Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere ikke bare kutte ut å trolle hverandre ihjel? Jada, vi VET en fyr postet en anmeldelse fra en film han ikke så ferdig. Du trenger ikke synke ned på hans nivå bare for å få kranglingen igang igjen. Spesiellt ikke som forumVEILEDER. Tygg litt på tittelen din Dorian.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt tulling med hverandre er nesten obligatorisk. Men ønsker du å diskutere postene mine kan vi ta det på PM. Så synker vi ikke enda mer i tråden.

 

For å være ontopic kan jeg nevne at jeg så allealle Mission Impossible filmene, og kan konkludere med at ingen av dem er spesielt gode. Siste er ok, men jeg husket dem som bedre enn det jeg så.

Lenke til kommentar

2001: A Space Odyssey

Drittfilm, handlet ikke om verdensrommet i det hele tatt, var bare monkeys.

3/10

 

 

(PS: Så den ikke ferdig)

Mye bedre aper i 2001: A Space Odyssey enn i Planet of the Apes da, som kom samme år. Fatter ikke at Planet of the Apes fikk en pris for beste ape-makeup.
Lenke til kommentar

Hangover II

 

Konseptet er akkurat det samme som i enern, drikke seg dritings, våkne opp og ikke skjønne en pøkk og så er det selfølgelig en av "crewet" som mangler. Men humoren i filmen er morsom. Noe som gjør filmen er verdt å se men om man vil se noe man kan le av. Kort oppsumert: Samme konsept som enern, bare denne gangen i et annet land.

 

5/10

Lenke til kommentar

Transformers: The Dark of the Moon (2011)

 

Jeg husker en en tid hvor roboter var mennesker; det var både flaut å se på og framkalte "negl på tavle"-gufset i meg - det var overhode ikke riktig, i eneren var Robotene helter og bare det, de fornedret seg ikke ved å oppføre seg som mennesker. Jeg snakker selvfølgelig om Transformers 2, der besjeling av roboter tilsynelatende var "kneggebra". Reaksjonen jeg hadde opptil 20-30 ganger under visning kan kategoriseres som "Face-meets-Palm... Repeat!" At jeg ikke forlot salen er en indikator på hvilken patetisk filmtitter uten respekt for seg selv jeg egentlig er. Ferdig klarte jeg nå å se den, og jeg medgir at det hjalp ikke den filmen en døyt av en dritt. (xD)

 

To år senere, kameleon-robotene - som for øvrig ofte anser lastebilen som det beste framkomstmiddelet - returnerer til sommerskjermen. Har jeg latt meg lure enda en gang, mon tro?

 

Vi ledes inn i "Dark of the Moon" med å få en modifisert historietime. Ganske artige tanker som settes i gang, men filmen bruker kanskje litt for lang tid på å bygge story, selv om jeg innrømmer at den gjør det nokså godkjent! Men vi vet jo alle hva disse filmene egentlig handler om;

 

Mennesker og snille roboter kjemper sammen (Ganske merkelig hvor mye vi mennesker har å stille opp med mot disse robotene, egentlig! Enn hvor hardt du prøver Bay, jeg tror ikke på at vi hadde hatt en sjanses sjanse uten Autobots ved vår side) mot onde roboter.

 

Så til actionet. Hahaha, hvor jeg koste meg kan jeg nå si med en gang! Når det kommer skikkelig i gang, blir det et ikke-stoppende tog (Og da mener jeg det, selv når det kommer innover endeperrongen, toget bare mater på ut av sporene, gjennom stasjonen og tuter smadrende av gårde innover byen til Optimus Prime sier "Stopp!") med sanseblåsende visual- og lydeffekter. Bygninger som velter og knuser, roboter som penetrerer det meste (Oh Oh - en sexvits? Du è bedre enn dette, sch0n!), en farlig deilig dame som ikke helt vet hva hun gjør annet enn å skape klimaksøyeblikk (IGJEN ERIK!?!?!?!?) og intriger(!).

 

Hehe, ja, Faen så gøy film! Jeg er tjue, men jeg følte meg som knapt halvparten der jeg satt å fråtset i en bunnløs godteripose. Pur moro i et fuktig varmt Bergen :D

 

Og si hva faen dere vil, folkens, "filmen mangler substans", "jeg som seer blir ikke utfordret" og "faen så dumme folk er som lar seg underholde av sånt dritt". Noen ganger er det lov å drite i alt som heter substans, la Bay ta roret og se (SE!) hvor gøy man kan ha det! Det er mange måter å utfordre seg selv på, må filmen virkelig alltid være en arena for dere, er det en evig IQ-test filmer byr på, er det her vi måler intelligens?!?? Og sorry for at jeg lot meg underholde når jeg heller kunne vært hjemme og skrudd på Deer Hunter og Dear Zachary istedet... går det greit denne ene gangen? Det var alt. Fuckers, you know who you are!

