Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?


Anbefalte innlegg

Sa opp med Telio etter laaaang ventetid til fordel for ip24, har vel ventet en måneds tid nå. De sa uke 35/36, ringte dem i forrige uke for å finne ut av når utstyret skulle komme, de sa så at jeg skulle bli kontaktet av tekniker. Det siste jeg hørte fra dem:( Håper at de er seriøse for tilbudet er genialt..

 

-SD-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt ingenting å klage på etter to og en halv måned med Telio...

 

For godt resultat med IP-telefoni er det viktig at man setter opp nettverket sitt skikkelig med f.eks. båndbreddebegrensning, slik at det er nok båndbredde ledig til telefoni til enhver tid. Jeg har dessuten en teori om at det lønner seg å kjøpe nettverkskomponenter med høy kvalitet...

 

EDIT: Mener å ha lest at IP24 startet først i sommer, mens Telio startet opp i fjor. For sistnevnte sin del er det nok noe sprengt kapasitet, de opplever en enorm pågang.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Vi har brukt Telio siden Mars og er veldig fornøyd, bortsett fra litt rot med portering av regionalt nummer har det fungert helt uten problemer.

Forsinkelsen av porteringen har vi fått økonomisk kompensasjon for.

 

Samtalekvaliteten er like god som vanlig telefon, men krever i praksis høyere hastighet enn 128 ut da de som kun har 128kb/s ut opplever en del problemer med kvaliteten på utgående samtale. Har selv 1700/512 fra NGT med QOS funksjon på router.

 

Kan anbefales . :yes::yes::yes:

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

Ringte IP24 tirsdag for å finne ut hvordan det lå an. Svar: Pakken er pakket ferdig og sendes, softphone vil bli sendt til meg som mail. Utålmodig som jeg er skal jeg purre igjen i morgen hvis ikke det ligger noe i posten da.

Synes ikke at det er nødvendig med flere måneders ventetid på dette, slik Telio har, opplevde at de ikke hadde kontroll på når jeg kunne vente å komme i gang. Nå skal det sies at jeg også hadde bestilt wlantlf. Dette var vel en av grunnene til at jeg ikke fikk utstyret.

 

Jaja, bare min mening om ting uansett.

Lenke til kommentar

Fikk adaptarn fra IP24 i dag. Det var en Micronet SP5001/S.

1 Wan inn og 3 Lan ut (Switch) og RJ11 telefoninngang.Plugget den i routeren , stappa inn ledningen fra handsfree telefonen og vips , alt virket på første forsøk uten noen som helst konfigurering. Topp lydkvalitet , men en tendens til meget svakt ekko innimellom. Bitte litt hakking en gang i blant hos den jeg ringer til , men de synes det var helt ok. Har kun 128 ut.....

 

Lars

Lenke til kommentar

:roll: HAr fått utstyret, og det var bare å plugge inn. Vips klar til å ringe.

 

MEN.

 

Av en eller annen grunn går det ikke ann å ringe til meg !!!

 

IP24 kan ikke finne noe feil, og ber meg åpne port 5060 på modemet.

Jeg har en zyxel prestige 650R, og samme hva jeg gjør, greier jeg ikke å logge på modemet.

 

Får ikke opp innloggingsvindu, men fårbeskjed om ad den ikke finner siden.

 

Noen som har noen forslag ?

 

Jeg har vært rundt i hele Vestfold på jakt etter nytt modem, men forhandlerene som normalt selger slikt utstyr hadde enten solgt sjela si til "Stjelenor", eller så hadde de ikke modem, eller så hadde de bare "Dyre" modemer.

 

Kankje det er noen som kan gi meg tips om et rimelig, og bra modem som kan handles på nettet.

 

Evt. at det er noen i Horten/Tønsberg med et modem til overs ? (Jeg er Desperat) :blush:

Lenke til kommentar

Hvordan er erfaringene med kundesupport for dere som allerede har IP24?

 

Ringte dem 2 ganger i dag og min konklusjon er klar: De STINKER på support! Etter å ha tastet valget mitt ble jeg satt over til en engelsk telefonsvarer som ba meg vente og etter 5 minutter venting fikk jeg videre beskjed om at den jeg prøvde å ringe ikke var tilgjengelig (!!!). Sendte dem mail i dag morges og har enda ikke fått svar.

 

Sidene deres er i tillegg er kun lagt opp med reklame og bestillingsskjema og har hverken FAQ, installasjonsveiledninger eller forum. Ikke fant jeg noen måte å logge på for medlemmer heller, så medlemssider har de neppe.

 

Av erfaring vet jeg at IP-telefonselskaper trenger litt tid på å bli kvitt barnesykdommene så support er VIKTIG!

 

Noen med andre erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...