Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

 

 

Ny builden =) Fikk endelig skjermkort med WB igjen, 980ti@1500Mhz sparker godt!

Stappet inn noen QD slikt det er lett å skifte skjermkort, cpu og hk. Hvorfor har jeg ikke gjort det før? :p

 

attachicon.gifpc.png

Er det mulig å klemme inn en 60mm tykk 360 radiator i fronten?

Ikke uten å modde bort 5½ Bay og muligens lage noen perforeringer. Landet derfor på en 240x65. I toppen gikk 60mm med et nødskrik.

 

Ok, takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Endelig ny rigg.. :)

 

Hvordan er den H110i-en? Kjøler den bra og er den stillegående på full load?

 

 

Har ikke OS installert enda.. Jeg har forøvig Noctua sine iPPC 3000RPM vifter på den, så stillegående er det neppe på full load. H100i som jeg hadde før bråkte en god del på full pupp.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

 

Endelig ny rigg.. :)

 

Hvordan er den H110i-en? Kjøler den bra og er den stillegående på full load?

 

 

Har ikke OS installert enda.. Jeg har forøvig Noctua sine iPPC 3000RPM vifter på den, så stillegående er det neppe på full load. H100i som jeg hadde før bråkte en god del på full pupp.

 

Finnes ingen pc-vifter som er "lydløse" ved 3000rpm :D

Lenke til kommentar

 

 

 

Endelig ny rigg.. :)

 

 

Hvordan er den H110i-en? Kjøler den bra og er den stillegående på full load?

 

Har ikke OS installert enda.. Jeg har forøvig Noctua sine iPPC 3000RPM vifter på den, så stillegående er det neppe på full load. H100i som jeg hadde før bråkte en god del på full pupp.

Finnes ingen pc-vifter som er "lydløse" ved 3000rpm :D

er jo ikke H110i-en som bråker! Er viftene som følger med som bråker, kjøp nye mer stillegående vifter og problemet er løst

Lenke til kommentar

 

en noctua DH15 er omtrent like god, og den støyer ikke, noe h110i'en gjør om du skrur opp vifta.

Man må jo fortsatt ha ei vifte som blåser varm luft ut med en DH15, og da er man like langt.

 

vel du trenger ikke det, og om du monterer det så må du jo ikke bruke en delta vifte heller.

 

jeg har 12 vifter i kabinettet mitt, + psu og 2x vindforce kjølere på skjermkorta, og den er ganske stillegående. du hører den om det er stille i rommet, men så fort du har litt lyd andre plasser, fra f.eks tv eller radio (på helt normalt volum) så hører du ingenting fra maskina.

 

en slik h110 eller tilsvarende vannkjøler vil ikke kjøle bedre enn en noctua dh 14/15 med viftene på et nivå som gjør at du ikke hører noe. og da siden vannkjølinga koster mer, og du risikerer å få ei pumpe som bråker (har sett en del som klager på dette) så mener jeg at du tjener mer på en god luftkjøler.

 

eneste ulempen som jeg kan se med en så stor luftkjøler er at du kan få plassproblemer med større type rambrikker. og det kan lett unngås ved å kjøpe minnebrikker uten de store kjølerne. jeg har 2400mhz minne nå somm fint får plass under DH 14 kjøleren min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

en noctua DH15 er omtrent like god, og den støyer ikke, noe h110i'en gjør om du skrur opp vifta.

Man må jo fortsatt ha ei vifte som blåser varm luft ut med en DH15, og da er man like langt.

 

vel du trenger ikke det, og om du monterer det så må du jo ikke bruke en delta vifte heller.

 

jeg har 12 vifter i kabinettet mitt, + psu og 2x vindforce kjølere på skjermkorta, og den er ganske stillegående. du hører den om det er stille i rommet, men så fort du har litt lyd andre plasser, fra f.eks tv eller radio (på helt normalt volum) så hører du ingenting fra maskina.

 

en slik h110 eller tilsvarende vannkjøler vil ikke kjøle bedre enn en noctua dh 14/15 med viftene på et nivå som gjør at du ikke hører noe. og da siden vannkjølinga koster mer, og du risikerer å få ei pumpe som bråker (har sett en del som klager på dette) så mener jeg at du tjener mer på en god luftkjøler.

