Gå til innhold

Vi som skal i forcen til høsten


DuTTZi

Anbefalte innlegg

"Du er ikke mann" argumentet ja haha.

 

"Stikker av når landet trenger meg" Jeg har ikke bedt om å være en del av dette samfunnet, og vil aldri slåss for andre enn meg selv og eventuelle nærmeste. Det er død for desertering vel?

 

On topic: Jeg regner med at jeg ville ha kommet inn langt oppi nord :(

Med fare for å ha misforstått.... Hva i all verden gjør du her da? ;)

 

Synes ellers at vi har vår vakreste landsdel i Nord, uten at jeg har noen tilhørighet forøvrig :thumbup:

 

Flotte mennekser, flott natur, og ikke minst ville fester :yes:

 

Hilser til alle på Hotell Viking og Andrikken :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med fare for å ha misforstått.... Hva i all verden gjør du her da? ;)

 

Synes ellers at vi har vår vakreste landsdel i Nord, uten at jeg har noen tilhørighet forøvrig :thumbup:

 

Flotte mennekser, flott natur, og ikke minst ville fester :yes:

 

Hilser til alle på Hotell Viking og Andrikken :yes:

Det er vel ikke noe sted på jorden jeg vil finne mitt paradis, så da får jeg bare gjøre det beste ut av det her, og det er ikke å beskytte andre folk så de kan ta enda mer frihet fra meg som takk.

 

Vakkert er det helt sikkert i nord, men å vasse i snø og skyte på russere høres ikke så fristenes ut ;)

Lenke til kommentar

Dessuten så er det bare gøy, du skal ikke akkuratt ut i krig !

 

Bare gøy? Har du vært i militæret? Det skal mye til for å digge å vaske dassbåsene 3 ganger etter hverandre.

 

Dessuten hvis det blir krig så skal du ut i krig uansett,

 

Absolutt ikke sikkert, hele den mannlige befolkningen kan ikke dra på seg feltuniformen og stikke ut i felten i tilfelle russerne kommer

 

 

Du kan få masse gratis og du har en ting til å putte i CV'en din når du skal søke jobb

 

 

Gratis? Du bruker et år av livet ditt i militæret. Hadde du hatt en sivil jobb istedenfor så kunne du lett ha betalt alt du måtte sitte igjen med etter å ha vært i forsvaret. Putte på CV'en? Det er en klisje, jeg har tilgode å møte noen som gidder å se etter på tjenestebeviset mitt.

 

Det er et minne for livet og du kommer til å få oppleve MASSE som du ellers ikke vil oppleve utenfor millitæret !  Kjøre tanks, F16, +++ !

 

1. Det heter stridsvogn.

2. Kjøre F16? Pilot er jo en mangeårig utdannelse, tror du virkelig at man slipper til vernepliktige bak spakene på et F16 fly?

 

 

Det kan jo godt tenkes at du har noen andre tanker rundt dette som ikke jeg har tenkt på før, men det er sånn jeg ser på millitæret iallefall.

Unyansert er stikkordet. Det er litt håpløst å uttale seg om førstegangstjeneste når du aldri har satt dine føtter i et par M77.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Tru det eller ei, her kjem eitt innlegg som er "on-topic"!

 

Eg òg skal inn på MP-skule den 16 august!:D Eg gler meg faktisk.

 

Grunnen til at eg ikkje vil prøve å lure meg unna, er at eg vil fare inn i militæret. Eg er ganske patriotisk av meg, og føler at eg ikkje er "tru" mot meg sjølv dersom eg dimmar. I tillegg vil eg bli kjend med kroppen min igjen. Den har hatt eitt sørgjeleg forfall dei siste åra, grunna litt for mykje data og film, so eg tenkte at eg kanskje kunne få igjen litt kondis og myste litt kilo når eg er der inne.

 

Var ein som sa tidlegare i posten at han ville at iPoden hans skulle kome før han for; vi tenkjer heilt likt. Men eg har allereie fått min!:D Weee! Den er so inni helv*** kul!

 

4 dagar igjen no! Vi snakkast på Sessvollmoen!

Lenke til kommentar

Arntfinn og Sumptrollet:

 

Du kan få innvilget fritak fra den militære verneplikten når du ikke kan gjøre militærtjeneste av noen art uten å komme i konflikt med din alvorlige overbevisning.

 

Dette framgår av lov av 19 mars 1965 nr. 3 om fritaking for militærtjeneste, (militærnekterloven). De som blir fritatt for den militære verneplikt må avtjene sivil verneplikt.

 

Så det betyr at du får ingen frihet uansett ! Hvis ikke du gjør noen av delene så gjør du noe ulovlig.

 

Edit: http://www.lovdata.no/all/hl-19530717-029.html

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Arntfinn og Sumptrollet:

 

Du kan få innvilget fritak fra den militære verneplikten når du ikke kan gjøre militærtjeneste av noen art uten å komme i konflikt med din alvorlige overbevisning.

 

Dette framgår av lov av 19 mars 1965 nr. 3 om fritaking for militærtjeneste, (militærnekterloven). De som blir fritatt for den militære verneplikt må avtjene sivil verneplikt.

 

Så det betyr at du får ingen frihet uansett ! Hvis ikke du gjør noen av delene så gjør du noe ulovlig.

 

Edit: http://www.lovdata.no/all/hl-19530717-029.html

Urk, siviltjeneste *blæ* Det var derfor jeg løy og sa at jeg var pasifist, noe jeg angrer på. Går heller i fengsel. Men jeg slapp jo uansett, så det gjør ikke så mye :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...