Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Relativt kort og godt om Iron Man:

 

Veldig fornøyelig film, som best kan defineres som en introduksjon til en filmserie (da den føles litt kort og "ufullstendig" som en enestående film). Det er lett å gå i en felle med denne filmen, da den er mer av den "eldre generasjonen" superhelt-filmer. I det siste (spesielt med de to siste Batman-filmene) har superhelt-filmer begynt å få en mer realistisk vri, og dermed kan jeg se for meg at det er lett - for noen - å bli skuffet over Iron Man. Jeg måtte nok legge hjernen på hylla en og annen gang under kveldens visning (det skal være en rimelig kraftig drakt han har som klarer å motstå flere 12,7mm skudd), men det er fortsatt en veldig koselig action-film. For action er vel det eneste man forventer å få når man setter seg ned med en slik film. Og action får man. Så det holder.

Det er snart et tiår siden Robert Downey Jr. kom tilbake fra de halvdøde, og jeg har enda å se en dårlig prestasjon fra hans side etter den tid. Hans karakterer er alltid lette å hate og elske på samme tid. En rolle som Tony Stark (for dem som kjenner karakteren) er absolutt en rolle Downey kan takle uten videre problemer. Han ligner jo, også!

 

OK, dette skulle bli kort, så jeg velger å avslutte med et konkluderende avsnitt her. Jeg er ikke sikker på om jeg er enig med de som har stemt den opp på 250-lista, men den er fortsatt en veldig god actionfilm. Jeg skulle ønske den var litt lengre, og eventuelt inneholdt litt mer handling, men dette kan man vel strengt talt ikke forvente av en film som, igjen, tilsynelatende er ment som en introduksjon til en filmserie. Så da er det vel bare å sette seg ned og vente på en fin oppfølger med enda mer action og ostete one-liners.

 

7/10

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du HAL har følelser? Det er jo en kjent diskusjon både blant folk og på filmen.

 

Du kan tross alt ikke vite om noen andre har følelser. Eller tanker.

 

Å være menneskelig vil si å foreta valg. Artig tanke er at om de styrende i samfunnet endelig lykkes og hver og en av oss ikke gjør ulovlige handlinger og har felles prinsipper som vi følger konsekvent, så vil vi alle bli maskiner som følger et bestemt mønster. I moderne tid har fascinasjonen med om maskiner kan bli til mennesker vært veldig tilstede. For meg er det minst like interessant den funksjonen samfunn har på mennesker. Hvor ytterste konsekvens blir at mennesker slutter å leve men heller opptrer som programmerte. Chaplin var flink til bl.a. å illustrere dette. Både sosialisme og kapitalisme har som mål å gjøre mennesket til et uforutsigbart vesen. Vi blir programmert gjennom lover, regler og ved bruk av penger.

 

Om HAL hadde tanker og følelser er ei heller det mest interessante for meg. Hadde han en bevissthet? Det er bevisstheten som for meg gjør oss til hva nå enn vi er. Tankene er kopier av det bevisstheten oppfatter i nuet. Er vel også det eneste aspektet ved mennesket/sjelen som forskere enda ikke har noe klar vitenskapelig teori om :)

Lenke til kommentar

her er div siste episoder satt mot hverandre

 

først ut er siste episoder av Angel og buffy

 

Buffy, hele siste sesong sliter med at den tar seg selv litt for høytidlig og det gjør siste episode også, det beste med den er at den føles endelig, den viser tilbake helt til første episode av første sesong.

mye action men den har også noen logiske brister som jeg ikke liker, men det er fremdeles en god episode og en verdig avslutting på serien.

8/10

 

Angel, dette er kanskje den beste episoden av angel, den har litt slutten av gudfaren over seg, den er samtidig ganske trist da yndlings karakteren min dør i den. denne episoden er også mer tro mot selve serien enn det siste episode av buffy var, det er på en måte både litt synd og litt bra at det ikke ble noen flere episoder.

 

9.5/10

 

Star Trek

 

Voyager.

En ok serie, men slutten er dårlig, bruker lang tid på ingen ting og slutter alt for brått.

5/10

 

DS9

Noe bedre slutt, men liker ikke hva som skjedde med Sisco, det gjør liksom at hele slutten litt "mindre" mye action og gode effekter med et meget stort rom slag.

