Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anorektiker

Har vel en normal forbrenning. Har de siste ca 3 månedene fått i meg 2-300 kcal om dagen og gått ned mange kilo. Orker ikke å bevege meg særlig mye om dagene, men har lyst til å øke til i hvert fall 1000 kcal om dagen så jeg klarer å orke noe nærmere sommeren iallfall...

Lenke til kommentar
Har vel en normal forbrenning. Har de siste ca 3 månedene fått i meg 2-300 kcal om dagen og gått ned mange kilo. Orker ikke å bevege meg særlig mye om dagene, men har lyst til å øke til i hvert fall 1000 kcal om dagen så jeg klarer å orke noe nærmere sommeren iallfall...

 

Vet ikke om du er gutt eller jente, men det spiller forsåvidt ingen rolle.

Tok et lite Google-søk på "normal forbrenning" og fant ut at gjennomsnittlig daglig forbrenning for jenter er ca 2050 kcal. Husker ikke om gutter har høyere eller lavere forbrenning i farten, og det sa ikke teksten noe om, men det er mest sannsynlig ikke veldig stor forskjell.

Siden du ikke har fått i deg mer enn 2-300 kcal om dagen over lengre tid, har nok også forbrenningen din gått ned, men 1000 kcal vil likevel være under din daglige forbrenning. Ergo skal det ikke medføre noen vektøkning hvis du er redd for det.

Lenke til kommentar

Til anorektiker: på 1000 kalorier gikk jeg ned 60kr;)

Jeg er høyere enn gjennomsnittet, men du kan trygt ligge på 1000 kalorier.

 

Siden du kaller deg anorektiker , har du oppsøkt hjelp?

For dette kommer du til og gå frem og tilbake på lenge.

Tror du får "litt" panikk hvis du går opp, noe du gjør hvis du har ligget på 2-300 kalorier. Siden kroppen har drevet og tatt av "reserve"-lagret( som er fett, muskler osv. ) så kommer den til og sluke i seg det den kan få.

Derfor spør jeg om det med hjelp for det kan hjelpe og ha noen der som hjelper deg til og forstå at og prøve og spise normalt er ikke det samme som og skyte opp i vekt.

Håper uansett at du klarer det på en eller annen måte.

 

 

 

 

Sidewipe: På 1000 kalorier legger du ikke på deg om du sitter mye;)

Da skal man ha veldig lav forbrenning i såfall.

Jeg lå på rundt det og du ser i signaturen min hva jeg har gått ned.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

yupp:P

Men siden jeg bare jobber som faen for og ikke slutte og spise så har jeg ikke tenkt på det før du sa det, og for og være helt ærlig så angrer jeg på at jeg begynte med slankingen så den skal vekk fra signaturen. Ikke en dritt og være stolt over eller hva man skal kalle det.

 

Men brukte 11 måneder, har ikke gått ned mer etter det....

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
yupp:P

Men siden jeg bare jobber som faen for og ikke slutte og spise så har jeg ikke tenkt på det før du sa det, og for og være helt ærlig så angrer jeg på at jeg begynte med slankingen så den skal vekk fra signaturen. Ikke en dritt og være stolt over eller hva man skal kalle det.

 

Men brukte 11 måneder, har ikke gått ned mer etter det....

 

Klart du skal være stolt, det er jo en kjempeprestasjon.

 

Etter at jeg i oktober begynte å skrive ned alt jeg spiser, har jeg blitt helt besatt av kalorier. Hvis jeg kommer over 1600 en dag får jeg nesten ikke sove om natten, og jeg går med konstant dårlig samvittighet om jeg ikke holder meg under 1000. Det er helt latterlig, i og med at jeg trener nesten hver eneste dag, men jeg er blitt så besatt av å gå ned i vekt, at jeg klarer ikke leve livet normalt lenger.

Lenke til kommentar

som om jeg ikke hadde gravt min egen grav nokk fra før av....som om problemer med økonomien, selvmordstanker, problemer med personligheten, var nokk så skal jeg også sette opp drittsekk på listen?

Jeg synes ikke synd på meg selv... er bare jævlig forbanna på mg selv.....

Hva er greia me å være så siinsykt selvdestruktiv. Ikke nokk med at det går utover meg selv , at det skal gå utover andre er bare enda verre....

Lenke til kommentar
Gjest Guest_..._*

Jeg har aldri rørt alkohol, er 16 år. Men jeg vet at det hjelper folk å glemme, jeg vurderer å ta 6 packen til foreldrene mine som står i kjøleskapet :S

 

Psykolog hjelper faen ikke, så det står nesten mellom selvmord og alkohol. Er frustrert...

Lenke til kommentar
Jeg har aldri rørt alkohol, er 16 år. Men jeg vet at det hjelper folk å glemme, jeg vurderer å ta 6 packen til foreldrene mine som står i kjøleskapet :S

 

Psykolog hjelper faen ikke, så det står nesten mellom selvmord og alkohol. Er frustrert...

 

Selvmord er ikke ett alternativ! Og det er faktisk ikke alkohol heller, tro meg!

Jeg har slokka mine sorger i mange år og nå kommer blåmandagen. Å forrandre en vane som er så innprenta i hodet og livet mitt er vannskelig. Og den eneste måten å være sikker på å ikke havne der er å aldri ty til flaska den første gangen.

 

Nå kom jeg desverre bare med ting du IKKE bør gjøre, desverre har jeg lite råd til hva du BØR gjøre. Vet for lite om hva som plager deg til å si noe om noen "løsninger". (Ikke det at jeg sitter på fasit, men har da vært gjennom ting...)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri rørt alkohol, er 16 år. Men jeg vet at det hjelper folk å glemme, jeg vurderer å ta 6 packen til foreldrene mine som står i kjøleskapet :S

 

Psykolog hjelper faen ikke, så det står nesten mellom selvmord og alkohol. Er frustrert...

 

Hvor lenge har du gått til psykolog, egentlig? Jeg håper du er klar over at den typen terapi gjerne krever flere års arbeid før man virkelig kan merke forandringer. Siden du er såpass ung, tipper jeg at du ikke har gått veldig lenge i terapi, og derfor vil jeg anbefale deg å heller være litt tålmodig, framfor å ty til flaska. Den gjør bare vondt verre.

 

Hvis du derimot har gått lenge i terapi, og fortsatt ikke er fornøyd, synes jeg du bør se på muligheten for å skifte psykolog. Det er jo ikke alle man "klikker" med.

Lenke til kommentar

Så sant så sant, selv om det ikke funker med en psykolog så betyr ikke det automatisk at man aldri blir frisk.

 

Og ruse seg...samme hva man putter i seg forverrer tilstanden.

Du får det kanskje bedre der og da( hvis man ikke får det verre som også ofte skjer ) men det er noe man absolutt ikke bør gjøre.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...