Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

EuroTrip (2004)


En grei film som en gutt skal besøke drømmedama si og skjer en del ting på veien. Selvfølgelig har han med seg venner hvor hovedfokuset er sex osv. ja titelen sier jo det meste. Lik roadtrip og alle andre tripper osv.


5/10


Boat Trip (2002)

2 Single menn som vil på cruise båt å finne seg noen fine damer. Dem havner da på en båt kun for homser, men oppdager at det er noen damer på båten alikevel. Etter att begge fucker det til forsøker de å finne jentene sine igjen.

3/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Dragon dies hard 2/6

 

Bruce Li drømmer at den ekte Lee prøver og fortelle hvem som drepte han , det er det vanlig hevn-plottet.

 

Uansett tråkige greier , ikkeno minneverdige fight scenes......meh

 

Chinese Kung Fu vs Godfather 4/6

 

En naiv gutt blir sendt fra H.K til Amsterdam med en pakke som han ikke vet hva inneholder , hmmm ;)

 

Lee Kun (kjent fra Big Boss/Fist of Fury) spiller skjørtejeger.......han blir da venn med denne gutten.

 

Akkurat som Amsterdam Connection så foregår filmen i Ams/Paris.

Lenke til kommentar

Seeking justice (2011)

En film der dama til en mann blir voldtatt. Han får et tilbud om at han følger noen betingelser og gjerningsmannen blir drept. Han svarer ja. Han skal nå selv drepe en mann. Etter mannen er død blir han jaktet på. Han prøver få en slutt på dette og tar saken opp mot han som står bak alt dette.

En ganske grei film som er god spenning i. Noe ved filmen mangler til at den blir til en veldig bra film, men kan ikke si den er direkte dorlig. Muligens litt ensidig, men det er vel smak og behag.

7/10

Lenke til kommentar

In A World..

 

 

Lake Bell klarer både som hovedskuespiller, regissør og manusforfatter på denne filmen å ta i bruk seg selv nesten perfekt både for humor og drama. Som er naturlig med tanke på at hun både har drevet med begge deler både på film og TV de siste årene. Fred Melamed som faren til Bell sin karakter Carol er så passende, og en av de stedene der filmen scorer også poeng på.

 

Ikke alle de komiske øyeblikkene som fungerer for meg, men oppsummert likte jeg filmen en del.

 

 

7/10

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ring of Death 3/6

 

Dette var skuffende , eneste fight scene som var noe tess var på slutten med Wang Jang Lee......mesteparten av filmen består av "humor" a la Drunken Master (etter det jeg kan huske var humorn i DM i det minste noget underholdende)

 

Kult å se Shih "Enter Dragon" Kien i en bi-rolle........

Lenke til kommentar
Species (1995)

Tenkte bare kikke en liten stund på denne 90 talls alien sci fi filmen som jeg såvidt husket, men ble sittende og droppet det andre jeg hadde tenkt å se i stedet.

Og da er det ikke akkurat noen dårlig film, med mindre det er meg det er noe gale med. For den var underholdende og engasjerende fra begynnelse til slutt.

 

Ganske brilliant laget på sette og vis. Virker noe underrated. Selv om den har tydlig elementer av Alien og the Thing, har den også en egen vri som gjør den litt ekstra artig.

 

8/10

Lenke til kommentar

Groundhog Day (1993)

 

Film av Harold Ramis, med Bill Murray i hovedrollen. Da sier det seg selv at det blir bra. :) Plottet er enkelt nok at Bill Murray spiller en værmann og drar til en liten by for å dekke Groundhog Day for tv-stasjonen. Han misliker jobben sterkt og oppfører seg som en arrogant drittsekk, og er svært glad for å kunne dra hjem igjen når dagen er over. Problemet er at dagen etter våkner han på nøyaktig samme sted som dagen før, til nøyaktig samme tid. Den samme sangen spilles på radio, og folk oppfører seg mistenkelig likt dagen før. Jepp, you guessed it. Av en eller annen grunn opplever han dagen i reprise mange, mange ganger.

