Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Helt pirkepirk så hadde det sett mye bedre ut med 24-pins'n i hullet over

Synes det nå så rimelig bra ut :) Alltids noe å sette fingern på, men det gjelder, uten unntak, alle maskinene her inne!

 

Selv bestilt sleeved kabler til AXi'en, så da blir det jobbing til helga!

Endret av Andey-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det minner meg på når jeg byggde dette, mener det var i 2009 eller 2010.

 

3 looper :ohmy:

Asus Rampage II Extreme

i7 920

Radeon HD 5970 + 2x Radeon HD 5870 :blink:

 

 

 

Lekkert :p

 

post-152551-0-37561900-1365465437_thumb.jpg

 

Og det morssomste var at PSU'en som ble brukt var en Mist 1000W.

Sjekk strømforbruket nåre jeg kjørte 3DMark Vantage med tilnærmet maks klokk på CPU og GPU'er.

 

1388W :eek:

 

post-152551-0-80391200-1365465780_thumb.jpg

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Det minner meg på når jeg byggde dette, mener det var i 2009 eller 2010.

 

3 looper :ohmy:

Asus Rampage II Extreme

i7 920

Radeon HD 5970 + 2x Radeon HD 5870 :blink:

 

 

 

Lekkert :p

 

post-152551-0-37561900-1365465437_thumb.jpg

 

Og det morssomste var at PSU'en som ble brukt var en Mist 1000W.

Sjekk strømforbruket nåre jeg kjørte 3DMark Vantage med tilnærmet maks klokk på CPU og GPU'er.

 

1388W :eek:

 

post-152551-0-80391200-1365465780_thumb.jpg

 

Dårlig virkningsgrad på PSU :p

 

1000/1388 = 0,72 (hvis utstyret da trakk ganske nøyaktig 1000 watt)

Endret av dbass
Lenke til kommentar

Noen som nevnte kabelsalat?

Serveren:

th_SAM_1250Large.jpg

Får ikke heeelt bestemt meg om jeg liker PSU`en i topp eller bunnen..

Kablene er egentlig bare slengt inn for å få serveren opp å gå. Skal nok rydde der en dag...

 

Gamermaskinen ser litt bedre ut...

 

th_SAM_1252Large.jpg

Alle kabinettvifter er skiftet ut med Arctic cooling PWM vifter. Samme med Noctuavifta på prosessoren. Alt styres via programvaren som fulgte med hovedkortet.

 

Edit:

 

Og diskracket som er tomt i gamerpc`en, skal egentlig ikke være der! Sperrer for luftinntaket...

 

Og etter en "kjapp" opprydning i serveren:

 

th_SAM_1257Large.jpg

Lenke til kommentar

Dårlig virkningsgrad på PSU :p

Det er nok heller bare veldig mye maskinvare tenker jeg. ;) Selvsagt den PSUen er nok et stykke dårligere enn PSUer i dag, men fortsatt 80 plus sertifisert, og HW.no testet den til å yte over 80 % ved 1000W.

Ved 1388W og 80 % effektivitet så ligger strømtrekket internt i maskinen på 1110W, som ikke er urealistisk. :)

 

Ved målingen til HW.no: http://img.gfx.no/48.../Untitled-5.jpg

Så ligger effektiviteten på ca 82% ved 1000W, og 80 % ved ca 1100W er ikke usannsynlig (ved å se på kurven), men kunne nok også gått så lavt som 79 %, og da er trekket 1096W internet i maskinen.

 

Ikke noe jeg ville kjørt over tid akkurat, da det er forholdsvis grei overbelastning. :p Sist gang jeg gjorde det med min så ødela jeg noen kondensatorer i PSUen (fungerer fortsatt dog)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er nok heller bare veldig mye maskinvare tenker jeg. ;) Selvsagt den PSUen er nok et stykke dårligere enn PSUer i dag, men fortsatt 80 plus sertifisert, og HW.no testet den til å yte over 80 % ved 1000W.

Ved 1388W og 80 % effektivitet så ligger strømtrekket internt i maskinen på 1110W, som ikke er urealistisk. :)

 

Ved målingen til HW.no: http://img.gfx.no/48.../Untitled-5.jpg

Så ligger effektiviteten på ca 82% ved 1000W, og 80 % ved ca 1100W er ikke usannsynlig (ved å se på kurven), men kunne nok også gått så lavt som 79 %, og da er trekket 1096W internet i maskinen.