7.5/10

 

TNG

beste star trek serien og beste siste episode av star trek seriene, denne episoden er helt tro mot serien, blandt det mest ultimate av ren sci-fi, ikke mye action med som resten av serien, beste av deet beste i sci-fi.

siste episode avslutter 7 år med fantastiske reiser og utforsking og setter en slutt for der serien begynne i første episode.

10/10

Lenke til kommentar

Goodfellas

 

Goodfellas.jpg

 

I'm funny how? Do I amuse you? Am I funny like a clown?

 

Etter å ha vært aktiv på diverse filmforum i et par år blir det etterhvert veldig flaut å ikke ha sett det mange kaller Scorseses mesterverk. Taxi Driver falt ikke heelt i smak, men jeg har hatt flere gode opplevelser fra Scorsece, blant annet The Departed, og forventningene til Goodfellas var høye.

 

Joe Pesci er awesome. De Niro er også helt rå. Alle de mindre karakterene i filmen (og de er det mange av) er faktisk alle sammen dritbra spilt og kjempeinteressant. Folkene, karakterene og skuespillet er meget vellykket. Den flashback-delen hvor barndommen til Henry Hill fortelles var kjempebra, min favorittdel av filmen. Men derifra kan jeg ikke si at historien var uber-fucking-great, mer sånn en biografi som var akkurat interessant nok til å filmatiseres. Det var dog mange hysterisk gode scener og sekvenser, mye god bruk av musikk spesielt. Vet ikke helt hva jeg skal gi den, men følelsen jeg satt igjen med var at den ikke var like god som jeg hadde håpet, faktisk vil jeg si den er svakere enn The Departed.

 

7/10

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Futurama: Bender's Game (2008)

 

Bender

 

Var du en av dem som ble skuffet av "Bender's Big Score" så vil denne vinne deg tilbake. DETTE er den Futurama vi alle elsker og ble forelsket i.

 

Første halvdelen er nesten bare full av hyseriske morsome sketcher med små deler av oppbygging til hovedfilmen , mens siste delen er "hoved filmen". Den er aldri kjedelig og vil ikke skuffe!

8/10

Lenke til kommentar
"Ja nå står vi rett ved utgangen. Det er en gal mann med ishakke på sykehuset som er skikkelig pissed off. Skal vi gå ut å rope på hjelp? Nei! Vi springer å gjemmer oss i et bøttekott og håper på at den gale mannen ikke kommer."

 

Det har bare ikke noen som helst logisk sans. Enhver person med vettet i behold hadde sprunget ut å ropt etter hjelp.

 

Og der har du grunnen for at jeg nesten aldri ser på skrekkfilmer.

Lenke til kommentar

En god skrekkfilm klarer å legge opp til en situasjon hvor selv de smareste avgjørelsene blir trumfet av at morderen er smartere, eller har lettere for å styre situasjonen. Alien og Cube har gode premisser til at uansett hva man gjør, så ligger man dårlig an. Dårlige skrekkfilmer, derimot, hviler alt for mye på at man kan gjøre noe smart og i stedet gjør noe veldig dumt.

 

"Is anyone there? I'm gonna get naked and take a shower!"

-Pablo Francisco

Lenke til kommentar

Flawless

 

Grei, smågenial og spennende søndagsfilm. Jeg klarte å forutse hva/noe av det som egentlig skjedde veldig lett, men det var vell litt fordi filmen la opp til det, men det var genialt uannsett. Men med tanke på at filmen ikke er smartere enn meg, og at filmen heller ikke var perfekt, blir det ikke no topp karakter.

7/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Teeth (2007)

 

TeethPoster.jpg

 

Hehe, gud jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare/fortelle om denne filmen uten å ødelegge "opplevelsen".

 

Liker du "absurde" grøsser komedie filmer som er helt tullete, men pga at de er tullete viser de seg å være kule så mulig dette er noe for deg.

 

Den er litt treig, men gud så morsomt når den setter i gang. Ikke det beste filmen der ute, men pga dens orginalitet og hva den dreier seg om så kommer du ALDRI til å glemme denne, og dersom du ser denne sammen med kamerat gjengen kan jeg love deg at denne filmen kommer alltid til å bli nevnt som et situasjons spøk/kommentar for mangen mangen år fremover....

 

Seriøst...se den! Bare fordi den er så orginal!

 

6/10 for filmen.

9/10 for orginalitet og pga den er så uforglemmelig. :cool:

 

Jeg lar traileren gjøre jobben for å overtale dere:

 

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...