 

eneste ulempen som jeg kan se med en så stor luftkjøler er at du kan få plassproblemer med større type rambrikker. og det kan lett unngås ved å kjøpe minnebrikker uten de store kjølerne. jeg har 2400mhz minne nå somm fint får plass under DH 14 kjøleren min.

 

 

 

 

en noctua DH15 er omtrent like god, og den støyer ikke, noe h110i'en gjør om du skrur opp vifta.

Man må jo fortsatt ha ei vifte som blåser varm luft ut med en DH15, og da er man like langt.

 

vel du trenger ikke det, og om du monterer det så må du jo ikke bruke en delta vifte heller.

 

jeg har 12 vifter i kabinettet mitt, + psu og 2x vindforce kjølere på skjermkorta, og den er ganske stillegående. du hører den om det er stille i rommet, men så fort du har litt lyd andre plasser, fra f.eks tv eller radio (på helt normalt volum) så hører du ingenting fra maskina.

 

en slik h110 eller tilsvarende vannkjøler vil ikke kjøle bedre enn en noctua dh 14/15 med viftene på et nivå som gjør at du ikke hører noe. og da siden vannkjølinga koster mer, og du risikerer å få ei pumpe som bråker (har sett en del som klager på dette) så mener jeg at du tjener mer på en god luftkjøler.

 

eneste ulempen som jeg kan se med en så stor luftkjøler er at du kan få plassproblemer med større type rambrikker. og det kan lett unngås ved å kjøpe minnebrikker uten de store kjølerne. jeg har 2400mhz minne nå somm fint får plass under DH 14 kjøleren min.

 

Man må jo strengt tatt ikke ha delta-vifter på en lukket vannkjøling heller. Jeg skjønner at du er glad i Noctua'n din, men seriøst, en lukket vannkjølingskrets bråker ikke mye. Pumpa skal heller ikke bråke, og bråker den nevneverdig, er det som regel fordi det er luft i pumpa.

Lenke til kommentar

Finnes ingen pc-vifter som er "lydløse" ved 3000rpm :D

 

Hehe selfølgelig ikke ;)

 

Men de dytter mer luft en Corsair sine på lavere rpm så blir spennende å se lydnivået. SP viftene på H100i bråkte værtfall en god del, men jeg regner med att også iPPC viftene til Noctua også har en greit lydnivå.

 

Det blir DT770 Pro på hørene når jeg spiller uansett, så hører neppe noe til viftene.

 

 

en slik h110 eller tilsvarende vannkjøler vil ikke kjøle bedre enn en noctua dh 14/15 med viftene på et nivå som gjør at du ikke hører noe. og da siden vannkjølinga koster mer, og du risikerer å få ei pumpe som bråker (har sett en del som klager på dette) så mener jeg at du tjener mer på en god luftkjøler.

 

Jeg hadde både D14 og H100i på en 3930k på 4.8Ghz, og H100i'en kjølte betydelig bedre i mitt tilfelle. Bråket var også høyere selfølgelig.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Noctua fanboys? Jøssemeg. 

 

Noctua sine vifter er ok, ikke noe spesielt å skryte av mener jeg. Noiseblocker er endel bedre...

 

Har aldri vært noe Noctua fanboy, men jeg ble nyskjerrig på iPPC viftene deres så jeg kjøpte 2 stk til H110i GT'n, de dytter godt med luft

 

http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=84&lng=en

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Er jo forstålig hvis en er Noctua-fanboy, er jo bare av toppkvalitet produktene deres. Linus er også Noctua-fanboy, og det sier jo litt. 

 

Jeg hadde H100i før, bytta over til D15 fordi pumpa til H100i hørtes ut som en jetmotor og det ble jævlig plagsomt til slutt at jeg ikke orket mer. Solgte dritten for en hundrings, for jeg tenkte hvem vil egentlig kjøpe denne dritten for mer enn en hundrings. Ikke bare nok med det - D15 kjølte bedre og støyet mindre også på min 3930K, så det er noe av det beste bytte jeg har gjort med riggen min. Men hvis jeg får øye på noe bedre og mer støydempende, er jeg selvsagt villig til å bytte igjen, uansett merke. Er kresen på støy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...