Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?


Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt ikke fått svar fra [email protected]. Jeg etterlyste Softphone som jeg har bestilt og betalt for. 13. oktober fikk jeg e-post om at Softphone var sendt til meg, men jeg har så langt ikke mottatt noe. En mulig forklaring kan være at de sender den ut i budstikke. :)

 

Er det noen andre som har mottatt Softphone?

Vel jeg lasta nest Softphone gratis fra sidene til IP24, husker ikke linken, men du finner den her i denne tråden en plass :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nødtelefonene 112,110,113 virker ikke slik dem skal.. skummelt

Jeg sende for en tid siden til ip24 og spurte hvilken informasjon nød etatene får.

Jeg har ikke fått svar enda.

 

Problemet jeg spurte om var at jeg bor på en øy uten gate adresse.

Når jeg ringer til en nød etat fra en Telenor fasttelefon så vises det gård og bruks nummer. (Nød etatene har kart med disse numrene)

Når jeg ringer fra ip24 så får de kun vite hvilken øy jeg bor på... Da tar det en stund å banke på alle de 500 husene som er her på øya.....

Tror dette er en ting som IP24 ikke har tenkt på.

Dette er et generelt problem med ip-telefoni, og er pr. dags dato det største ankepunktet mot ip-telefoni.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251264

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenkte jeg skulle dele min erfaring med oppsett av Nextgentel Netopia 3351 sammen med IP24 sin Micronet SP5001/S.

 

Hvis adapteret ikke klarer å få kontakt med DHCP i modemet, så prøv å sette DHCP i modemet tilbake til det originale, dvs. del ut adresser fra 10.0.0.2. Jeg hadde det annerledes, og modemet og adapteret fikk ikke engang pinga hverandre... Prøvde å sette det til 10.0.0.10, men like dødt da.

 

Hvis ikke dette hjelper, så prøv følgende (på egen risiko): stikk en kulepenn inn i hullet på baksida av modemet, og hold den inne i 15 sekunder. Nå er modemet helt resatt, og du må på http://aktivering.nextgentel.no/ for å reaktivere modemet. Husk å ha klart brukernavn og passord.

 

Etter at jeg gjorde det siste, så fungerte faktisk adapteret uten at jeg trengte å sette opp noen porter først engang.

 

Det teite oppe i dette, er at adapteret ser ut til å insistere på å få 10.0.0.3. Den IPen var liksom opptatt hos meg, så jeg måtte gjøre om en del på nettverksoppsettet mitt her.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann folkens, jeg har prøvd det meste av det som er beskrevet ovenfor. Ingenting hjelper.

 

Jeg har Nextgentel Bravo bredbånd og et IAD 161 adapter fra ip24.no.

Har åpnet portene 5060, 16384 (tcp og udp), 16394 (udp) i nextgentel ruteren. Laget NAT-server for disse portene som peker til 10.0.0.2 (ip-adressen til IP-telefoni adapteret). Regner med at dette skulle være nok, men jeg gjorde også som beskrevet ovenfor å stoppe NAT i tillegg til alt det andre i listen, fungerer fortsatt ikke, får bare opptatt tone. Iht. ip24 sin FAQ bety dette at brannmuren ikke slipper noe igjennom, kan det være noe jeg har glemt?

 

--------------------------

mvh Øyvind N Brown

aka xeres

Lenke til kommentar

En veldig grei måte å sjekke om det er NGTs brannmur sin feil er å koble den rett i modemet på en eller annen sin bredbåndslinje (som da selfølgelig ikke har modem/router i ett) Funker det ikke da heller er det bare å be om å få et nytt adapter.

 

Da jeg koblet opp svigermors adapter til hennes NextGenTel 3351 router/modem var vi rett på nett med en gang. Det er ingen grunn til at det ikke skal fungere hos andre.

