Gå til innhold

2 døde pixler, hva kan jeg gjøre!


Ildflue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du må kun betale porto en vei thomas_c24.

 

Lov-verket sier at så lenge det er under 3 døde pixler på skjermen er dette innenfor normalt avvik, dvs. at det ikke er en "feil" på din skjerm

Tror du snakker om toleransgrensen for lcd-skjermer på digitale kameraer her jeg ;) (Opp til 3 døde pixler er "vanlig").

Benytter man seg av angrerett må man selv betale returporto. Man får imidlertid refundert porto man betalte i det man kjøpte varen.

 

Skal du ha ny vare må du betale porto på den.

 

Ellers ville jeg enten ha gitt F og brukt skjermen som den er da tilbakesending og refundering av penger / bestilling av ny skjerm fort tar noen uker, ellers så ville jeg ha gjort som det er antydet ellers i tråden. Ringt eller mailet Komplett, forklart dem problemet, spurt om de kunne hjelpe, for så å be om å få brukt angrerett hvis de ikke vil eller kan hjelpe.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hold oss informert om hvordan det går, da vel. Jeg regner med at du får ordnet dette ganske greit vel og merke, det skal jo uansett gå greit hvis du benytter deg av angrefristen. :thumbup:

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg LCD skjerm selv, antakeligvis en Eizo 19", og er veldig skeptisk til det med døde piksler. Kjipt å betale såpass mye penger for så å bli misfornøyd pga et par defekte piksler midt på skjermen, tross alt. :no:

Lenke til kommentar

Kan forresten legge til at jeg hadde et liknende problem da jeg kjøpte meg Gameboy Advance SP. Den jeg kjøpte hadde en konstant blå piksel nesten midt på skjermen. Jeg hadde kjøpt Gameboy'en på Elkjøp, og fikk bytte den uten problemer, men den neste jeg fikk hadde en HVIT piksel sånn ca midt på skjermen, altså enda verre! :p

 

Jeg måtte bytte ytterligere to ganger etter dette for å endelig få en som fungerte som den skulle (nr 3 hadde en farget piksel, tror den var rød eller grønn)! :roll:

Lenke til kommentar

Mail Komplett og spør hvor lang tid det vil ta å sende inn skjermen og få en ny.

Hvis du mener det kommer til å ta for lang tid, bestill en ny, og send tilbake den gamle på angreretten. Da risikerer du ikke å få den samme i retur.

 

Jeg sier ikke at Komplett er kyniske, men slik er du iallefall på den sikre siden ... :roll:

Lenke til kommentar
Lov-verket sier at så lenge det er under 3 døde pixler på skjermen er dette innenfor normalt avvik, dvs. at det ikke er en "feil" på din skjerm som gjør at du har rett til å bytte den i ny. Men så lenge du har embalasje osv. ser jeg ikke noe problem i å benytte deg av angrefristen. Eller.. Send en vennlig mail til komplett og hør om de kunne tenke seg å bytte den for deg. Kan hende de er snille med deg. Lykke til..

I Norge er det kun representantene på Stortinget som kan vedta lover. Jeg kan garantere at de aldri har vedtatt noen lover om døde pixler. :p

 

Bare kontakt Komplett og fikser de ikke saken straks så bruk angrefiristen på 14 dager.

 

Og for all del ikke finn på å prøve å åpne og reparere den defekte skjermen selv.

 

 

Robert-

Lenke til kommentar
Send en mail til komplett.no, forklar problemet, gjerne med en link til tråden din, og jeg er overbevist om at de vil gjøre hva de kan for å hjelpe deg.

du har litt for god tro på komplett høres det ut som. Må ikke tro de hjelper alle kunder som har en pixelfeil eller 2 :roll:

Personlig har jeg meget gode erfaringer med Komplett, men det jeg ville fram til er at makten til dette forumet kan være meget stor. Det har vist seg gang på gang at webshopper har vært meget interessert i å hjelpe kunder som har opprettet innlegg her.

Lenke til kommentar
du må kun betale porto en vei thomas_c24.

 

Lov-verket sier at så lenge det er under 3 døde pixler på skjermen er dette innenfor normalt avvik, dvs. at det ikke er en "feil" på din skjerm

Tror du snakker om toleransgrensen for lcd-skjermer på digitale kameraer her jeg ;) (Opp til 3 døde pixler er "vanlig").

Nope.. Sorry, men dette er loven for toleranse på lcd-skjermer.

Lenke til kommentar
du må kun betale porto en vei thomas_c24.

 

Lov-verket sier at så lenge det er under 3 døde pixler på skjermen er dette innenfor normalt avvik, dvs. at det ikke er en "feil" på din skjerm

Tror du snakker om toleransgrensen for lcd-skjermer på digitale kameraer her jeg ;) (Opp til 3 døde pixler er "vanlig").

Nope.. Sorry, men dette er loven for toleranse på lcd-skjermer.

Så du mener at samme generelle "lov" skal gjelde for LCD-skjermer med UXGA-oppløsning (1600*1200) som for skjermer med XGA-oppløsning (1024*768)?

UXGA-skjermer har jo 244% flere pixler enn XGA-skjermer! Det er nesten 2,5 ganger så stort sjanse for at pixelfeil opptrer på UXGA-skjermer som XGA-skjermer!

 

Tror du virkelig at Velferdsstaten Norge orket å bry seg så mye med hva slags kvalitet det er på skjermene som borgerne titter på, at den vedtok "Lov om toleranse for pixelfeil på LCD-paneler™"?

 

Du bør lese LCD - Alt du trenger vite, Den totale guiden som oivind_dahle har skrevet. Der lærer du ett og annet.

 

Edit:

Les infoen på dette bildet.*

Der står det hva ISO 13406-2-standarden definerer som pixelfeil.

 

På bildet* under er en liten oversikt over toleransenivåene:

iso-tabell.gif

 

* Begge bildene er fra oivind_dahles guide.

Endret av atrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...