Gå til innhold

ATI svarer på Doom 3-kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Argh ja, En doom tråd til og jeg spyr. Hvem f*&% bryr seg om GPU'en er bedre mot *ett* spill.

 

:no:

de som skal kjøpe nytt kort bryr seg vel ganske mye.

6800vsx800 er et temmelig likt kappløp, derfor er det vanskelig å bestemme seg for det "rette" kortet, da er det ganske interessant med slike tester ettersom man gjerne vil ha det kortet som yter best.

Lenke til kommentar
Oj, som jeg gleder meg til Doom3/HL2 er utgitt og alle har spilt gjennom dem et par ganger. Forhåpentligvis vil den evinnelige sutringen om juksing og de utallige trådene om "ny Doom3/HL2-maskin, hjelp, hjelp!!11" forsvinne.

Hehe, er så enig så enig, hvor mange tråder trenger vi om "HL2/Doom3-maskiner"

 

Angående saken, drittslenging fra ATI på samme måte som slike store firmaer gjør, og som nvidia sikkert hadde gjort om situasjonen var motsatt, hva annet er nytt?

 

AtW

Lenke til kommentar

ATi tweaker og tweaker på driverne. Får håpe det ikke går utover bildekvaliteten.

 

Å ha muligheten for selv å stille inn på all dritten er noe jeg lengter etter i ATi driverne.

 

 

Når lagde egentlig ATi opengl driverne?

ATi har vel laged en egen opengl driver for radeon kortene med arkitekturen som har regjert til nå?

 

Ca. Hvor lang tid vil det ta å lage opengl driver fra bunn av?

Kan man være flere personer, eller bør det være en?

(hvor lett er det å samkjøre det hele?)

Lenke til kommentar
La oss ikke glemme at sist gang ATI lå langt bak i ett OPENGL spill var med Quake3. Da slapp de drivere som de skrøt av at hadde MYE bedre ytelse, å rett etterpå ble de tatt i juks. De nye driverene satt ned bildekvaliteten masse i Quake3. Så hvorfor de skryter av å alltid ha topp bildekvalitet vet ikke jeg  :roll:

Vel, er jo minimal forskjell på "Quack3"-driverne (v7196) og driverne som rettet opp problemet (v7206). Som man ser, så var ATI jevngode med nVidia i Quake3. Kan heller ikke huske at ATI skrøt av at v7196 hadde så mye bedre ytelse :hmm: Har du link til dette, eller tar du det ut fra løse luften?

 

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...eon8500-07.html

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Argh ja,  En doom tråd til og jeg spyr.  Hvem f*&% bryr seg om GPU'en er bedre mot *ett* spill.

 

:no:

de som skal kjøpe nytt kort bryr seg vel ganske mye.

6800vsx800 er et temmelig likt kappløp, derfor er det vanskelig å bestemme seg for det "rette" kortet, da er det ganske interessant med slike tester ettersom man gjerne vil ha det kortet som yter best.

 

Greit nok, men da bør en sjekke hvordan kortet er generelt, ikke BARE til Doom 3.

Lenke til kommentar
Argh ja,  En doom tråd til og jeg spyr.   Hvem f*&% bryr seg om GPU'en er bedre mot *ett* spill.

 

:no:

de som skal kjøpe nytt kort bryr seg vel ganske mye.

6800vsx800 er et temmelig likt kappløp, derfor er det vanskelig å bestemme seg for det "rette" kortet, da er det ganske interessant med slike tester ettersom man gjerne vil ha det kortet som yter best.

 

Greit nok, men da bør en sjekke hvordan kortet er generelt, ikke BARE til Doom 3.

Doom 3 er jo med på å lage totalinntrykk på hva man skal kjøpe, i tillegg er dette spillet veldig nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Argh ja,  En doom tråd til og jeg spyr.   Hvem f*&% bryr seg om GPU'en er bedre mot *ett* spill.

 

:no:

de som skal kjøpe nytt kort bryr seg vel ganske mye.

6800vsx800 er et temmelig likt kappløp, derfor er det vanskelig å bestemme seg for det "rette" kortet, da er det ganske interessant med slike tester ettersom man gjerne vil ha det kortet som yter best.