 

4/5

Endret av sch0n
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trolljegeren var da den siste filmen jeg så, en film som jeg syns var meget bra.

 

det handler om at tre ungdommer fra en skole skal prøve å få et intervju med en man som mange syns gjør rare ting. han er ute hele natta. en natt følger de etter han. da får de se at det finnes troll. jobben til han mannen er å drepe trollene som slipper løs...

 

 

terningkast 5 !

Lenke til kommentar

synecdoche new york

 

Herlig liten perle for de som liker å finne skjulte betydninger, grunnløst basert på en hel haug med hester og deres betydning i det post-industraliserte Europa. Fornøyelig førsteakt, forferdelig andre og grusom tredje. Jeg kom i mål og er nå med i frimurerordenen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

K-PAX

 

Jævlig merkelig at jeg ikke har tatt meg tid til å se denne før nå, da jeg digger Kevin Spacey.

 

Feelgood-film med rot i psykologi og sci-fi. Handlingen grep meg med det samme, og jeg ble helt dratt inn i filmen. Dette slapp dessverre litt over halvveis, da filmen gikk litt vekk fra sci-fi-elementene som jeg likte så godt. Den tar seg derimot opp igjen helt på slutten.

 

Alt i alt helt klart verdt en titt. Kevin Spacey briljerer som alltid, Jeff Bridges blir litt platt i forhold.

 

7/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Lam Ching Ying vil alltid vere gutten fra Big Boss , som faar oeksa i ryggen....he he.

 

Bordertown 3.5/6

 

Lopez spiller en reporter som drar til Mexico faar aa etterforske drap dvs kvinner som blir kidnappet og brukt i slavefabrikker. Skuespillet er bra men filmen er ikke intenst spennende eller noe.

Lenke til kommentar

Biutiful

 

It’s dangerous to trust a man who is hungry.

 

Biutiful, misspelled ugly, er sjelden særlig beautiful. Det er vanskelig å finne noe vakkert i Barcelonas dårlige nabolag, fattigdom, kriminalitet, sult, sykdom og ikke minst hovedrollekarakteren Uxbal selv.

 

Det er egentlig sjeldent jeg har sett en skuespillers utseende illustrere elendighet så bra som her. Kjekkasen ”Havier” fra en annen Barcelonafilm, Vicky Cristina Barcelona, er helt borte. I stedet er det en fullstendig nedbrutt og sammenfalt spanjol som nå er i sentrum. Han sliter på alle kanter og det faktum at han har to barn å ta seg av gjør det ikke lettere for noen av partene. Forholdet med mora til barna er turbulent, for å være forsiktig, og i det hele tatt er det få lyspunkter å spore.

 

Vil du beholde bildet av ”ditt Spania” fra forrige gang du shottet tequila i sandaler og red på hester ved en vingård så er det greit å styre unna. Vil du samtidig bli oppkvikket og inspirert har jeg nok tatt avgjørelsen for deg. Likevel, jeg tror dessverre at filmen gir et bra innblikk i utsatte spanjolers skjebne. Landet sliter med ca. 20 % arbeidsledighet. Så mange har det nok tilnærmet like ille. Men Uxbal tar kaka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Space Battleship Yamato (2010)

 

Her var det tydelig inspirasjons-elementer fra en rekke Am. sci-fi

Som Starship troppers, Independence Day, Alien men mest Star Wars og Star trek. De hadde sogar en "R 2", selv om den kunne spre ut armer og bein og bruke skytevåpen.

 

Effektene og såkalte "ggi" virket grei i mine øyne, men akkurat det får de mer skriftlærde på feltet eventuelt presisere bedre.

 

Problemet var mest Japanerne. Japanere passer dårlig som skuespillere med de stive figurene og geitemålet sitt. Hvertfall alene. Filmen ville vært mye bedre med Amerikanske og/eller gode Engelsk-språkelige skuespillere. Selvfølgelig.

Nå var det vel heller ikke den mest orginale historien. Den var også en rimelig sammensatt greie av tidligere nevnte filmer m.m.

 

Så litt b-preget ble det, men visuelt og handlingsmessig greit og underholdende nok.

 

6/10

 

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=Row0rYFQCHs&feature=related

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...