Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tar det og glemme exen? Faen dette er irritabelt! Som nevnt tidligere i tråden så var exen min utro 2. juledag. Og nå er hun på fest ilag med den fyren, og det plager meg noe helt ekstremt!

 

Eneste som er i tankene mine nå er og banke livskiten ut av den fyren. Jeg kjørte faktisk uttafor der festen var, hadde SÅ lyst og bare slå han rett ned, der han sto sammens med henne. Jeg vet at han bare bruker henne.

 

Er ikke lett og holde styr på følelsene sine når det kommer til kjærlighet.. Faen.

Lenke til kommentar

IKKE slå eller bank han opp, rett og slett for at det kan gå ille og jeg vil ikke det skal skje med deg.

Sterke følelser og vold kan gå veldig ille...tenker da¨på at man driter i grensene sine. Og da kan man gjøre visse ting som man får igjen får etterpå.

Men forstår jeg utrolig godt og du skal ha kred for og la være.

 

Hvor lang tid det kan ta? det varierer, finnes ikke noe fasit på det.

Har man elsket noen så forsvinner aldri den personen ut av hjertet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Hundar har ein tendens til å vekka sterkare kjensler hjå meg, enn menneske gjer. Hundar er så... betingingslause. Dei berre er der. Glade, smarte og verdens beste motivator til ein tur i friluft...

Helt enig, men har vel egentlig hatt det sånn med alle dyrene jeg har hatt. Hadde to hunder i ti år som vi måtte selge/gi bort pga. skilsmisse. :( Tenker fortsatt ofte på dem, lurer på om de har det bra, eller om de i det hele tatt lever.

Lenke til kommentar

@blashyrk: Det er lurt å høre på amanita her, ikke lurt å banke noen for det faller tilbake på deg og det er det ikke verdt! Desuten er det dama di som var utro og han duden gjør vel som de fleste andre gutter når de finner noen som er "tilgjengelige"..tenker med kølla og kjører på..

 

Og det tar tid å komme over noen man har elsket og fortsatt er glad i! Men i motsetning til amanita håper jeg virkelig at det forsvinner for det er ingen digg følelse å ha! Følelser suger noen ganger!

Lenke til kommentar
IKKE slå eller bank han opp, rett og slett for at det kan gå ille og jeg vil ikke det skal skje med deg.

Sterke følelser og vold kan gå veldig ille...tenker da¨på at man driter i grensene sine. Og da kan man gjøre visse ting som man får igjen får etterpå.

Men forstår jeg utrolig godt og du skal ha kred for og la være.

 

Hvor lang tid det kan ta? det varierer, finnes ikke noe fasit på det.

Har man elsket noen så forsvinner aldri den personen ut av hjertet.

Skjønner godt at jeg vil få det igjen senere. Grunnen til at det ikke har skjedd enda, er vell at han jobber i samme firma som meg, og det kan da gå utover både jobb og mye annet, derfor prøver jeg så godt jeg kan la være. Men når han driver og sier han har følelser for henne og slikt, da blir jeg så forbannet, for det VET jeg at han ikke har, han sier det for å bare ha seg med henne. Jeg vet godt hvilken type han er. Får håpe jeg ikke treffer han når jeg er full, for da klarer jeg vertfall ikke og kontrollere meg.

 

No14: Ja, men tingen er at han "lurte" henne da hun var på fest. Han hadde sakt til henne at det var nach hjemme hos han, og hun var veldig full, og når hun kom dit, begynnte han og prøve seg. Jeg vet at det er begge sine feil, men når han gjør noe sånt, da blir jeg pissed!

 

Jeg HATER alkohol og kjælighet! Samtidig som jeg liker det..

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar
Hundar har ein tendens til å vekka sterkare kjensler hjå meg, enn menneske gjer. Hundar er så... betingingslause. Dei berre er der. Glade, smarte og verdens beste motivator til ein tur i friluft...

Helt enig, men har vel egentlig hatt det sånn med alle dyrene jeg har hatt. Hadde to hunder i ti år som vi måtte selge/gi bort pga. skilsmisse. :( Tenker fortsatt ofte på dem, lurer på om de har det bra, eller om de i det hele tatt lever.

 

Hvem er din virkelige venn? Denne fungerer virkelig.......... Hvis du ikke tror det prøv følgende eksperiment. Stapp hunden og dama/gubben din i bagasjerommet i bilen en time. Når du åpner bagasjerommet, hvem tror du er virkelig glad for å se deg?

