Gå til innhold

x800 eller 6800gt


Migr

Anbefalte innlegg

hei :p

 

jeg er veldig usikker paa vilke skjermkort jeg skal kope av x800 eller 6800gt

vet derre hvilke som er klart best??

eller noen linker som viser vilke spo er best?? eller noen maater og hjelpe meg om hvilke jeg skal velge? :hmm:

jeg skal bruke eund 4000kr mer eller mýndre:p

 

takker for all hjelp eg kan faa... :yes:

Endret av Migr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare vent til HL2 benchmarks kommer! Da skal du nok ikke se bort ifra at x800pro slår ditt elskede 6800 Ultra!

 

Godt mulig. Men nå kommer det vel flere spill basert på D3-enginen enn HL2-enginen. HL2 er heller ikke så krevende så vidt jeg veit, så jeg tror 6800 GTen HOLDER ihvertfall ;)

Endret av sunh
Lenke til kommentar
Bare vent til HL2 benchmarks kommer! Da skal du nok ikke se bort ifra at x800pro slår ditt elskede 6800 Ultra!

 

Godt mulig. Men nå kommer det vel flere spill basert på D3-enginen enn HL2-enginen. HL2 er heller ikke så krevende så vidt jeg veit, så jeg tror 6800 GTen HOLDER ihvertfall ;)

Men X800 HOLDER jo også i Doom 3! Så vidt jeg ser så kan jeg kjøre max settings i 1280/1024, som jeg må si er akseptabelt!

 

Det er godt mulig det kommer flere spill som er basert på Doom 3 motoren, men de kommer ikke jeg til å kjøpe, for jeg liker grafikken på HL2 mye bedre! :)

 

Edit: Kan du forresten nevne noen titler som skal bruke D3 motoren? Sånn at jeg liksom vet hva jeg går "glipp" av..

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Edit: Kan du forresten nevne noen titler som skal bruke D3 motoren? Sånn at jeg liksom vet hva jeg går "glipp" av..

 

Quake4 og oppfølgeren til Castle Wolfenstein.

Okey.. har aldri likt quake, men RTCW er ganske artig, men ikke det spillet jeg setter høyest det heller! :yes:

Angrer ikke et sekund på at jeg valgte X800 :)

Lenke til kommentar
Hvilke spill liker du å spille? 6800GT er best i openGL, mens X800 er best i D3D..

Viss du skal flashe og liker å overklokke, gå for X800..

 

Begge kort er veldig bra!

Begge korta er veldig bra! :cool:

 

Men det er flere DirectX spill hvor 6800GT er bedre enn X800Pro, så det varierer fra spill til spill. Forskjellen er dog så liten at jeg tviler på at du legger merke til det.

 

Hva er det som er så morro med å modde et kort? 6800GT trenger du ikke filke med BIOS flashing osv... Der er allerede alle 16 pipelines aktivert! Når det gjelder klokking så er det flere her som uten problemer klokker 6800GT korta opp til 6800 Ultra nivå...

Lenke til kommentar
Raptor,22/07/2004 : 12:01]
Hvilke spill liker du å spille? 6800GT er best i openGL, mens X800 er best i D3D..

Viss du skal flashe og liker å overklokke, gå for X800..

 

Begge kort er veldig bra!

Begge korta er veldig bra! :cool:

 

Men det er flere DirectX spill hvor 6800GT er bedre enn X800Pro, så det varierer fra spill til spill. Forskjellen er dog så liten at jeg tviler på at du legger merke til det.

 

Hva er det som er så morro med å modde et kort? 6800GT trenger du ikke filke med BIOS flashing osv... Der er allerede alle 16 pipelines aktivert! Når det gjelder klokking så er det flere her som uten problemer klokker 6800GT korta opp til 6800 Ultra nivå...

Det er vell en smakssak om du liker modding eller ikke? Noen liker det, andre ikke!

Jeg er blant dem som liker det! :thumbup:

 

Og som du ser under her, så har jeg klokka kortet mitt til geforce 6800ultra nivå også!

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Hvilke spill liker du å spille? 6800GT er best i openGL, mens X800 er best i D3D..

Viss du skal flashe og liker å overklokke, gå for X800..

Skal du bruke kortet sånn du får det, kjøp 6800GT

 

Begge kort er veldig bra!

Vel... Spillbenchmarks viser at 6800GT ikke bare er bedre enn X800PRO i Open-GL-spill, men i de fleste DX9 spillene også.

Lenke til kommentar
Bare vent til HL2 benchmarks kommer! Da skal du nok ikke se bort ifra at x800pro slår ditt elskede 6800 Ultra!

 

Godt mulig. Men nå kommer det vel flere spill basert på D3-enginen enn HL2-enginen. HL2 er heller ikke så krevende så vidt jeg veit, så jeg tror 6800 GTen HOLDER ihvertfall ;)

Men X800 HOLDER jo også i Doom 3! Så vidt jeg ser så kan jeg kjøre max settings i 1280/1024, som jeg må si er akseptabelt!

 

Det er godt mulig det kommer flere spill som er basert på Doom 3 motoren, men de kommer ikke jeg til å kjøpe, for jeg liker grafikken på HL2 mye bedre! :)

 

Edit: Kan du forresten nevne noen titler som skal bruke D3 motoren? Sånn at jeg liksom vet hva jeg går "glipp" av..

Enig..

Jeg ser ikke noe pent i doom 3!

Jag syns at lys efektene er dårlige!

Personlig synnes jeg at FC grafikken er bedre enn doom 3 grafikken..

HL2 har mye skarpere teksturer og mer jevne flater.. ;)

Lenke til kommentar
Dere kan jo bare starte hver deres fanclub.

 

Ducky kan være formann i HL2 fanboyklubben, mens Gullegutt tar ansvar for ATI-er-bedre-enn-nvidia-klubben.

Er du helt tosk eller? Du må lese innleggene mine før du sier noe så patetisk!

Har jeg noen gang sagt at ATI er bedre enn Nvidia?

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...