Gå til innhold

ATI svarer på Doom 3-kritikk


Anbefalte innlegg

captzalo Skrevet 26/07/2004 : 13:26

 

Det er bare snakk om drivere. Begge kortene er steike bra.

ATi lager sikkert driversett som gjør Doom3 til en drøm og nvidia kommer sikkert til å levere driversett som sparker rumpe på HL2.

 

Som sagt blir hele denne topicen (som vanlig) bare fanatiker-flaming. 

 

 

captzalo Skrevet 26/07/2004 : 13:40

Derfor er det veldig ulurt (i mangel av et annet dekkende ord) å poste uklare og meningsløse indisier.

 

Tall (og altså kvalitet) er alt som betyr. Meninger betyr ingenting. Det er jeg enig i.

Derimot er det mange som liker å diskutere dette. Inlegg av brukere som whiner over hele diskusjonen" er mest unyttig.

 

Hvis dere vil vente og se osv, eller ikke vil ha noenting med "diskusjonen å gjøre, ikke post.

 

Selv er jeg ute etter det beste. Om det så måtte være så lite som 6fps forskjell.

Hvis de fire fpSène er skille mellom 26fps og 32fps er det betydelig nok for meg.

 

Etter å ha tatt en i å ha brukt ett relativt ord...... ikke bruk "sikkert" uten at det er sikkert. For det er det ikke.

 

Bare drivere!? Drivere er jo ett must. Er driverne dårlige blir ikke kortet utnyttet slik det burde. Joda, ati kan nok tweake, men opengl driverne er GAMLE.

Den informasjonen skaffet jeg meg tidligere i tråden ved å spør.

 

Å lage nye opengl drivere fra bunn av tar tid. Det er hintet til release, høst i neste år. Det er ikke bare, er det vel? (isåfall vil jeg si du har en xtrem(ca. 1000 :!: )oppfattning av ordet bare)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Duger" er ett relativt ord. Alle som ønsker å holde diskusjonen på et objektivt plan burde styre unna bruken av dette ordet. Uansett så er denne diskusjonen snart død, så det har vel ikke så mye for seg. :blush:

HL2 blir større enn D3, baser kjøp ut fra egen overbevisning folkens. Liker du doom3 da blir det nVidia, vil du spille HL2 med utallige modder fremover i årevis, kjøper du ATI... ;)

som jeg sa i et inlegg tidligere så er det slettes ikke sikkert at det blir Nvidia som stikker av med Doom3.

 

SE denne denne tråden hos rage 3d sitt forum og med disse bildene så ser det i hvertfall ut som ATi har skaffet seg Doom3:

 

04072000.JPG

 

04072001.JPG

 

Muligens nVidia har også en avtale, men jeg tviler at både ATi og nVidia får bundle med Doom3.

Lenke til kommentar

Det som er veldig trist her på forumet er at di fleste her glemmer å ta ting med en stor klype salt (inkludert meg til tider), di fleste benchmark er ikke akkurat statiske da ytelsen driver og flyter relativt mye fram og tilbake med nye driver release, er vell ikke akkurat noen her med et Gef4 kort som kan si at di nye driverene har gitt bedre ytelse i di siste benchmarks programmene, eller?

 

Ser veldig ut som at det er faktisk mange her som leter etter vært minste argument for å kunne rettferdigjøre at di har brukt en helt astronomisk sum på et skjermkort, og yter det ikke bra nok så blir di ganske desperate og glemmer å nyte kortet og spille.

 

Det var en post her for en god stund siden, hvor skjermkort ble sammenlignet med en penisforlenger, det er vell ikke nødvendig å påpeke at veldig mange her har akkurat det problemet og at skrytefaktoren er veldig høy!

 

I steden for å bruke all den tiden (x timer 3dmarks) så synnes jeg at folk her bør få ut fingeren og nyte kortet sitt i spill og ikke syntetiske benchmarks. Just my five cents...

 

Ps: Ønsker ikke å hisse opp noen her , men bare påpeke at det er veldig bortkastet tid å diskutere hvilket skjermkort som er best når ting ikke er ferdige enda eller ikke kommet ut.

Lenke til kommentar
Du tror altså det er en himmelvid forskjell mellom 6800 og x800? At hvis man velger "det feile" kortet, så vil man gråte seg i søvn om natten fordi man får 2-3 fps mindre?

