Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flags hadde så utrolig kjedelig handling uansett. Hadde Letters handlet om et symbol og hvordan de kjedelige menneskene som reiste det symbolet levde sine kjedelige liv etterpå så hadde du neppe likt den mer. At en amerikaner lager en film om japsesiden av krigen er nok til at man kan lage en streit krigsfilm, men med amerikasiden måtte de gjøre det til en annen type film for å ikke gå i den kjedelige to-krigsfilmer-om-det-samme-på-rad-fellen.

Lenke til kommentar
Hadde gitt venstrearmen for å ligge i senga på hotellrommet i Tokyo med ho.

 

Hun hadde bare ditcha deg for en eldre, gråhåret amerikaner.

 

Babel

 

Ikke den beste såkalte mosaikkfilmen jeg har sett. Visstnok er temaet her manglende kommunikasjon, men for meg stod det mer på at det går ille med folk som gjør dumme ting. For her var det mange dumme mennesker. Dessuten synes jeg hele Japanhistorien føltes litt påklistret og unødvendig, her kunne man godt fokusert på Marokko/Mexico-delen for min del.

 

Men det er ikke til å komme bort ifra at filmen er vellagd. Pen å se på, musikken drar opp den emosjonelle delen og skuespillet er topp klasse. Så får det heller være at filmen ikke satte det aller største inntrykket på meg.

 

post-133624-1225751361.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Flags var rett og slett en veldig slapp treer, kanskje en toer. Utrolig engasjerende på alle måter. Letters var en grei firer. Har sett det før... bare på amerikansk side. "Oi... de snakker japansk og den fremstiller amerikanerne som bad guys.. da er den automatisk bra" :roll:

 

Så Babel i Amsterdam og det var virkelig spesielt å se den med nederlandsk tekst. Plottet og det som skjedde var helt uinteressant, jeg ble bare helt oppslukt av bildene og musikken og det var rett og slett en euforisk opplevelse. Helikopterscena er kanskje noe av det mest intense, følelsesmessig jeg har sett på film.

 

Scarlett er nydelig. Ble først forelska da hu sprada rundt i hotpants i Ghost World men gud så angelisk hu er i LoT også.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Jeg bare nevner at Bob mobba meg da jeg var forelska i Fiona i Shrek. The tables has turned. Hvilken karakter vil du gi filmen forresten?

Du var forelska i et grønt troll, jeg er forelska i en av de vakreste skapningene i filmhistorien. Jeg klina til med 9/10, for jeg ble virkelig bergtatt. Kan ikke skjønne hvorfor jeg skrudde av denne filmen for et par år siden, den er jo herlig.

Lenke til kommentar
Flags var rett og slett en veldig slapp treer, kanskje en toer. Utrolig engasjerende på alle måter. Letters var en grei firer. Har sett det før... bare på amerikansk side. "Oi... de snakker japansk og den fremstiller amerikanerne som bad guys.. da er den automatisk bra" :roll:

 

Hehe. Var ikke bare det som gjorde filmen så ufattelig bra, nei.

 

 

Det var enkelte scener som var helt topp: Hundescenen, scenen der da tar til og pleie en amerikaner (mens i en annen scene banker de en amerikaner helt sanseløs. Dobbeltmoral?), og scenen der de to japaneserne ligger ved siden av hverandre i fangenskap og snakker om at "de skal besøke hverandre når dette er over". Så blir de skutt. Letters hadde også mye bedre fortellermåte. Det var en veldig god krigssfilm, med veldig gode japanske karakterer jeg så forskjell på som jeg følte sympati for under filmen. Jeg likte også veldig godt selvmords-scenen.

 

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at den blir bedre utelukkende fordi de viser japanernes side, fordi den siden er så ulik den amerikanske. De har en helt annen motivasjon, de blir fortalt helt andre ting om krigen og motstanderen og de har et helt annet bilde på mot, ære og død. Ting som seppuku som man kjenner fra samuraifilmer dukker opp igjen i form av håndgranater. Det er dette som skiller den fra andre filmer.

Lenke til kommentar
Tydeligvis bare jeg som liker Flags her. Bortsett fra indianer-skuespillern og litt mye Band of Brothers-pjatt på slutten, synes jeg det var en interessant og habil film om historien rundt krigens mest berømte bilde.

 

You are not alone. Likte den også bedre enn Letters from Iwo Jima, selv om sistnevnte også var veldig bra i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...