Gå til innhold

TEST: Club3D Radeon X800Pro


Anbefalte innlegg

Det kommer nok proper drivere innen Doom3 er ute :)

Vi får da håpe det. Mener iallfall at jeg har lest noen rykter om at ATI jobber på noen nye drivere.

 

Uansett så er det veldig synd at Linux-støtten er så dårlig, for ATI lager svært gode grafikkort.

Søtt at de unngår å lage bra linux-drivere. :) De har jo åpenbart ikke klart å lage kort de siste to årene som har god OpenGL-ytelse. Hadde jeg vært driver-programmerer i ATi hadde jeg selvsagt også lagt mye mer vekt på DirectX-ytelse og features. :roll:

 

Vår venn Sadolf (som er banned foer lief) var svært misfornøyd med 9800 pro i forhold til 5950-kortet til nvidia nettopp på grunn av OpenGL-ytelsesforskjellen og nå har han fått 6800GT i hus. Og jeg må si at jeg er mektig imponert og overrasket over hvor utrolig mye mer arbeid nvidia har lagt i å designe chippen. Den yter bra heller enn å rette opp dårlig kjernedesign med bra drivere slik de gjorde med GeforceFX-serien. Det var et feilskjær som jeg håper ATi også går bort fra etterhvert. X800 er i mine øyne ikke annet enn et litt oppdatert 9700-kort. :yes:

Endret av captzalo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hw.no's test av X800 ( http://hardware.no/art.php?artikkelid=8739 ) bruker Renato Mahmutagic ordet "rimelig" _15_ ganger på 6 av 11 sider og opptil 4 ganger på samme side.

 

Hvis man vil være journalist burde man tenke litt på språket sitt mener jeg. I mange tilfeller i artikkelen kunne skribenten byttet ut ordet "rimelig" med andre ord.

 

Ellers en knall artikkel, gleder meg til å se kortet opp i mot 6800GT.

 

Mvh. Ole-Magnus

 

Edit: Fornøyd nå darkness? :p Telte feil på antallet på én side og litt skrivefeil.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar
I hw.no's test av X800 ( http://hardware.no/art.php?artikkelid=8739 ) bruker Renato Mahmutagic ordet "rimelig" _15_ ganger på 6 av 11 sider og opptil 4 ganger på samme side.

 

Hvis man vil være journalist burde man tenke litt på språket sitt mener jeg. I mange tilfeller i artikkelen kunne skribenten byttet ut ordet "rimelig" med andre ord.

 

Ellers en knall artikkel, gleder meg til å se kortet opp i mot 6800GT.

 

Mvh. Ole-Magnus

 

Edit: Fornøyd nå darkness? :p Telte feil på antallet på én side og litt skrivefeil.

Det er allerede nevnt, og i min neste omtale skal ikke ordet brukes en eneste gang. Det er et ord som tydeligvis har sneket seg innpå hjernen min :blush:

Lenke til kommentar

Må si meg enig at CPUen var litt i minste laget for å teste det kortet, med A64 3000+ og en 9800 Pro på 400/370 får jeg over 20K i 3Dmark01.

 

I 3Dmark03 henger jeg 2000 etter. :)

 

Så kanskje Far Cry hadde kommet litt bedre ut med en P4 3.0 800FSB eller en A64?

 

Uansett ikke så veldig viktig, synes testen i helhet var god og informativ.

Lenke til kommentar
I hw.no's test av X800 ( http://hardware.no/art.php?artikkelid=8739 ) bruker Renato Mahmutagic ordet "rimelig" _15_ ganger på 6 av 11 sider og opptil 4 ganger på samme side.

 

Hvis man vil være journalist burde man tenke litt på språket sitt mener jeg. I mange tilfeller i artikkelen kunne skribenten byttet ut ordet "rimelig" med andre ord.

 

Ellers en knall artikkel, gleder meg til å se kortet opp i mot 6800GT.

 

Mvh. Ole-Magnus

 

Edit: Fornøyd nå darkness? :p Telte feil på antallet på én side og litt skrivefeil.

Det er allerede nevnt, og i min neste omtale skal ikke ordet brukes en eneste gang. Det er et ord som tydeligvis har sneket seg innpå hjernen min :blush:

Så så, det går nok bra =)

 

Det er ikke noe galt i å bruke rimelig som adjektiv(?) en gang eller to i løpet av en såpass lang artikkel.

Slik jeg har forstått det er du fersk i game'et, så dette tar seg nok opp!

 

Stå på! :D

Lenke til kommentar

Stakkars VeXx, erter de deg?? *hytte med nevene etter erterne* :thumbup:

Syns det var bra skrevet jeg, var bare underholdende at "rimelig" hadde sneket seg inn i hjernen din :p

 

Man ser at x800pro ligger litt under 5900 på OpenGL i denne testen, dermed kan man regne med at x800pro vil muligens kjøre passe likt med 5900 i Doom 3.

Jeg tror det blir feil å tro det. x800pro har mye mer "rå hestekrefter" enn 5900, så selv om Nvidia generelt sett er bedre på OpenGL, så tror jeg x800pro vil gruse 5900serien ganske godt :)

 

Mange her har vel fått med seg recommended specs til DOOM3 også..(?)

Var vel omtrent slik:

Pentium 3+Ghz CPU(800 FSB (+))

2gig Ram

a Gefroce 6800/Radeon x800 based card.

Audigy 2 ZS

 

*ler* Helt sykt :whistle:

Lenke til kommentar
Den yter bra heller enn å rette opp dårlig kjernedesign med bra drivere slik de gjorde med GeforceFX-serien. Det var et feilskjær som jeg håper ATi også går bort fra etterhvert. X800 er i mine øyne ikke annet enn et litt oppdatert 9700-kort. :yes:

Den svake OpenGL ytelsen til ATi er ikke et hardware problem og nVidia har ikke "rettet opp" NV3x med nye drivere.

nVidia trengte sårt en ny arkitektur, mens ATi gjorde det ikke. Vanligvis er det DX som driver et nytt design og det hadde nok også vært tilfelle med nVidia hvis dem hadde gjordt en skikkelig jobb med NV3x.

Lenke til kommentar
Har du low end - mid end.. cpu så får du ikke utnyttet kortet skikkelig. Jeg anbefaler å oppgradere cpu, ja.

Hva med min 2.6C p4, ansees den også som mid end?

Vil den klare å utnytte kraften skikkelig i X800/6800 kortene?

 

EDIT: Flott test, men skulle gjerne sett en x800 vs 6800 test! :thumbup:

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...