 

Greit nok, men da bør en sjekke hvordan kortet er generelt, ikke BARE til Doom 3.

selvfølgelig sjekker man hvordan kortet yter rent generelt, som jeg sa, det er et temmelig dødt løp mellom x800 og 6800, derfor er tester som viser store avvik ganske interessante for de som vil ha seg et nytt kort.

f.eks

likt

likt

x800 ca 3% bedre

6800 ca 2% bedre

likt

likt

6800 langt bedre i doom3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Du tror altså det er en himmelvid forskjell mellom 6800 og x800? At hvis man velger "det feile" kortet, så vil man gråte seg i søvn om natten fordi man får 2-3 fps mindre?

nei ?

hva som er så vanskelig å forstå egentlig ? at noen ønsker å kjøpe et av markedets raskeste skjermkort ?

poenget er jo at da må man sammenligne tester, når kortene ligger så likt så er det jo selvfølgelig ganske vesentlig for de fleste at et av kortene ligger et stykke foran i et såpass etterlengtet spill som doom3.

 

har du ingenting mer å komme med i denne saken enn å kritisere det du mener er syting for å få mer fps i et spill ?

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Du tror altså det er en himmelvid forskjell mellom 6800 og x800? At hvis man velger "det feile" kortet, så vil man gråte seg i søvn om natten fordi man får 2-3 fps mindre?

Det var et stort gap mellom 6800GT og x800Pro, her snakker vi 10-15FPS og det er jo ganske mye på "high end" kort. Men problemet er jo at de brukte et x800pro kort med 12 pipelines, men det er vel ingen som kjøper annet enn x800pro VIVO om dagen for å softmodde det til XT...?

Lenke til kommentar
ATi tweaker og tweaker på driverne. Får håpe det ikke går utover bildekvaliteten.

 

Å ha muligheten for selv å stille inn på all dritten er noe jeg lengter etter i ATi driverne.

 

 

Når lagde egentlig ATi opengl driverne?

ATi har vel laged en egen opengl driver for radeon kortene med arkitekturen som har regjert til nå?

 

Ca. Hvor lang tid vil det ta å lage opengl driver fra bunn av?

Kan man være flere personer, eller bør det være en?

(hvor lett er det å samkjøre det hele?)

Ati sine Ogl drivere er veldig gammle, eldre enn Radeon kortene. Direct3d driverne ble etter sigende skrevet fra skratch til R9x00 serien.

 

De nye Ogl driverne til Ati er neppe klar før til neste høst etter et lite hint fra Dave Baumann (Beyond3d).

Lenke til kommentar

jeg har altid sett på HardOCP som en "vennlig" ATi side, nesten sånn som THG. Derfor overrasket testen meg litt ekstra når jeg leste den på HardOCP.

 

en annen ting

Også denne gangen svømmer det lignende rykter, om at Doom 3 kanskje skal bundles med GeForce 6800.

 

Hvis man sjekker denne tråden hos rage 3d og disse bildene så ser det i hvertfall ut som ATi har skaffet seg Doom3:

 

04072000.JPG

 

04072001.JPG

 

Muligens begge har en bundling avtale, men jeg tviler

Lenke til kommentar
Du tror altså det er en himmelvid forskjell mellom 6800 og x800? At hvis man velger "det feile" kortet, så vil man gråte seg i søvn om natten fordi man får 2-3 fps mindre?

Det var et stort gap mellom 6800GT og x800Pro, her snakker vi 10-15FPS og det er jo ganske mye på "high end" kort. Men problemet er jo at de brukte et x800pro kort med 12 pipelines, men det er vel ingen som kjøper annet enn x800pro VIVO om dagen for å softmodde det til XT...?

Nettopp!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Du tror altså det er en himmelvid forskjell mellom 6800 og x800? At hvis man velger "det feile" kortet, så vil man gråte seg i søvn om natten fordi man får 2-3 fps mindre?

Det var et stort gap mellom 6800GT og x800Pro, her snakker vi 10-15FPS og det er jo ganske mye på "high end" kort. Men problemet er jo at de brukte et x800pro kort med 12 pipelines, men det er vel ingen som kjøper annet enn x800pro VIVO om dagen for å softmodde det til XT...?

selvsagt så er det en god del som investerer i vivo utgaven for så å softmodde til xt, men tror ikke de fleste gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...