Bleelekwwl Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 (endret) Når jeg skal joine servere hvor jeg laster ned security module, så stopper den opp når det er ferdig og jeg får meldingen "Error! Server verification failed". Det funket før jeg kjøpte en ruter som jeg bruker nå, og det funka også hos en venn. Antar at noen porter som CS trenger ikke er åpne på ruteren siden det samme skjer i Wolfenstein: Enemy Territory. Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse det? Endret 1. august 2004 av Mortifer
the_zombie Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Du må åpne disse portene: UDP 1200 UDP 27000 til 27015 TCP 27030 til 27039
Bleelekwwl Skrevet 2. august 2004 Forfatter Skrevet 2. august 2004 Du må åpne disse portene:UDP 1200 UDP 27000 til 27015 TCP 27030 til 27039 I ruteren da?
Jonas Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Du må åpne disse portene:UDP 1200 UDP 27000 til 27015 TCP 27030 til 27039 I ruteren da? Hva åpna du i? Tror nok han mente routern skjønner du..
Bleelekwwl Skrevet 2. august 2004 Forfatter Skrevet 2. august 2004 Du må åpne disse portene:UDP 1200 UDP 27000 til 27015 TCP 27030 til 27039 I ruteren da? Hva åpna du i? Tror nok han mente routern skjønner du.. JEg prøvde å se om jeg kunne åpne spesielle porter i ruteren, men jeg fant ikke noe sånt. Brannmuren i ruteren er av, og jeg prøvde også å slå av alle brannmurer på pc'en, men funker fortsatt ikke. Hadde samme pc med samme instillinger hos vennen min med bare en annen internett tilkobling og hans ruter, da funka alt..
Jonas Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 (endret) Let mer. Edit: Eller ringe ISP. De vet hvordan du gjør det. Endret 2. august 2004 av Jonas
atrax Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Hvis ruteren din har NAT må du skru det på og forwarde riktige porter til den ip-adressen som PC-en har på internnettverket. Kanskje noen andre kan hjelpe deg videre om du oppgir hvilken ruter du har.
Bleelekwwl Skrevet 2. august 2004 Forfatter Skrevet 2. august 2004 I advanced setup er det noe som heter NAT/Virtual Server. Der kan jeg velge noen ting som FTP, TELNET, SMTP, DNS osv.. Så kan jeg velge "enabled" på flere greier hvor jeg kan skrive en IP adresse ved siden av og så "Mapping Ports". Skal jeg gjøre noe der? Har en Cnet broadband gateway router.
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Det er NAT/Virtual Server du skal se under. Og du skal mappe ovenstående porter til den interne ip-adressen maskina di har (se ipconfig). Og du bør sperre for inngående telnet og ftp til routeren for å slippe at noen konfigurerer routeren din for deg... Det skal være slått på fra fabrikken, men dersom du har slått av alle brannmurinnstillinger så slå ihvertfall på den beskyttelsen.
Bleelekwwl Skrevet 3. august 2004 Forfatter Skrevet 3. august 2004 Det er NAT/Virtual Server du skal se under. Og du skal mappe ovenstående porter til den interne ip-adressen maskina di har (se ipconfig). Og du bør sperre for inngående telnet og ftp til routeren for å slippe at noen konfigurerer routeren din for deg... Det skal være slått på fra fabrikken, men dersom du har slått av alle brannmurinnstillinger så slå ihvertfall på den beskyttelsen. Noen kan vel ikke forklare litt nærmere hvordan jeg sperrer de greiene og under hva jeg skal skrive de ovenstående portene og hvordan jeg skal skrive det ned?
atrax Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Hva slags interface bruker du for å konfigurere ruteren? HTML-basert eller telnet? Så lenge du finner veien inn til "NAT/Virtual Server", kan du bare prøve deg fram. Går det, så går det. Går det ikke, vel, prøv noe annet. Fulgte det ikke med en manual du kan lese i? Jeg prøvde å finne den på hjemmesidene til CNet, men uten hell. Så dette må du nesten gjøre på egen hånd.
Bleelekwwl Skrevet 3. august 2004 Forfatter Skrevet 3. august 2004 Det fulgte med en manual, men den sier meg ikke så mye.. Vet ikke hvordan jeg skal skrive ned disse greiene engang.. Slik ser det ut hvis det hjelper.. Aner ikke hva jeg skal gjøre..
Bleelekwwl Skrevet 3. august 2004 Forfatter Skrevet 3. august 2004 Har en Cnet broadband gateway router.
atrax Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Du må åpne disse portene:UDP 1200 UDP 27000 til 27015 TCP 27030 til 27039 Hva er det som er så vanskelig? Hvis det bildet du linket til er slik konfigureringsgrensesnittet til ruteren ser ut, skulle jeg tro at saken er grei: Sett et kryss/en hake i kolonnen 'Enabled', tast inn ip til den PC-en du vil skal kunne spille på nettet, og skriv inn gjeldende port. Om du ikke kan skrive inn med dette formatet: 27000-27015, så får du lage 16 oppføringer, én for hver port ...
aschj Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Om du finner noe som heter DMZ, så rett den mot IPen på pcen med serveren. Dette gjør at all trafikk som kommer inn, går til den PCen.
Bleelekwwl Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Jeg fikk det til. Måtte bare skrive inn en ip-adresse i public host som faktisk sto i manualen.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå