Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_irritert_*
Jeg hadde tatt det som et kompliment. Eller i verste tilfelle at du overtenker litt. Noe som er vanskelig å ikke finne hos mennesker med angst.

Hvis han hadde ment det som et kompliment, så hadde jeg hørt det. Det er vanskelig for meg å ta det som et kompliment, når jeg er vant til at folk ser ned på at jeg er stille, at jeg tenker mye osv.

 

Og ja nettopp, en psykolog burde da vite bedre enn å i det hele tatt kommentere det. Har vel ikke fått noen diagnose, men jeg er selvdiagnosert (ikke så lurt, men men) og da burde han jo være litt varsom?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_irritert_*
Har du vanskeligheter å ta i mot komplimenter, overtenker, er svært kritisk til deg selv så vil det meste en person sier til deg bli tolket negativt. Nå var jeg ikke der, så kan godt være denne personen var en idiot. Men personlig ville jeg ikke avskrevet han fordi han sa du var reflektert.

Du har kanskje rett, jeg skal ikke avskrive han enda, men jeg stiller ikke like forhåpningsfull som før...

Lenke til kommentar

En psykolog sa en gang til meg at jeg "nok aldri blir noen entertainer". Samtidig sa han mye positivt, men hva det var har jeg glemt. Slik er det. Depresjon påvirker hukommelsen.

 

Til den irriterte: Mulig han oppførte seg dårlig, hva vet jeg... men generelt... Det er åpenbart ikke slik at en psykologs jobb er å fortelle deg bare ting du liker å høre. Dessuten: I tekstform ihvertfall ser uansett det meste der faktisk ut som komplimenter. Hvordan du tolker ting må du nesten ta litt ansvar for selv.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Å lese gjennom en flere hundre gram tung blekke man får fra advokaten om hvor forferdelig person jeg tydeligvis er i enkeltes øyne er ikke anbefalt sengelektyre.

 

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHH!

 

Uffda, det der hørtes ikke bra ut... Klarer du å få sove nå da? Eller blir det en våken og slitsom natt på deg også?

Lenke til kommentar
Å lese gjennom en flere hundre gram tung blekke man får fra advokaten om hvor forferdelig person jeg tydeligvis er i enkeltes øyne er ikke anbefalt sengelektyre.

 

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHH!

 

Du får ikke sånt levert med mindre du har fortjent det? Då tenker jeg på kriminelle.

Endret av Professional
Lenke til kommentar
Han kalte meg "drømmende", han kritiserte meg for å være for gjennomtenkt, og at jeg brukte lang tid på å svare på spørsmål.

 

Slik er jeg også, tenker godt gjennom ting, bruker lagt tid å svare! Plagsomt i bladt ja, spessielt i sosiale situasjoner.

 

"stille skumle fyren".

 

ufattelig mange som har beskrevet meg sånn :dontgetit: Har også hørt "stille merkelige fyren" :p

 

Jeg har alltid følt at min personlighet ikke passet inn i samfunnet, noe som etter hvert førte til angst.

 

Samme her egentlig, men begynner å lette litt på angsten, selv om den aldri har vært så sterk, men nok til at det plager meg!

 

Og han sa noe som at "de andre ungdommene er litt mer overfladiske".

 

Ja, greit, de andre er litt mer overfladiske, men er du "de andre"?

 

Ja jeg har skjønt det! Samfunnet er ment for de utadvendte og de som ikke tenker så mye.

 

Ja, dette har jeg også merket meg, Samfunnet er lagt opp og ment for de utadvente og de som ikke tenker, det er jeg enig i!

Men for all del, ikke gi opp! Det finns andre som deg der ute :p Og trenger du noen å snakke med, så bare ta kontakt, biter ikke ;)

Endret av Tom Ølboks
Lenke til kommentar
Du får ikke sånt levert med mindre du har fortjent det? Då tenker jeg på kriminelle.
Det er en sivilrettslig sak. Ikke at det gjør det noe mer gøy eller mindre slitsomt.