 

Det er en historie vi har sett utallige ganger i like mange variasjoner, og jeg tviler sterkt på at vi har sett siste versjon. Men hva så? Det er fortsatt morsomt, og med Bill Murray i hovedrollen og Harold Ramis som det meste bak kamera blir det som sagt bra. Historien fenger, og karakteren til Bill Murray utvikler seg ganske bra, fra å være en arrogant drittsekk til å bli ganske hyggelig og snill. (noe annet var vel ikke å forvente.) Det eneste minuset er at filmen er litt for lang, og slutter likevel for brått. Det er flere ganger dagen ser ut til å endelig være over, men han våkner igjen dagen før, som vanlig. Dette igjen gjør at når dagen endelig er over for godt, aner jeg ikke hva han gjorde for å avslutte den. Men pytt, det er bare en bagatell. Kan jo ikke mislike en hel film bare fordi slutten var litt teit.

 

Ellers bør det nevnes at det er en komedie, men ikke en man ler av hele veien. Det er mer en feel-good komedie, med en lys tone gjennom hele veien (stort sett). Jeg storkoste meg med denne, og selv om den var litt lang gikk jeg ikke lei.

 

Vurdering: 8/10

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pompeii (2014) (3D)

Har vært i Orlando, FL, denne uka for å besøke en fetter, og en av tingene han tok meg med på var kino på Universalparken. Vi så Pompeii. Nei huff, dette var stusselige greier. Her har de tatt alle klisjéer som finnes, lagd en liste og krysset av på vei nedover uten å tenke på kvaliteten på selve filmen. Samtidig kjedet jeg meg egentlig ikke noe særlig i løpet av filmen, så den kan ikke ha vært så alt for ille... eller? I etter tid er det få lyspunkter med filmen. Historien er som sagt så overdrevent klisjefylt, skuespillet så stølt og lite troverdig, effektene ikke noe mer spektakulært enn du ser i mange andre filmer, at dette i sum rett og slett ikke holder mål. Det er ikke så mange dødpunkter, historien har et ganske ålreit tempo, men fokuserer alt for mye på det som skjer før Vesuvius pådrar seg røykhoste. Når katastrofen inntreffer, blir filmen noe mer fornøyelig

 

Det mest positive med denne kinoturen var trailerne til 300: Rise of an Empire (som faktisk ser ut til å kunne bli en bra 3D-film!) og Guardians of the Galaxy,

 

Er usikker på eksakt karakter, men min oppfatning er at filmen er dårlig

Lenke til kommentar

The son of no one (2011)

 

Handler om 2 drap som aldri ble oppklart. Drapene ble hennlagt.
Så dukker det opp noen brev og en reporter som publiserer dem.
De truer å oppklare alt. Så blir reporteren drept. Hvem står nå bak brevene? Er det hans beste venn som var vitne på begge drapene som tystet på han, eller noen andre? Alle er jo redde om ryktet sitt. Særlig han som drepte dem, som bare prøver å glemme og leve et normalt liv. Hvordan skal han få en slutt på dette?

Kan jo si at jeg likte filmen litt. Den var litt vanskelig å skjønne i starten siden den hoppet litt i tid. Han Jonathan satt også veldig mye uten å svare. Bare kikke ut. Og alle bevegelsene var veldig slow og det manglet litt action i filmen. Den føltes å vare i godt 30min lengre enn det den gjorde.

 

6/10

Lenke til kommentar
The North Star (1996)

Gullgraver western med både Amerikanske og Norske skuespillere som jeg ikke hadde sett før. Ser interessant ut og begynner greit, men faller fort sammen av elendig skuespill og scenografi. Laget i 1996 men ser ut som en dårlig b-film fra 70 tallet.

 

Skuffende svakt laget film dette av Nils Gaup. Når man ser i forhold til Veivisern.

Kun for spesielt interesserte.

 

3/10

Lenke til kommentar

Gåten Ragnarok har eit greitt potensial, men ender opp som eit gigantisk antiklimaks. Heile filmen er ei uinspirert, bleik og keisam kopi av den ultraklassiske Hollywood eventyrfilmen, ei smørje av tusen og éin klisjear klistra saman av eit ynkelig tynt plott. Den ubrukelige faren av ein arkeolog som alltid skuffar ungane sine og som aldri blir trudd når han kjem med fantasifulle påstandar (som sjølvsagt er sanne)… Nigga please! Dialogen er dessutan så elendig og ubrukelig som den kan få blitt, og Bjørn Sundquist spelar sjølvsagt ein bitter nordlending.

 

Eigentleg burde ein kalle dette eit kulturelt meisterverk, sidan den klarer å kleise saman det verste av klisjear og stereotypar frå både norsk og amerikansk filmkultur.

