

Generelt:

Folk snakker om at HL2 er så lite krevende. Det er for så vidt sant det, men om du sitter på et GF2 eller lignende, så vil faktisk spillet se ut som HL1. Og hvem har vel lyst til det?

Lenke til kommentar
Hadde ingen problemer med Doom 3 på mitt Geforce 5600 med 256 MB skjerm minne, tror ikke jeg kommer til å ha store problemer med HL2, håper jeg da, man vet aldri  :p

Det kan jeg ikke tro på, med mindre du har alt på minimum settings, eller en monstermaskin bak skjermkortet. GF5600 går for å være et av de dårligste korta Nvidia noensinne har lagd, det var en nedgradering da jeg gikk fra gf3ti200 til det.

Skal kjøpe meg nytt skjermkort så snart det kommer penger til meg, men jeg kjører Doom 3 på High uten problemer.

 

Monster maskin? Vet ikke, har 2,9 Ghz prosessor og 512 MB ram, er vel ikke akkurat en monstermaskin.

 

Skal hoppe over til ATI radon serien, kanskje 9800. Skal i alle fall ha et med 256 MB minne på. Selv om det kan bli litt dyrt ;)

Lenke til kommentar
Tror dere mitt Gf FX 5950Ultra kort vil klare HL 2 greit eller?

Det skal jo funke veldig bra på DooM 3

 

EDIT:

 

Skal kjøpe meg nytt skjermkort så snart det kommer penger til meg, men jeg kjører Doom 3 på High uten problemer.

 

Monster maskin? Vet ikke, har 2,9 Ghz prosessor og 512 MB ram, er vel ikke akkurat en monstermaskin.

 

Skal hoppe over til ATI radon serien, kanskje 9800. Skal i alle fall ha et med 256 MB minne på. Selv om det kan bli litt dyrt 

 

Det er ikke vits i å betale mye mer for et 256 kort... Du bør vente litt så kan du kjøpe x700pro/xt kanskje 1K dyrere men du tjener mye på det :D

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Radeon 9800SE har da vel ikke 256bit minne!? :dontgetit:

 

Jeg mener bestemt SE betyr at kortet er utstyrt med 128bit minne! Styr unna SE!

 

Når det gjelder diskusjonen 128MB kontra 256MB minne på kortet, så tror jeg at vi med Doom3 og HL2 kommer til å merke mer forskjell enn det har vært mulig å se før.

 

For første gang kan hende det blir vits i å ha mer enn 128MB minne på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...