Gå til innhold

Minimum skjermkort HL2/CS2!


Anbefalte innlegg

9800SE kommer i både 128-bit og 256-bit versjon, og de kommer med forskjellig klokking på både GPU og minne. Det eneste som er felles for alle 9800SE-kort, er at de har 4 pipelines, og at de kan moddes til 8 pipelines (med varierende hell, ettersom det i prinsippet er "defekte" 9800 Pro-chip).

 

9800 Pro har blitt såpass billig nå at det er et innlysende valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ingen problemer med Doom 3 på mitt Geforce 5600 med 256 MB skjerm minne, tror ikke jeg kommer til å ha store problemer med HL2, håper jeg da, man vet aldri  :p

Det kan jeg ikke tro på, med mindre du har alt på minimum settings, eller en monstermaskin bak skjermkortet. GF5600 går for å være et av de dårligste korta Nvidia noensinne har lagd, det var en nedgradering da jeg gikk fra gf3ti200 til det.

Skal kjøpe meg nytt skjermkort så snart det kommer penger til meg, men jeg kjører Doom 3 på High uten problemer.

 

Monster maskin? Vet ikke, har 2,9 Ghz prosessor og 512 MB ram, er vel ikke akkurat en monstermaskin.

 

Skal hoppe over til ATI radon serien, kanskje 9800. Skal i alle fall ha et med 256 MB minne på. Selv om det kan bli litt dyrt ;)

Hvis du kjøper et radeon 9800 med 256 minne så husk å kjøpe pro. Ikke kjøp en av de derre 256mb billigkortene. Du få da mer ut av et dyrt 128 mb kort.

Lenke til kommentar
Jeg har visst et GeForce fx5600.. Tror du at HL2 vil funke fett på det da? Vil ikke kjøpe nytt før det er ytterst nødvendig skjønner du!

FX serien vil bare kunne spille HL2 i DX8 pga. arkitekturen til brikken. Grunnen er også at ytelsen til FX serien falller med rundt 50% i DX9 i HL2. Derfor har Valve latt FX som standard bruke DX8. Du kan tvinge DX9 om du vil, men da vil som sagt spillet gå veldig mye tregere.

Lenke til kommentar
Tror dere mitt Gf FX 5950Ultra kort vil klare HL 2 greit eller?

Det tror jeg så absolutt!

Ca 60 fps i 1024x768 i ren dx9.

9600XT er forøvrig bedre med ca 70fps.

:D

Ahh, det var herlige nyheter... Ja, jeg har 9600XT :yes:

Men skulle ikke FX5950 Ultra være nVidias motstykke til Radeon 9800XT eller noe? Altså mye bedre enn Radeon 9600XT?

Lenke til kommentar
eus' date='05/10/2004 : 12:30'] Det beste skjermkort kjøpet Pris VS Ytelse pr i dag er Nvidia 6800LE/NU

Disse kortene kan softmoddes til 16 pipelines med nyeste Rivatuner.

Prisen ligger fra 1900kr til 2700 ca..

Scorer selv Nesten 11K i 3dmark03 og 4K i 3dmark05

oi ! det var bra... Men er det stabilt med så mye klokking da.. ? Må ha en jævel kjøling da.. :ermm:

Lenke til kommentar
Vil mitt Raedon 9800, som tror at det er et pro-kort, klare HL2?

Jeg har et Radeon 9600XT, og det vil fungere helt fint (tror jeg), så alle etter det, inkludert 9800, vil fungere helt fint. Du kan jo bare se på Half Life 2 Hardware Survey - er ikke alle som har et X800-kort eller engang et 9800-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...