Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De tre neste er individsifre. 000-499 brukes om de som er født i forrige århundre. 500-749 brukes om de som er født etter 1900. 750-999 er spesialtilfeller som f.eks adopsjon o.l. Her kan kjønn også leses. Kvinner er partall og menn er oddetall.

Du mener ikke etter 2000? For de som er født forrige århundre, er de samme som er født etter 1900. Jeg har 3XX, fordi jeg er født i forrige århundre (grøss det hørtes rart ut).

6626067[/snapback]

Jeg skrev "før 1900" først, og redigerte bort feilen, men glemte akkurat den strofen der.

Lenke til kommentar
Det ser mer ut, i tillegg til du utvider magen med luft.

6627785[/snapback]

du tygger jo bollen så luften i bollene blir jo presset ut før du svelger den

6631110[/snapback]

Er vel sjeldent at man får ut all luften. Det varierer nok fra person til person også.

6631222[/snapback]

 

Lufta sammen med gjærmengden man har i slikt bakverk gjør at man danner på kubbikkvis med tarmgass... :innocent:

Lenke til kommentar
spørs veldig på alderen . du kan ta 200- alderen tror jeg for og finne gjenomsnittsmakspuls på din aldre

6631608[/snapback]

Jeg er 16 og har maxpuls 189. Er det bra?

 

Jeg tok tester på sånn ergosykkel. Når jeg tok testene hadde jeg hjernrystelse pga tryna på rulleskøyter og vrikka foten pga datt ned en skråning ved Akerselva.

Lenke til kommentar
Lufta sammen med gjærmengden man har i slikt bakverk gjør at man danner på kubbikkvis med tarmgass... :innocent:

6631353[/snapback]

Men gjæra dør jo når bollen stekes. Gjær dør ved rundt 46'C. Dermed kan ikke gjære utvikle gass i tarmsystemet. En annen ting er at tarmgass hovedsaklig består av Nitrogen (N2), metan (CH4), hydrogen (H2) og små mengder av illeluktende hydrogensulfid (H2S) mens gjær produserer en annen gass, karbondioksid (CO2).

 

Metan er forresten en rundt 20-25 ganger så kraftig klimagass som CO2 så det er faktisk miljøriktig å fyre på tarmgass. :) NB. Jeg anbefaler ingen å prøve siden det kan være farlig.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg lurer på hvordan jeg får lykteglasset bort fra reflektoren på en ekstralykt til bil.

Glasset er "limt" fast med sånn hvitt kitt.

Noen som vet?

6633036[/snapback]

 

Prøv å varm opp kitten med varmepistol evt. hårføner, og lirk tanntråd mellom. Så sager du bare rundt :)

Lenke til kommentar

Kanskje kitten bare er en morken gummipakning? I så fall er det bare å skrape den løs med et flatskrujern. Pakningen må selvsagt erstattes etterpå for å unngå kondens i lyktene.

 

Ellers: Hvis det er pæra du skal skifte så bruker det å være andre måter å få den ut på enn å fjerne glasset. Ofte skrur man bare ut pæra i bakkant.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...