Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får poste bilde av min stue-pc også. Nettopp koblet den opp. Gikk for m-atx, noe jeg ikke har hatt før. Så har jeg plutselig et p8z68-pro Hk liggende. Kanskje blir det starten på pc nr.3 :p

 

Specs:

ASUS P8B75-M LX

i5 2500k

Fractal Design Core 1000 Mini Tower

Corsair CX 500W

Patriot SSD

Radeon HD 6850

8Gb Kingston HyperX ram

Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler

 

52151.jpg

 

 

 

 

Trekt hvite sleva kabler i kontor-pcen også.

 

52152.jpg

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at det er helt latterlig hvor lett det har blitt å overklokke! Jeg har brukt min i5 2500k nå i over 1 år, uten å prøve å overklokke den. Sist jeg overklokket, var på mine E6600/Q6600, hvor det var ganske mye mer omfattende, spesielt med tanke på voltstyrker, og at FSB påvirket minnehastigheten også. Denne gangen gjorde jeg ingenting annet enn å stille opp multiplieren fra 33 til 46, og ingenting annet, og vips! 40% overklokk. Alle andre verdier står på auto, og systemet er dønn stabilt. Det ser heller ikke ut til at den overvolter CPUen, som ligger seg på ca. 1.35-1.37 volt, som virker å være mer eller mindre normalt for 4,6 GHz. Rett og slett gøy! (selv om mestringsfølelsen var fraværende)

Lenke til kommentar

På mine 3x 2600K og 1x 2700K satte jeg bare følgende med en gang og de kjørte folding 100% load i et år uten error.

 

Under AI Tweaker:

1. Sette AI Overclock Tuner til Manual

2. Sette BCLK til 100

3. Load line calibration til ultra high

4. Justere Vcore til ønsket verdi ( 1,35 for 4,5GHz)

Under Advanced/CPU configuration:

1. Sette CPU ratio til ønsket verdi (45=4.5GHz)

 

Det er fra denne klokken og oppover det er litt mer pes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

da er kabinettet mitt ferdig nok til å putte hardware i det :) er fortsatt masse igjen,men det begynner å gå seg til :) har stabile temperaturer nå, skal overclocke i helga. det gamle hovedkortet fra mac'en har jeg laget en klokke ut av, og hengt på veggen, noe alla dette du skal med dette defekte sr2 et du leter etter vegard?

 

DSC_2719_zps60a5828b.jpg

 

DSC_2721_zpsb7ec99e6.jpg

 

foresten, noen som har slike standard viftegriller av wire jeg kan kjøpe?

Endret av ToothBear
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kasserte det gamle Thermaltake kabinettet mitt i dag. Tenkte å skaffe meg et nytt Midi eller Maxi tower. Hovedkortet jeg skal bruke er et gammelt Rampage II Extreme. Kikket litt på

Fractal Design Define XL R2 og Fractal Design Define R4.

Noen som vet hvordan disse er og om Rampage kortet får plass?

Lenke til kommentar

Jeg kasserte det gamle Thermaltake kabinettet mitt i dag. Tenkte å skaffe meg et nytt Midi eller Maxi tower. Hovedkortet jeg skal bruke er et gammelt Rampage II Extreme. Kikket litt på

Fractal Design Define XL R2 og Fractal Design Define R4.

Noen som vet hvordan disse er og om Rampage kortet får plass?

 

Dette kortet er vel vanlig ATX? Da mener jeg det skal passe i begge disse. Men villi valgt storebroren for å ha litt mer plass :)

Lenke til kommentar

R4 passer det hvertfall for det brukte jeg for en ukes tid siden med et ATX kort, å storebroren må jo ha støtte for det. Hva annet skal inn? Vet selv at det er greit med stor plass ;)

Skal ha inn vannkjøling, men bare en Aquastream Xt pumpe 240 x 60 radiator og tank, skal kjøle kun CPU. Ellers skal jeg ha inn mange disker. Skal sette den opp som server til backup, filmer og musikk. Det som er viktig er at den blir så stille som mulig
Lenke til kommentar

Skal ha inn vannkjøling, men bare en Aquastream Xt pumpe 240 x 60 radiator og tank, skal kjøle kun CPU. Ellers skal jeg ha inn mange disker. Skal sette den opp som server til backup, filmer og musikk. Det som er viktig er at den blir så stille som mulig

 

Utifra dette ville jeg kjøpt XL R2 å en viftestyring. ;)

Lenke til kommentar

Skal ha inn vannkjøling, men bare en Aquastream Xt pumpe 240 x 60 radiator og tank, skal kjøle kun CPU. Ellers skal jeg ha inn mange disker. Skal sette den opp som server til backup, filmer og musikk. Det som er viktig er at den blir så stille som mulig

Skal uten tvil få plass i R4 også, da til 8 x 3.5"-disker, 1SSD bak HK + vannkjølingen, men da forutsatt at du kjører 5.25" bay :) Om du fjerner 4 x 3.5"-diskplass, så får du plass til en liten tank der.

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Skal uten tvil få plass i R4 også, da til 8 x 3.5"-disker, 1SSD bak HK + vannkjølingen, men da forutsatt at du kjører 5.25" bay :) Om du fjerner 4 x 3.5"-diskplass, så får du plass til en liten tank der.

Jeg får lese litt mer om de og kikke på litt bilder på nettet. Så får jeg se hva det blir til. Men det ser ut som det blir en av de to :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...