Det var et stort gap mellom 6800GT og x800Pro, her snakker vi 10-15FPS og det er jo ganske mye på "high end" kort. Men problemet er jo at de brukte et x800pro kort med 12 pipelines, men det er vel ingen som kjøper annet enn x800pro VIVO om dagen for å softmodde det til XT...?

Nettopp!

Men når GT også slo X800XT PE som har 16 pipes, så sier det litt! Syns ATI begynner å bli desperate når en del av dems argument er at NVIDIA jukser. Det er bare barnslig.

Lenke til kommentar
"Duger" er ett relativt ord. Alle som ønsker å holde diskusjonen på et objektivt plan burde styre unna bruken av dette ordet. Uansett så er denne diskusjonen snart død, så det har vel ikke så mye for seg.  :blush:

HL2 blir større enn D3, baser kjøp ut fra egen overbevisning folkens. Liker du doom3 da blir det nVidia, vil du spille HL2 med utallige modder fremover i årevis, kjøper du ATI...  ;)

som jeg sa i et inlegg tidligere så er det slettes ikke sikkert at det blir Nvidia som stikker av med Doom3.

 

SE denne denne tråden hos rage 3d sitt forum og med disse bildene så ser det i hvertfall ut som ATi har skaffet seg Doom3:

 

04072000.JPG

 

04072001.JPG

 

Muligens nVidia har også en avtale, men jeg tviler at både ATi og nVidia får bundle med Doom3.

Tror nesten det bare er butikken som vil skaffe seg kunder.

Lenke til kommentar

Huff for noe krangling mellom disse produsentene (og entusiaster). Tror jeg venter til spillet har vært i markedet en stund og de første patchene har kommet. Først da tror jeg ytelse og kvalitet har stabilisert seg sånn passe. Dessuten vil nok prisene på skjermkort ha sunket en del innen den tid. Ikke noe vits å kjøpe hverken maskinvare eller programvare for tidlig.

Lenke til kommentar
Huff for noe krangling mellom disse produsentene (og entusiaster). Tror jeg venter til spillet har vært i markedet en stund og de første patchene har kommet. Først da tror jeg ytelse og kvalitet har stabilisert seg sånn passe. Dessuten vil nok prisene på skjermkort ha sunket en del innen den tid. Ikke noe vits å kjøpe hverken maskinvare eller programvare for tidlig.

Helt enig. Dessuten tror jeg ikke at ATi har gitt opp helt kampen om OpenGL tronen. Nå har de ligget under i et par OpenGL-tester så da burde de fankern meg begynne å tenke på at de burde optimalisere ytelsen dems på OpenGL-applikasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan er bruker her i forumet kan vite at det vil bli solgt flere HalfLife2 spill enn Doom3 spill? Det er en litt drøy påstand.

 

*ler* "Det er en ikke-sak - spillet er ikke ute enda". Men såklart, alle benchmarks av Halflife2(der ATI ledet) var relevante nok. Ååå gud! dette er en ond sirkel! :!:

 

En eller annen sa her at "De som vil spille DOOM3 kjøper nVidia, og De som vil Spille HL2 kjøper ATi ;) "

 

Javel? Hvorfor bør jeg kjøpe Ati hvis jeg vil spille HL2? :ermm:

 

http://discuss.futuremark.com/forum/showfl...&Number=4048336

 

Uansett skal jeg vente til etter nyttår med kjøp av noe som helst, så jeg skal nyte krigen en liten stund :)

Lenke til kommentar
' date='26/07/2004 : 15:01'] Jeg skjønner ikke hvordan er bruker her i forumet kan vite at det vil bli solgt flere HalfLife2 spill enn Doom3 spill? Det er en litt drøy påstand.

