Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noctua fanboys? Jøssemeg.

 

Noctua sine vifter er ok, ikke noe spesielt å skryte av mener jeg. Noiseblocker er endel bedre...

Nå for tiden har jeg 8 NB pl2 i bygget mitt. Har tidligere også brukt noctua.

 

Etter min mening yter disse omtrent likt og er begge relativt støysvake. Fordelen med NB er at de ser mye mye bedre ut

Lenke til kommentar

og man må ikkje ta alle vifter under en "kam" heller, Det finnes mange faktorer som spiller inn på støy på vifter. Særlig girll i kabinett har sykt mye å si! Også intill radiatorer er det veldig forskjell. Så samme vifter kan bråke vidt forskjellig om de er i et kabinett uten "grill" forran og om de er på en radiator/kjøler.

 

I det ene kabinettet mitt har jeg bare NB pl2. I grillen forran bråker det noe inne i H%¤#" om jeg ikkje setter ned hastigheten til et visst nivå. Gilllen er ikkje akkurat aerodynamisk :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

og man må ikkje ta alle vifter under en "kam" heller, Det finnes mange faktorer som spiller inn på støy på vifter. Særlig girll i kabinett har sykt mye å si! Også intill radiatorer er det veldig forskjell. Så samme vifter kan bråke vidt forskjellig om de er i et kabinett uten "grill" forran og om de er på en radiator/kjøler.

 

I det ene kabinettet mitt har jeg bare NB pl2. I grillen forran bråker det noe inne i H%¤#" om jeg ikkje setter ned hastigheten til et visst nivå. Gilllen er ikkje akkurat aerodynamisk :p

Jeg bruker pl2 på 2 480x60 radiatorer.

 

Man hører tydelig at luften trenger gjennom radiatorens finner ved 1100+ rpm, men jeg synes ikke lyden er særlige "bråkete".

Lenke til kommentar

 

og man må ikkje ta alle vifter under en "kam" heller, Det finnes mange faktorer som spiller inn på støy på vifter. Særlig girll i kabinett har sykt mye å si! Også intill radiatorer er det veldig forskjell. Så samme vifter kan bråke vidt forskjellig om de er i et kabinett uten "grill" forran og om de er på en radiator/kjøler.

 

I det ene kabinettet mitt har jeg bare NB pl2. I grillen forran bråker det noe inne i H%¤#" om jeg ikkje setter ned hastigheten til et visst nivå. Gilllen er ikkje akkurat aerodynamisk :p

Jeg bruker pl2 på 2 480x60 radiatorer.

 

Man hører tydelig at luften trenger gjennom radiatorens finner ved 1100+ rpm, men jeg synes ikke lyden er særlige "bråkete".

 

 

På EK 480 xtx radiatoren, så er de ganske stille, men ikkje i front av kabinettet :D Eller rettere sagt de er stille nå etter jeg skrudde på viftekontrolleren :p

Lenke til kommentar

Noctua fanboys? Jøssemeg. 

 

Noctua sine vifter er ok, ikke noe spesielt å skryte av mener jeg. Noiseblocker er endel bedre...

nå har jeg ikke noctua vifter på kjøleren min da, bare så det er sagt. og alle viftene er montert på 2 viftestyringer, derfor støyen er såpass lav.

 

jeg er nok fan av noen produkter, men jeg er ikke noctua fanboy, jeg bare sier at en DH14/15 kjøler ca like bra en h100/h110 med vifter på ca samme hastighet, alle fall på de testene og erfaringene jeg har fått.

 

om du skrur opp viftene på den ene kjøleren så vil den sef yte bedre i forhold til den andre og motsatt. jeg prøver bare å si at jeg ser ikke helt poenget med en lukket vannkjøler til godt over 1000kr når en luftkjøler er like god og en del billgere. eneste fordelen er som sagt at du får mer plass til store rambrikker med en vannkjøler.

 

vannkjøling er bare bra om du setter det sammen selv, og om jeg noengang hopper på det toget så blir det et custom oppsett som de fleste andre her kjører.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Du har kjøling på rammen, men ikkje skjermkortet. Litt feil prioritering :p

 

Ellers ser det flott ut  :thumbup:

 

Du trenger modda bios til skjermkortet ditt:

Hvordan du flasher finner du her: http://www.overclock.net/t/1546747/official-nvidia-geforce-gtx-titan-x-owners-club

GM200HC-MAXAIR2.zip

 

Hva slags ASIC har du på Titan X kortet?

 

Velkommen til forumet Virus4K  :w00t:

 

edit nr. ~17

 

Det ser ut som om du kunne ha trengt noen Avexir 2800mhz ddr 3 brikker som jeg har liggende her for å gjøre resten av maskinen glad ^^

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smeller ut noen bilder av siste versjon. Byttet HK og fått på en fullcover til dette. 

Bygde om loopen litt og prøvde å pynte på den. Ble helt OK, men man blir vel aldri helt fornøyd.

Syntes det ble vel gul den væska, så forsøkte å redusere det litt vba anti-kink spring jeg hadde liggende. Det er ikke lett å få dem på så det blir jevnt og fint :\

 

DSC00406.jpg

 

DSC00410.jpg

 

DSC00403.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...