 

Men, det filmen heller er, er eit totalt feilspora steg for norsk film. Blind kopiering utan noko som helst form for sjarm eller humor. Totalt blotta for eventyrlyst og glede. Like tom som eit Michael Bay manus.

 

Nei, fy faen ass…

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Crank (2006)

 

En vanlig actionfilm. Merka jeg likte historien eller ideen. Selve filmen er selvfølgelig som forventet. En mot alle opplegg. Noen morsome scener og ideer som var bygd inn.

7/10

The expendables 2 (2012)

Vel den filmen man må se om man liker action. Selve filmen er jo helt vanlig opplegg, men alle stjernene er med i den så en must for alle som er litt fan av Action vil jeg nå si. Selve filmen er ikke veldig spesiell, handler om en elitegruppe som skal utføre og tar imot oppdrag. Under et "mere spontant" oppdrag blir en av dem drept av en anen gjeng. Nå vil dem ta hevn.

7/10

Varg Veum: Kalde hjerter (2012)

Kan si dette er den første filmen av Varg Veum jeg har sett og den var ganske ok. Jeg likte det at den ikke bare var action, og uansett hva som skjer så vinner det gode, men i denne filmen var dette mere åpent. Det var litt mystery i den som jeg likte. Hele filmen var litt sånn uklar hvem som står bak osv Det var ikke like opent opplegg som i mange andre filmer. Så tenker ser flere av han.
Vet ikke om dette er en av de dorligere filmene, siden denne ikke var veldig kjent virka det som, men jeg likte den. Kanskje litt for open slutt eller uklar slutt.

6/10

Lenke til kommentar

MV5BMTU3ODA2NzE5MV5BMl5BanBnXkFtZTcwODE2

 

WRONG TURN 5: BLOODLINES

 

Den første Wrong Turn-filmen var helt grei, men ikke noen klassiker. De tre nest var ræva, for å si det mildt. Nå sitter vi her med enda en film, og mot bedre vilje bestemte jeg meg for å se den. Hadde absolutt null forventninger, så hvor dårlig kunne det egentlig bli? Tok jeg en wrong turn da jeg bestemte meg for å se denne, og kom til å pines i hjel slik folkene i filmen blir? Ville jeg invitere kannibalene på middag, med meg selv som hovedrett for å slippe lidelsene av å se denne?

 

Faktisk... var det det stikk motsatte. Denne var jo nesten bra! Miraklet har skjedd. Selvsagt, dette er og blir en slasher, så den må anmeldes som nettopp det. Ikke forvent all verden av historie, karakterer, dialog og så videre. Vi kommer for blod, gørr og kanskje en naken pupp, og det får vi så til de grader her til tider. Så er det alt du vil ha, er det bare å se denne.

 

Historien er heller ikke så ille denne gangen. Det begynner å klart med ungdommer på tur, en liten "wrong turn" (hihi) og en liten bilulykke. Ungdommene klarer å kjøre ned lederen til en liten gruppe kannibaler (tenk Texas Chainsaw Massacre, Hills Have Eyes osv). Fyren overlever og truer med å drepe dem (så klart), så de begynner å banke gørra ut av ham. Selvsagt dukker politiet opp, og hele gjengen (pluss kannibalen) blir arrestert. The end? Nope. Dette er bare starten av filmen. Problemet er at det er en liten by med svært få folk, og kannibalene er ikke spesielt interessert i å ha lederen i fengsel. Dermed angriper de fengselet for å få ham ut. Resultatet er herlig kaotisk, med blod, gørr, kreative drap, litt sex og sånt, og så videre.

 

Akkurat her har vi to grunner hvorfor jeg likte denne flimen ganske mye: Historien er ganske unik for sjangeren, og drapsmetodene er rimelig kreative til tider. La oss bare si kombinasjonen av slutten på den originale The Hitcher og en viss ankel-scene i Misery, så har man en scene det er vondt å se. På en bra måte, så klart. Mulig jeg er litt syk i hodet. Innrømmer det. :p

 

Uansett, Wrong Turn 5 imponerte meg faktisk. Det er en typisk slasher på mange måter, men med en relativ unik historie, mye blod og gørr, litt nakenhet og mer enn bra nok effekter. Selv slutten imponerte meg, uten å spoile mer enn det.

 

Vurdering: 8/10. Ja, seriøst. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...