Gå til innhold

2 døde pixler, hva kan jeg gjøre!


Ildflue

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettop min BenQ 17" LCD FP767 v2 TCO99 fra Komplett. Jeg var helt i 100 og helt vill etter å få testa den. Men så fort jeg skrur den på ser jeg 2 døde pixler :cry:.

 

Er det noe jeg kan gjøre???

 

Kan jeg gjøre noe for å få dem tilbake?

Kan jeg sende skjermen tilbake til Komplett og få ny skjerm?

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dette gjør du på eget ansvar.

 

Jeg har ikke prøvd denne metoden ennå, men kommer tilbake med en guide på det når jeg selv har prøvd.

 

 

Har du en magnet i huset? Mener da en kraftig magnet. For eksempel en magnet fra en gammel harddisk eller lignende?

 

prøv først å holde den over den døde pikslen når skjermen er slått av...

 

Virker ikke det så prøv når skjermen er på...

 

ha gjerne et bomullspad i mellom magnet og skjerm, da du ikke vil ha riper i skjermen.

 

 

JEG PÅPEKER AT DETTE ER NOE JEG HAR HØRT OM OG GARANTERER IKKE AT DET FUNGERER. JEG SKAL KOMME TILBAKE TIL DETTE OM 2 UKER NÅR JEG SELV HAR FÅTT TESTET DETTE.

 

 

JEG ERSTATTER IKKE EN ØDELAGT SKJERM PGA DETTE

Lenke til kommentar

Jeg kan aldri tenke meg at en magnet skal kunne fikse ødelagte transistorer, som høyst sannsynligvis er årsaken til at pixlene er defekte.

 

Mener å huske at ISO 13406-2-standarden tillater 5 døde pixler per million, men det er jo kjipt om pixlene er omtrent midt i skjermen. Hvor er de egentlig?

 

Jeg ville brukt angreretten. Betal heller portoen med god samvittighet, for den neste skjermen du mottar har sannynligvis ikke døde pixler! :)

Lenke til kommentar

Men må jeg betale portoen begge veier?

Og hvor lang tid tar det før jeg får ny skjerm?

Blir det slik at jeg sendere den tilbake og de bruker en evighet på å få sent meg penger. Så må jeg bestille på nytt?

Eller er det slik at jeg sender inn min og de sender en ny en med en gang?

 

Jeg vil ikke være uten skjerm :cry: Jeg har bare en 14" Gammal CRT skjerm som bråker som er fy.

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar

Lov-verket sier at så lenge det er under 3 døde pixler på skjermen er dette innenfor normalt avvik, dvs. at det ikke er en "feil" på din skjerm som gjør at du har rett til å bytte den i ny. Men så lenge du har embalasje osv. ser jeg ikke noe problem i å benytte deg av angrefristen. Eller.. Send en vennlig mail til komplett og hør om de kunne tenke seg å bytte den for deg. Kan hende de er snille med deg. Lykke til..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

du må kun betale porto en vei thomas_c24.

 

Lov-verket sier at så lenge det er under 3 døde pixler på skjermen er dette innenfor normalt avvik, dvs. at det ikke er en "feil" på din skjerm

Tror du snakker om toleransgrensen for lcd-skjermer på digitale kameraer her jeg ;) (Opp til 3 døde pixler er "vanlig").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...