Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ingen av dere som har peiling på hvor rask denne fyren som håndterer LD-Cooling stuff for digitalimpuls er til å gi svar fra seg?

Mener du Haakon? :p

 

Fullt mulig det er det han heter. Jeg venter spent på svar fra han :p 

 

I så fall ikke hold pusten - han jobber utelukkende for Nizzen og meg  :rofl:

Vel be han sende et LD Cooling V8 til meg da.  :grumpy:

Lenke til kommentar

 

 

 

Ingen av dere som har peiling på hvor rask denne fyren som håndterer LD-Cooling stuff for digitalimpuls er til å gi svar fra seg?

Mener du Haakon? :p

Fullt mulig det er det han heter. Jeg venter spent på svar fra han :p

I så fall ikke hold pusten - han jobber utelukkende for Nizzen og meg :rofl:

Vel be han sende et LD Cooling V8 til meg da. :grumpy:
Jeg kan sende det ene av mitt med innhold, om du overfører 95000kr til meg :p
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Her er min første vannkjølte pc. Ble bestillinger i litt for mange omganger og en del endringer, så opplegget med to tanker skal vekk. Prøvde å koble av dcp 2.2 fra EK-res, men klarte å sprekke dysa på pumpen, er avhengig av ny dyse for å få det tett, da var det enklere bare å bruke tanken :p

 

Planen er å bytte ut hele EK pumpe/res med en aquacomputer d5 som jeg kan montere i bunn av aqualis tanken :)

 

Passer heller ikke med den gule viften i bunn, men hadde en Akasa Viper liggende, og den presterer jo bra.

 

Er ellers fornøyd med resultatet :)

post-359921-0-75912500-1448208438_thumb.jpg

post-359921-0-97563900-1448208515_thumb.jpg

post-359921-0-93064400-1448209023_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er min første vannkjølte pc. Ble bestillinger i litt for mange omganger og en del endringer, så opplegget med to tanker skal vekk. Prøvde å koble av dcp 2.2 fra EK-res, men klarte å sprekke dysa på pumpen, er avhengig av ny dyse for å få det tett, da var det enklere bare å bruke tanken :p

 

Planen er å bytte ut hele EK pumpe/res med en aquacomputer d5 som jeg kan montere i bunn av aqualis tanken :)

 

Passer heller ikke med den gule viften i bunn, men hadde en Akasa Viper liggende, og den presterer jo bra.

 

Er ellers fornøyd med resultatet :)

Kjempestilig :)

Eneste jeg ikke liker her er kryssende slanger ved cpu :p

Lenke til kommentar

Vurderer å gå til innkjøp av et M-ATX kabinett, siden Define R4 blir litt vanskelig å få plass til i stua. Må være mulighet for to skjermkort, Noctua NH-D14 og 2-3 harddisker. Mener å huske at Bitfenix Prodigy M ofte var anbefalt som M-ATX kabinett her for noen år siden, er det fortsatt det beste, eller har det kommet noe bedre? 

 

Når jeg ser på Bitfenix sine sider, står det at dimensjonene er 250 x 404 x 359mm, er det noen her som har kabinettet og vet om dette er med eller uten håndtakene oppe og nede?

 

Er viktig at kabinettet er så lite som mulig. :)

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Jeg bygget et saftig bygg i en Bitfenix Prodigy M.

 

Fikk plass til følgende:

4690K og Evo 212 (fikk klareringsproblemer med denne kjøleren og måtte bøye copper rørene som stikker ut med tang)

r7 260x

3x3tb WD Red

1x128gb SSD

Og til slutt en eller annen Seasonic PSU.

 

For å si det slik så ble det skikkelig trangt. Det var veldig vanskelig å jobbe med bygget etter at harddiskene var på plass. Største problemet var klarering mellom HDD i sidedør og EVO 212 kjøleren.

 

Når alt var ferdig ble det dog et veldig fint bygg. God lufting og gode temperaturer på alle deler.

