Gå til innhold

Hvem ble skuffet?


Anbefalte innlegg

Mange forhåpninger var rundt spillet doom3,, nå har det blitt gitt ut(ja jeg vet det er en stund siden)

 

Men hva ble dere mest skuffet over??

 

Personlig ble jeg skuffet over at monstrene, kommer bare igjennom dører i veggene, isteden for å plustelig bare komme brasenede igjennom veggen...

 

Det er litt kjipt pga det senker skremsel faktoren...

 

en annen ting er at monstrene forsvinner når du har drept dem, de burde ha blitt ligenede i en blodig pøl, slik som i klassiske doom.. (skulle minst tro versjonen var tysk :) )

 

Merkelig siden spillet har 18 års grense dette..

 

Gleder meg til å høre deres konklusjoner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spillet er drit bra.

 

Men man bør jo prøve dette med skikkelig utstyr, sette seg litt inn i spillet, ha masse lyd og spille dette alene.

 

Skjønner godt hvorfor dette har 18 års grense.

 

Mye spenning her.

 

 

Folk som syns dette er dårlig må spille på urgammelt utstyr , samt bare løpe så fort de greier gjennom spillet....

Lenke til kommentar
spillet er drit bra.

 

Men man bør jo prøve dette med skikkelig utstyr, sette seg litt inn i spillet, ha masse lyd og spille dette alene.

 

Skjønner godt hvorfor dette har 18 års grense.

 

Mye spenning her.

 

 

Folk som syns dette er dårlig må spille på urgammelt utstyr , samt bare løpe så fort de greier gjennom spillet....

er ikke noe dårlig spill men er nå heller ikke feilfritt..

Godt utstyr eller ikke feilene er der selv om..

Lenke til kommentar

Svar på spørsmålet ditt: Alle de stakkarene som hadde heist forventningene til værs i forkant av release ble skuffet. Personlig holdt jeg forventningene litt nede, og konstanterte at spillet var akkurat slik jeg hadde forventet: Superbra grafikk, god polish, gjennomført atmosfære og greit gameplay, om enn med noen irritasjonsmomenter (monstre i bøttekott over alt etc...).

 

Forøvrig syns jeg spillet fikk litt vel god kritikk. Jeg heller mer mot 80-85% enn 95-100% slik de fleste anmeldelsene på gamerankings gjorde. Artig at mange anmeldere hodeløst lar seg rive med av hypen av de største spillene, gang på gang (med noen hederlige unntak, f.eks gamespot).

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke skuffa. Et supert spill. Personlig synes jeg det var mye bedre enn Far Cry ;)

 

 

Personlig ble jeg skuffet over at monstrene, kommer bare igjennom dører i veggene, isteden for å plustelig bare komme brasenede igjennom veggen...

I doom 1 og 2 var det også slik at veggene beveget seg. Og i doom 3 har de prøvd å ta med seg elementer fra doom 1 og 2. Det med veggene er en av dem.

Jeg skvatt like mye hver gang :!:

 

en annen ting er at monstrene forsvinner når du har drept dem, de burde ha blitt ligenede i en blodig pøl, slik som i klassiske doom.. (skulle minst tro versjonen var tysk  )

Og dette med at kroppene forsvinner har de nok gjort pga maskinkrav, når du har drept mangefoldige zombier og demoner på et brett og likene ligger der hele tiden brenner dette opp minne , og spillet vil nok gå tregere og tregere. :)

Men , det finnes mod`er som gjør at likene blir igjen. Så dette er egentlig ikke det store problemet :)

Endret av Hermans
Lenke til kommentar

Jeg ble utrolig skuffet. Hadde ventet meg et mye bedre gameplay. Grøssfaktoren varer bare ei lita stund. De siste 10 brettene er liksom bare en plagsom affære på vei mot slutten av spillet.

 

Spillet har svak level design, arkitekten som har tegna det må jo være mere gal enn de som har vært gjennom teleporteren til helvete. Spillet føles også tomt, dvs at du føler som det ikke eksisterer noe utenfor veggene, hadde hjulpet med litt flere vinduer der man kunne se utover mars, eller evnt flere utendørs kart, noe som kunne gi tingene litt mere konsistens.

 

Mulig jeg har blitt borttskjemt med gode fps'er og hadde for store forhåpninger, men jeg synes man skal kunne kreve litt kvalitet på flere områder enn grafikk.

 

Doom3 fungere dårlig som horror spill i lengden også, fordi det er de samme virkemidlene som brukes om og om igjen.

-Lommelykt uten våpen + mørke

-Imper som hopper i trynet på deg når du åpner dører

-Vegger som går opp bak deg

-Monster i mørke kroker som hopper fram i det du går forbi

 

Dette synes jeg kanskje er den største svakheten med spillet. Det beveger seg fra horror til standard fps i løpet av spillet, og som ren fps funker D3 ganske dårlig.

 

D3 er ikke noe særlig mere enn greit tidsfordriv.

 

Kan forøvrig si at jeg hadde skyhøye forventninger til FarCry også, der blei mine forventninger overgått, så jeg vil ikke si at det er forventningene til D3 som ødelegger

Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig med C4STOR.

 

Gikk lei ganske fort, alt for mye det samme, og det blir for forutsigbart etterhvert som du blir vant med spillet.

 

Grafikken er veldig bra, kan ikke nekte for annet, gameplay derimot, kunne de gjerne jobbet noen mnd til på.

Lenke til kommentar

Folk kan ikke ha kommet særlig langt i spillet før de har gitt opp, siden i de timene før helvette stopper monstre helt med å dukke opp inne i vegger og hoppe opp rett foran deg.

 

Da bruker de metoder som store glasstak med monstre som kryper over og forsvinner, lik som henger i gangen og lager store skygger, skrift på veggene (die, suffer etc.) o.l. Til tider kan man gå i flere minutter uten å se monstre. Og til tider virker spillet faktisk ganske plattformaktig.

 

Btw så digget jeg spillet noe sinnsykt, men mislikte Far Cry ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...