 

Slik kobler du det med NGTs 3351 og IP24s SP5001:

 

-Kontakt i vegg-->(splitter-->)3351 routeren

-->LAN inngangen på adapteret (1)-->Analog telefon kobles til "tel"

 

- PRØV ADAPTERETS FUNKSJON FØR DU KOBLER VIDERE

 

-->PCer kobles i 2,3 eller 4 på IP24s SP5001

 

For en god illustrasjon se dette bildet.

Lenke til kommentar

Opptatt signal er som regel enten feil i adapteret(brukernavn ellerpassord) eller så er ikke abb. ditt blitt aktivert.

 

Hadde ip24 i lang tid , plutselig ble det bare opptatt signal og da hadde de endret passordet mitt slik at det som stod i adapteret ikke funket mere. Fikk nytt passord og nå funker det fint igjen..

 

Sjekk forøvrig ut forumet på ip24.no, og evt spør om hjelp der.

 

Mvh

Rscue

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har funnet en løsning på fax? Orket ikke tråle igjennom alt...

 

Faxen får summetone og kommer igjennom til mottager men deretter skjer det ikke noe, kun en feilmelding som sier at mottager ikke svarte. Har merket av den faxgreia(husker ikke helt korrekt hva den heter) i adapteren.

 

-SD-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen her som har brukt EGEN ip-telefon sammen med et IP24 abb?

Syns adapteret og ip-telefonen IP24 tilbyr både er dyrt og ser ur-gammel ut.

 

Kan få tak i helt nye 3com telefoner via jobben og sendte en mail til IP24 om det var mulig å bruke en 3com 3101 Basic tlf og hvordan denne isåfall måtte konfigureres.

 

Fikk til svar at "Utstyret må støtte SIP. Ellers er det ingen kjente problemer."

Men hvordan skal telefonen konfigureres?? Fikk ingen svar på det. Den må jo finne IP24 sentralen.

 

Noen andre som har prøvd å bruke egen IP-tlf hos IP24?

Takknemlig for erfaringer og tips!

Lenke til kommentar
Er det noen her som har brukt EGEN ip-telefon sammen med et IP24 abb?

Syns adapteret og ip-telefonen IP24 tilbyr både er dyrt og ser ur-gammel ut.

 

Kan få tak i helt nye 3com telefoner via jobben og sendte en mail til IP24 om det var mulig å bruke en 3com 3101 Basic tlf og hvordan denne isåfall måtte konfigureres.

 

Fikk til svar at "Utstyret må støtte SIP. Ellers er det ingen kjente problemer."

Men hvordan skal telefonen konfigureres?? Fikk ingen svar på det. Den må jo finne IP24 sentralen.

 

Noen andre som har prøvd å bruke egen IP-tlf hos IP24?

Takknemlig for erfaringer og tips!

Nå har jeg ikke testet dette selv, men jeg går sterkt ut i fra at når du bruker IP24 sin konfigurasjon så skal dette virke. Dersom du går på IP24 sitt forum så kan du se at enkelte har prøvd Cisco IP telefoner. Link: http://www.mcstel.com/ciipte1.html

 

Så jeg trur 3Com sine telefoner vil virke med IP24 sin konfigurasjon.

:whistle:

Lenke til kommentar
Er det noen her som har brukt EGEN ip-telefon sammen med et IP24 abb?

Syns adapteret og ip-telefonen IP24 tilbyr både er dyrt og ser ur-gammel ut.

 

Kan få tak i helt nye 3com telefoner via jobben og sendte en mail til IP24 om det var mulig å bruke en 3com 3101 Basic tlf og hvordan denne isåfall måtte konfigureres.

 

Fikk til svar at "Utstyret må støtte SIP. Ellers er det ingen kjente problemer."

Men hvordan skal telefonen konfigureres?? Fikk ingen svar på det. Den må jo finne IP24 sentralen.

 

Noen andre som har prøvd å bruke egen IP-tlf hos IP24?

Takknemlig for erfaringer og tips!

Jeg har kjøpt meg en Ciscotelefon, funker fint som fy det.... FIN er den også ;) hehe. Men veldig dyr da... Over 3k inkl lisens til sip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...