Lenke til kommentar

Fikk helt plutselig en opptur forige uke. Alt gikk bra, jeg gjorde ting jeg ikke hadde gjort på lenge. Det føltes som at det kom til å være slik for alltid. Desverre gikk det over etter en uke. Det positive som kom ut av det er at jeg føler meg bedre jeg jeg gjorde før oppturen, og jeg vet at livet kan snu seg til det bedre. Jeg misunner dem som nærmest går rundt i en konstant opptur. Får håpe jeg får noen flere oppturer, men det kan like fort gå nedover.

Lenke til kommentar

Pleier å komme her og lese når jeg føler meg jævlig. Har ikke depresjoner men har som alle andre perioder der jeg skjønner hvor trist jeg er som person.

 

På skolen virker jeg nok som personen med den beste selvtilliten men det er vel ikke akkurat tilfelle. Dette er nok fælt å si, men det er godt å se at jeg ikke er den eneste som sliter litt av og til. Jeg ønsker dere forøvrig alt godt, dere fortjener det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_bleh_*

Det er helt utrolig hvor mye trening hjelper, jeg løftet vekter 2 timer i dag, og er fortsatt i OK humør! Men gruer meg så jævlig til i morgen, da skal jeg prøve å begynne med skolearbeid igjen, etter en lang pause. Føler at jeg aldri får motivasjon eller energi, alt er bare pes! :(

Lenke til kommentar

Trening hjelper veldig! Er man i god fysisk form blir som regel det psykiske bedre også. Man får bedre selvtillit og føler seg bedre. Desuten kan man få ut litt aggresjon i treningen! Trening, spise bra og sunt og nok søvn er en god oppskrift for å lette litt på humøret.

 

Problemet mitt er at det er så utrolig vannskelig å sette i gang med trening når man er så langt nede og ikke får i seg all verdens med næring heller. Og søvn er det heller ikke så mye av.

 

Er det forresten noen med erfaring med sovemedisin? Er det trygt å ta? Bivirkninger?

Lenke til kommentar

Bivirkninger på sovemedisin varierer veldig, de typiske er at du føler deg "tung" dagen etterpå. Spess. når vi snakker om sovemedisin som er C-preperat. Men det beste er og sjekke bivirkningene på den medisinen du får utskrevet:) Siden min kropp ikke er din så kan jeg ikke si hvordan din reagerer.

Hvis du tenker på når du tar det så har jeg aldri opplevd ubehaglige bivirkninger, utenom at man kan "falle" vekk hvis man er veldig trøtt\sliten når man tar de.

Men om man syns bivirkingene er verdt det for og få en grei natt søvn er noe man selv må finne ut.

Så sliter du med og sove og har prøvd det meste utenom sovemedisin så kan det være en\et løsning\hjelpemiddel.

 

Hang-over dagen etterpå varierer også hvor høy dose man tar såklart, bare for og påpeke det:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest Guest_bleh_*
Trening hjelper veldig! Er man i god fysisk form blir som regel det psykiske bedre også. Man får bedre selvtillit og føler seg bedre. Desuten kan man få ut litt aggresjon i treningen! Trening, spise bra og sunt og nok søvn er en god oppskrift for å lette litt på humøret.

 

Problemet mitt er at det er så utrolig vannskelig å sette i gang med trening når man er så langt nede og ikke får i seg all verdens med næring heller. Og søvn er det heller ikke så mye av.

 

Er det forresten noen med erfaring med sovemedisin? Er det trygt å ta? Bivirkninger?

Ja, det er vanskelig å trene uten å ha fått i seg mat. Heldigvis for meg har jeg alltid hatt enorm matlyst og den har ikke blitt så mye svekket da jeg ble deprimert.

 

Det er tungt å skulle sette i gang med treningen, men når man har kommet i gang, så får man løftet av seg litt frustrasjon!

 

Sovemedisin er vel vanedannende, men jeg anbefaler deg å prøve antihistaminer. Jeg tar Vallergan når jeg vet jeg vil ha problemer med å sovne, og det funker!

 

Den gjør ingenting med kroppen din, og er ikke vanedannende.

Lenke til kommentar

Og mange opplever ganske heftig hang-over med Vallergan;)

At det heter sovemedisin betyr ikke automatisk at det er vanedannende, men man har psykisk og fysisk avhengighet.

Og tar du vallergan hver dag i et år og plutselig stopper så kan jeg love deg at du ikke sovner like fort som du hadde gjort med de.

 

Sovemedisin er noe man ikke bør ta hver dag heller, så lenge det er mulig og unngå da.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...