 

Ikke noe jeg ville kjørt over tid akkurat, da det er forholdsvis grei overbelastning. :p Sist gang jeg gjorde det med min så ødela jeg noen kondensatorer i PSUen (fungerer fortsatt dog)

 

Har du tenkt over aldringen/uttørking av kondensatorene i PSU over tid? Hvis det er et gammelt PSU kan kondensatorene være tørre og ha mindre farad-verdi enn opprinnelig, og derfor må switchmoden jobbe mer, og jeg tror det er her den ekstra effekten hans går.

 

Jeg skal ikke si med sikkert at dette er realistisk, men jeg har heller ikke vært borti noen PSU som tillater en strøm over angitte maksimale verdier. PSU jeg har jobbet med (henholdsvis fra Corsair og Supermicro) har streiket etter rundt 1-2% over angitt strømtrekk i form av overload og safeshutdown.

 

EDIT: Nå har jo jeg glemt at de fleste PSU leverandører skryter av sin max effekt ved 12V, og ikke tar med de andre spenningskildene med i navnet :)

Endret av dbass
Lenke til kommentar

Mener mist 1000W kom ut i 2007 en eller annen gang, så om det var målt i 2009-2010 så var den ikke SÅ gammel i det minste. rundt 2 år om den var kjøpt relativt tidlig etter lansering.

 

At effektiviteten faller litt etter litt er jo klart, men på så kort tid så burde det vel ikke gitt SÅ mye utslag på effektiviteten, spesielt med tanke på at det ikke er uvanlig at kondensatorene har verdier som er litt overkill fra starten av. (slik at de kan eldres litt uten problemer)

 

Ser en et par tester som viser resultater og tester hvor langt PSUen klarer, og da har det altså vært en del av de bedre som klarer betraktelig mer, så antok bare at det var tilfelle her. :)

 

Har du testet med f. eks Corsair så er det jo som du nevnte lett å slå ut 'sikringen' på selve 12V railen, da den bare har en, og dermed så slår den ut ved sin respektable mak-verdi. Har du PSUer med flere rails og individuelle sikringer på hver rail med en totalverdi som går godt utover maks-levert effekt til PSU, så er det mer sannsynelig at du klarer å laste den tyngre enn oppgitt.. Spesielt om du kjører en del last på 5V/3.3V også.

Lenke til kommentar

Det minner meg på når jeg byggde dette, mener det var i 2009 eller 2010.

 

3 looper :ohmy:

Asus Rampage II Extreme

i7 920

Radeon HD 5970 + 2x Radeon HD 5870 :blink:

 

 

 

Lekkert :p

 

Og det morssomste var at PSU'en som ble brukt var en Mist 1000W.

Sjekk strømforbruket nåre jeg kjørte 3DMark Vantage med tilnærmet maks klokk på CPU og GPU'er.

 

1388W :eek:

 

post-152551-0-80391200-1365465780_thumb.jpg

Hvorfor tre looper? :O Og spesielt, hvorfor en loop til ett skjermkort, og en annen til de to siste?!

Lenke til kommentar

Gleder meg til og få dette i kabinettet. Eneste minus var at jeg måtte bestille nye rambrikker, da heat-sinken på corsair xms3 er umulig og få av uten å ødelegge selve ram'en. :thumbdown:

post-213676-0-69411000-1365522180_thumb.jpg

 

For mye Møllers tran!

post-213676-0-74794400-1365522287_thumb.jpg

 

Varmet du opp heatsinkene før du prøvde å ta de av?

Lenke til kommentar

Ser ut som rimelig heftig lim. Mulig det hadde hjulpet om man kokte det i kokende vann i et par minutter, eller kanskje til og med varmet det opp i ovnen på 150-200 grader i 5 minutter eller lignende, for så å raskt ta de ut for å separere de.

Varmluftpistol og så varme opp til over 200 grader er nok også mulig man må ty til for å løse opp de værste av de værste limtypene. :S

Lenke til kommentar

Hvorfor tre looper? :O Og spesielt, hvorfor en loop til ett skjermkort, og en annen til de to siste?!

 

Bygde først med 2-looper, en til CPU og en til 2x 5870, kjøpte så ett 5970 og syns det ville se kult ut med 3 farger på vannet :p

Så den siste loopen hadde ikke noe med klokking og kjøling kun utseende.

 

Ja, det hørtes jo unektilig ineffektivt ut men det er nå bare meg og min teori. :p

Ja det var nok ikke veldig effektivt, jeg liker å ha 2 looper(GPU og CPU hver for seg) da jeg det passer best til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...