Jeg hadde nok valgt et annet kabinett dersom du skal kjøre SLI/CF og NH-D14. Det kommer til å bli skikkelig trangt.

Lenke til kommentar

Så nettopp en svært inspirerende worklog fra en som jobbet med et Parvum system S2.0. Han er nå antakeligvis ekstremt dyktig, men fy steike som det ser ut! :D 980ti sli.

http://www.overclock.net/t/1557936/lightbox/post/24275260/id/2546038
http://www.overclock.net/t/1557936/lightbox/post/24275260/id/2546036
http://www.overclock.net/t/1557936/lightbox/post/24275260/id/2546043
http://www.overclock.net/t/1557936/lightbox/post/24275260/id/2546050

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Vurderer å gå til innkjøp av et M-ATX kabinett, siden Define R4 blir litt vanskelig å få plass til i stua. Må være mulighet for to skjermkort, Noctua NH-D14 og 2-3 harddisker. Mener å huske at Bitfenix Prodigy M ofte var anbefalt som M-ATX kabinett her for noen år siden, er det fortsatt det beste, eller har det kommet noe bedre? 

 

Når jeg ser på Bitfenix sine sider, står det at dimensjonene er 250 x 404 x 359mm, er det noen her som har kabinettet og vet om dette er med eller uten håndtakene oppe og nede?

 

Er viktig at kabinettet er så lite som mulig. :) åg​

http://digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=101925&WebSiteMapNodeID=1001005

 

gå for dette. har selv U2 nå og er strålende fornøyd. u3 har plass til litt mer "stasj" :)

Lenke til kommentar

 

 

Vurderer å gå til innkjøp av et M-ATX kabinett, siden Define R4 blir litt vanskelig å få plass til i stua. Må være mulighet for to skjermkort, Noctua NH-D14 og 2-3 harddisker. Mener å huske at Bitfenix Prodigy M ofte var anbefalt som M-ATX kabinett her for noen år siden, er det fortsatt det beste, eller har det kommet noe bedre?

 

Når jeg ser på Bitfenix sine sider, står det at dimensjonene er 250 x 404 x 359mm, er det noen her som har kabinettet og vet om dette er med eller uten håndtakene oppe og nede?

 

Er viktig at kabinettet er så lite som mulig. :) åg​

http://digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=101925&WebSiteMapNodeID=1001005

 

gå for dette. har selv U2 nå og er strålende fornøyd. u3 har plass til litt mer "stasj" :)

Disse kabinettene er så stilrene, at man nesten kan få "wifepoints" av å kjøpe dem :D
Lenke til kommentar

vi har solgt 5-6 maskiner med X99 og 5820 samt GTX970 mini i dette kabinettet nylig :) (U2)

 

kjører selv med 5960X på 4Ghz, 16GB 2400Mhz minne og GTX950 (venter på noe nytt over nyåret..). i u3 har man plass til endel mer stasj, men U3 holder med mindre man trenger større skjermkort enn 970. UMX versjonene er også råe ;)

 

noctua xeon kjøler og Fortron Platinum 650w PSU gjør at dette ikke bråker noen verdens ting selv under spilling/belastning. eneste jeg har lyst på nå er SM951 eller 950PRO 512GB disk.. vurderer faktisk å vente på 750 nvme. lei 2.5" sata og vil ha 500GB!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos små kabinett, så merker jeg at lysten etter noe sånt her i stua kunne vært tilstede. fks i5 med gtx970.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kabinettogbarebone/mini-itxoghtpc/fractaldesign-node202black/218943.11100/

 

evt core500. Men syntes node'n tar seg bedre ut.

 

Dog så merkelig at ingen har det på lager enda. Anmeldsene begynte jo å komme i august/september.

Lenke til kommentar

 

Gud det där var jävligt pent!! Diggar de där blanka plexi modulerna i UV ljuset. 

Endret av Freedomofnow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...