Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Trodde mitt kabinett var jalla... helt til jeg så dette her.

 

Men seriøst. Få vekk den viftå som henger og slenger i tråd.

 

Den er der nok for en grunn. Tipper varm VRM til cpu :D

 

 

Vet jo det. Bare syns det så skikkelig ille ut, men folk skal få gjøre som dem selv vil, så klart.

 

Lurer på hvor deilig det dirrer i sidepanelet hvis vifta kommer borti? Hmm...

 

red: gammelt bildet, ja? Ehhh... nevermind. Jeg var ikke her  :ph34r:

Endret av .AN.XVIII.IV:.
Lenke til kommentar

Det hører sikkert ikke helt hjemme her, men jeg sniker det inn ..

 

Produksjonen av Xbox 360 er stanset.

Da kom jeg til å tenke på min 360, forhåndsbestilt i 2005 mener jeg. Dette var aller første versjon som var notorisk kjent for RRoD (3 streker var det vel ... mer eller mindre død pga varme)

Det måtte en del modifisering til for å holde den i live, og den fungerer faktisk ennå!

360.jpg

 

 

 

Mod: 

- Termiske puter under HK (motvirket at HK bøyde seg pga termisk belastning)

- Ettermontert 2. generasjons GPU heatsink

- Ny termisk pasta på chip'r

- Kjøleribber på alt RAM osv på HK

- Loddet inn 140mm vifte

- Og selvsagt en lakkjobb ..

 

 

 

Beklager hvis jeg har postet denne før på forumet. Husker ikke :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skal snart legge ut min. Venter fortsatt på vannkjøling fra Håkon :)

 

Det blir monoblock for første gang!

Eneste bakdelen med monoblock er at det er noe dritt å demontere for å bytte cpu! Tror jeg selger hk, cpu og monoblock sammen, om jeg skal bytte cpu :D

 

Litt OT, men hvor selger du/dere datadeler? På finn? Føler det er lite som blir lagt ut der av denne typen ting, og har hatt dårlig respons på de datadelene jeg har lagt ut der.

Lenke til kommentar

Endelig klart å fikse maskinen! Lenge hatt altfor høye temperaturer, men fant problemet idag.

 

Forandret en del på kjølingen de siste månedene. I tillegg er jeg usikker på om jeg skal legge inn noen albuer for å rette ut slangen mellom skjermkort og tank, men vet ikke om det er noe vits.

 

Skal også bestille en monteringsring fra aquacomputer for å feste tanken på et høyere punkt, den er litt for tung for kun å være montert i bunn.

 

post-359921-0-65972000-1462226619_thumb.jpg

 

post-359921-0-79698800-1462226888_thumb.jpg

Endret av Martin H
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Finnes det et kabinett som er mindre enn Corsair 250D, som har plass til en god m-ITX build, en 3,5" hdd, og en 2,5" ssd? I utgangspunktet har jeg sett på en 250D build med 6600k, gtx 1070, og en dual AIO vannkjøler. Jeg vurderer også Silverstone SG13. Med en mindre PSU, vet jeg at det er mulig å få plass til alt jeg ønsker hvis jeg går for en singel AIO vannkjøler til CPU, men jeg er usikker på om det er mulig å få plass til en 3,5" hdd inni der. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å ha m.2 ssd, eller 2,5" hdd, siden det øker prisen en del.

Lenke til kommentar

Silverstone RVZ02 er interessant, men som SG13 tror jeg det blir for lite. Er det noen som har erfaring med Fractal sin Node 304? Hvis jeg putter inn en Silverstone SX500-LG, burde det gå fint med fullsize grafikkort. Harddisk/SSD er ikke noe problem i det kabinettet, og jeg tror det skal gå fint å plassere en 120mm AIO i front, hvor det allerede er en 140mm vifteplass.

Lenke til kommentar

Silverstone RVZ02 er interessant, men som SG13 tror jeg det blir for lite. Er det noen som har erfaring med Fractal sin Node 304? Hvis jeg putter inn en Silverstone SX500-LG, burde det gå fint med fullsize grafikkort. Harddisk/SSD er ikke noe problem i det kabinettet, og jeg tror det skal gå fint å plassere en 120mm AIO i front, hvor det allerede er en 140mm vifteplass.

 

Det er en 140mm bak i kabinettet, foran er det 2x92mm

Ved bruk av dedikert gfx mister du 2x HDD plasser.

 

Om jeg skulle startet en mini-itx build nå, så ville det nok blitt Fractal design core 500 med 240mm aio i toppen eller en build med Fractal design Nano S.

 

Er i utgangspunktet ikke en fanboy, men fractal lager mye funksjonelt for tiden.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...