Faktisk så tror jeg at jeg hadde foretrukket å bli dratt i retten i en kriminalsak der jeg hadde stjælt en bil, slått ned en gammel dame, blitt tatt med en halvkilo heroin eller noe. En skikkelig open-and-shut-case hadde vært å foretrekke.

Det er det jeg tror hvertfall. Har aldri vært i den situasjonen så sikker kan jeg jo ikke være.

Lenke til kommentar

Livet er lettest ved overfladisk tankegang.

Ikke tenke for mye, ikke være for mye.

Være mest som de andre, ikke gjennomsnittlig - men være sånn du merker at de mener du burde være for at de skal like deg. Og så må man mislike de rette personene, det er også populært.

 

Mange kan leve livene sine på falsk lykke som dette, og de merker ikke forskjellen ifra det og ekte lykke. Du kan forsøke å prøve det, så du får en fot innenfor, så vet du hvordan det er å være en av de andre.

 

Men alt i alt, er vi alle alene.

Lenke til kommentar
Du får ikke sånt levert med mindre du har fortjent det? Då tenker jeg på kriminelle.
Det er en sivilrettslig sak. Ikke at det gjør det noe mer gøy eller mindre slitsomt.

Faktisk så tror jeg at jeg hadde foretrukket å bli dratt i retten i en kriminalsak der jeg hadde stjælt en bil, slått ned en gammel dame, blitt tatt med en halvkilo heroin eller noe. En skikkelig open-and-shut-case hadde vært å foretrekke.

Det er det jeg tror hvertfall. Har aldri vært i den situasjonen så sikker kan jeg jo ikke være.

 

Vet jo hva det gjelder og ønsker deg lykke til :yes: , og har ikke noe med om man fortjener det.

Handler om hva motparten mener er rett eller feil, og det som står i papirene er IKKE er faktum. Kan være det, noe man vet selv.

Men behøver ikke og være det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_irritert_*
Han kalte meg "drømmende", han kritiserte meg for å være for gjennomtenkt, og at jeg brukte lang tid på å svare på spørsmål.

 

Slik er jeg også, tenker godt gjennom ting, bruker lagt tid å svare! Plagsomt i bladt ja, spessielt i sosiale situasjoner.

 

"stille skumle fyren".

 

ufattelig mange som har beskrevet meg sånn :dontgetit: Har også hørt "stille merkelige fyren" :p

 

Jeg har alltid følt at min personlighet ikke passet inn i samfunnet, noe som etter hvert førte til angst.

 

Samme her egentlig, men begynner å lette litt på angsten, selv om den aldri har vært så sterk, men nok til at det plager meg!

 

Og han sa noe som at "de andre ungdommene er litt mer overfladiske".

 

Ja, greit, de andre er litt mer overfladiske, men er du "de andre"?

 

Ja jeg har skjønt det! Samfunnet er ment for de utadvendte og de som ikke tenker så mye.

 

Ja, dette har jeg også merket meg, Samfunnet er lagt opp og ment for de utadvente og de som ikke tenker, det er jeg enig i!

Men for all del, ikke gi opp! Det finns andre som deg der ute :p Og trenger du noen å snakke med, så bare ta kontakt, biter ikke ;)

Takk, det hjelper litt å høre at andre også er litt som meg :)

 

Er det forresten noen som har tatt QB-testen? Jeg måtte ta den i dag, skjønner ikke helt hvorfor (jeg har jo det stikk motsatte av ADHD) Fikk full score men han sa at jeg var langsom...flott.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_smarting_*

jeg tror jeg har gjort noe jævla dumt, kjæresten slo opp for 1 uke siden, klarer bare ikke mer...

 

jeg var så jævla sint at jeg knuste vinduet hennes, hva faen gjør jeg nå? :S føltes godt først, men nå kryper samvittigheten innpå meg...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...