 

*ler* "Det er en ikke-sak - spillet er ikke ute enda". Men såklart, alle benchmarks av Halflife2(der ATI ledet) var relevante nok. Ååå gud! dette er en ond sirkel! :!:

 

En eller annen sa her at "De som vil spille DOOM3 kjøper nVidia, og De som vil Spille HL2 kjøper ATi ;) "

 

Javel? Hvorfor bør jeg kjøpe Ati hvis jeg vil spille HL2? :ermm:

 

http://discuss.futuremark.com/forum/showfl...&Number=4048336

 

Uansett skal jeg vente til etter nyttår med kjøp av noe som helst, så jeg skal nyte krigen en liten stund :)

Counter-Strike er det mest spilte spillet i verden, derfor kan jeg komme med en slik påstand, alle og bestemoren deres vil kjøpe HL2 ;)

 

Doom 3 vil nok ha et mer "voksent" publikum, da mange av disse fjortissene som bare spiller CS ikke har hørt om Doom engang :roll:

Lenke til kommentar
Counter-Strike er det mest spilte spillet i verden

(-noe jeg ikke kan forstå..)

 

Sånn sett kan et jo hende at det selger mer. Jeg har ikke spilt HalfLife(bare demo), og ikke spilt Doom/Doom2. Jeg er vel mer på utkikk etter et skummelt spill, enn et spill med (etterhvert) ensformig MP fragging i ååårevis fremover... Men jeg tror jeg kjøper begge spillene :) Begge virker svært lovende, nekter å tro at en eneste sjel blir skuffa over de to spillene!

Lenke til kommentar
' date='26/07/2004 : 14:19']
Counter-Strike er det mest spilte spillet i verden

(-noe jeg ikke kan forstå..)

 

Sånn sett kan et jo hende at det selger mer. Jeg har ikke spilt HalfLife(bare demo), og ikke spilt Doom/Doom2. Jeg er vel mer på utkikk etter et skummelt spill, enn et spill med (etterhvert) ensformig MP fragging i ååårevis fremover... Men jeg tror jeg kjøper begge spillene :) Begge virker svært lovende, nekter å tro at en eneste sjel blir skuffa over de to spillene!

Nå tar ikke du hensyn til de allerede 58 Modifikasjonene som er planlagt for HL2 ,hvordan det kan bli ensformig skjønner jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Tror ATI kan yte hvertfall 30% bedre i OpenGL enn de gjør i dag med nye drivere.

 

Problemet er at det kan ta nesten et helt år før det kommer helt nye drivere, det som vil skje fremover er bare en optimalisering av de gamle driverene, så det spørs hvor mye de klarer å hente ut av det. Er vel en fjott hos ATI som har ment at de ville klare å kjøre OGL kjempeflott, så fikk de seg en spade i tryne når de kjøre benchmarks på Doom 3.

Lenke til kommentar
Du tror altså det er en himmelvid forskjell mellom 6800 og x800? At hvis man velger "det feile" kortet, så vil man gråte seg i søvn om natten fordi man får 2-3 fps mindre?

Det var et stort gap mellom 6800GT og x800Pro, her snakker vi 10-15FPS og det er jo ganske mye på "high end" kort. Men problemet er jo at de brukte et x800pro kort med 12 pipelines, men det er vel ingen som kjøper annet enn x800pro VIVO om dagen for å softmodde det til XT...?

Nettopp!

Men når GT også slo X800XT PE som har 16 pipes, så sier det litt! Syns ATI begynner å bli desperate når en del av dems argument er at NVIDIA jukser. Det er bare barnslig.

De har hatt rett før... :hmm:

Lenke til kommentar
"Duger" er ett relativt ord. Alle som ønsker å holde diskusjonen på et objektivt plan burde styre unna bruken av dette ordet. Uansett så er denne diskusjonen snart død, så det har vel ikke så mye for seg.  :blush:

HL2 blir større enn D3, baser kjøp ut fra egen overbevisning folkens. Liker du doom3 da blir det nVidia, vil du spille HL2 med utallige modder fremover i årevis, kjøper du ATI...  ;)

som jeg sa i et inlegg tidligere så er det slettes ikke sikkert at det blir Nvidia som stikker av med Doom3.

 

SE denne denne tråden hos rage 3d sitt forum og med disse bildene så ser det i hvertfall ut som ATi har skaffet seg Doom3:

 

Muligens nVidia har også en avtale, men jeg tviler at både ATi og nVidia får bundle med Doom3.

Tror nesten det bare er butikken som vil skaffe seg kunder.

har skjekket ut litt mer og det ser ut som det er en avtale mellom butikken og Id.

Så på de fleste plasser får man ikke både Doom 3 og HL2 som man kansje hadde håpet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...