Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sorry dumt spørsmål :p men tenkte på en ting,

Er alle måter å dø på smertefult untatt alderdom?

(og da mener jeg uten sykehusets midler og sånt også)

6639148[/snapback]

 

 

Jeg har desverre lite erfaringer på området, men har noen tredjehåndsberettninger. Det skal visst være helt chill å drukne, det er det eneste jeg vet. Kan ikke tenke meg at å brenne opp er noe særlig komfy.

Tror nok ikke det er så ille å bare dø, men det er vel helst den prosessen som leder til dødsfall som er kjip (ikke livet altså, men sykdommen). :)

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på fysioerapaut, kiropraktor, homeopat, ergoterapaut og osteopat?

Begrepene går helt i surr for meg. Det er mulig det er ennå flere jeg burde tatt med.

6639030[/snapback]

Forskjellen er vel at fysioterapi tar utgangspunkt i rene medisinske begrep og kunnskap mens f.eks kiropraktorer og osteopater har innlemmet egne "kvasifilosofiske begreper" i behandlingen. Fysioterapi går under medisinsk behandling mens kiropraktorer og osteopater blir sett på som "alternativ behandling".

 

Homeopati (?) går ut på å behandle sykdom ved å gi pasienten legemidler og naturmedisin som gir lignende symptomer i friske individer.

Lenke til kommentar
Noe sier meg at for eksempel en perfekt halshugging ikke er særlig smertefullt det heller.

6639795[/snapback]

Finnes nok mange måter å dø på som ikke er smertefulle. Trikset er å sette hjernen ut av funksjon med en gang.

Hvordan dette da stemmer med drukning og nedkjøling vet jeg ikke...

 

Med tanke på at når man drukner, vet at man skal dø, kan ikke det være noe behagelig. Samme med å fryse i hjel.

Lenke til kommentar

Hva hadde skjed om det hadde kommet romvesner til jorden (vennelige) og de har så avansert teknologi at de kan åpne en "fly rute" mellom våre planeter så folk enkelt og like billig kan reise der på ferie so å reise til asia?

Jeg tenker på det med vår teknologi, sammfun, religion, økonomi osv.

Lenke til kommentar
Hvordan skrives/sies fjorten på svensk/fransk/japansk etc.?Kanskje det finnes en webside?

6622081[/snapback]

Trenger du variasjoner av temaet *forbannedefjortentegn*?

 

Quatorze på fransk, i alle fall. Eller enda bedre; skriv mer utfyllende svar. ;)

6639954[/snapback]

 

Var nok ikke derfor - Man bryter fjortentegnsregelen ved å fylle på med slikt fjas for å få et godkjent innlegg (fikk jeg beskjed om på PM.)

 

Men la oss nå ikke spore av - Hvorfor er himmelen blå, når universet er svart? :ermm:

Lenke til kommentar
Noe jeg lurer på: Fikk en melding i dag, ifra en med +47 foran nummeret, vil det si at meldingen er sendt fra utlandet? :hmm:

6639979[/snapback]

 

Niks. +47 er Norge. Du kan få gjette hvem som er +1.

6640105[/snapback]

 

Amerika? :dontgetit: Jeg tror å skyte seg selv i hodet kan være kort og greit, bare ikke bruk for kraftig pistol... Da kan kula gå gjennom og da dør du ikke momentant :hrm:

Lenke til kommentar
Hva hadde skjed om det hadde kommet romvesner til jorden (vennelige) og de har så avansert teknologi at de kan åpne en "fly rute" mellom våre planeter så folk enkelt og like billig kan reise der på ferie so å reise til asia?

Jeg tenker på det med vår teknologi, sammfun, religion, økonomi osv.

6639946[/snapback]

Vi ville nok tatt farge av deres kultur ihvertfall. Og interracial sex :dribble:

Lenke til kommentar
Noe jeg lurer på: Fikk en melding i dag, ifra en med +47 foran nummeret, vil det si at meldingen er sendt fra utlandet? :hmm:

6639979[/snapback]

 

Niks. +47 er Norge. Du kan få gjette hvem som er +1.

6640105[/snapback]

 

Amerika? :dontgetit: Jeg tror å skyte seg selv i hodet kan være kort og greit, bare ikke bruk for kraftig pistol... Da kan kula gå gjennom og da dør du ikke momentant :hrm:

6640285[/snapback]

 

Spar meg for slike usakligheter. Grunnen er at uansett hvilket person jeg får melding ifra på min mobil, står det aldri +47 foran, verken om vedkommede er i min telefonbok eller ulagret nummer. Dessuten gikk det ikke ann å ta et opplysningen søk/telefon om vedkommende, det fikk meg til å lure. :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Spar meg for slike usakligheter.
Slapp av, han svarte på to spørsmål i samme teksten, ditt spørsmål og det døds-spørsmålet. Om det står +47 foran er helt avhengig av telefon og andre saker, men hvis for eksempel personen har vært i Sverige med sitt norske nummer og sender via en svensk sentral er jeg rimelig sikker på at du vil få opp +47 i Norge uansett.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...