Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg har langt høyere forventninger til filmelskere i en diskusjonstråd fremfor den jevne filmanmelder i den tradisjonelle pressen (spesielt tabloidene).

 

Rett og slett fordi lidenskap, kunnskap om film og den særdeles varierte uttrykksformen overgår normalt den kvaliteten pressens betalte menn makter å få frem. En forumbruker bør ikke undervurderes og vi bør ikke undervurdere oss selv.

 

Jevne forumbruker i denne tråden > jevne filmanmelder i pressen. Sistnevnte er så opptatt av klikk, og gjør det ofte mer grunnet lønn enn lidenskap, til at de har nubbesjans mot amatørene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bad Teacher

 

Bad movie. For en grusom drittfilm.

Den var så platt at det ville vært gøyere å se en hund slikke seg selv i skrittet i et par timer. Hvis du virkelig vil se Cameron Diaz være overfladisk, demoraliserende og være så vulgær og uansvarlig som mulig - og synes det automatisk er morsomt fordi hun skal forestille lærer - mens hun til syvende og sist slipper unna med alt - og faktisk berømmes for det...

 

So be my guest!

 

Ikke bare dette, men høydepunktet i filmen er en absurd scene der Justing Timberlake knuller henne mens de begge har klærne på, og man får se den våte flekken med sæd utenpå dongeribuksen til Justin etterpå. Veldig morsomt, spesielt med tanke på at filmen har 11-års-aldersgrense.

 

Nei, dette var en poengløs film. Bortkastede kinopenger dette også.

En kan jo spørre seg selv hvorfor i all verden jeg så denne eller Tranformers 3 på kino, men jeg ga det i det minste en sjanse - og så driver jeg med litt psykologisk selvskading for tiden. Det er godt å vite at det ikke går fremover med denne verden iblant.

 

Dette var en meget ydmykende, pinlig dårlig film som fornærmer hele læreryrket, glorifiserer narkotika og dårlig oppførsel, utroskap og styggelig behandling av barn. Jeg antar det var det som skulle være "sjokkerende morsomt og provoserende", men ærlig talt ble det bare middelmådig forfallsunderholdning. Jeg trakk på smilebåndet et par ganger, må innrømme det, men resten av filmen var så kjedelig at jeg begynte å tenke på neste dags gjøremål der jeg satt.

 

Poengsum? Av ti mulige poeng? Jeg er jaggu ikke sikker, gitt...

Kanskje ett poeng, kanskje to? La oss møtes på halvveien:

 

1,5/10 poeng. Elendig drittfilm, ikke verdt å se.

 

1,5 poeng skyldes ene og alene at Cameron Diaz fremdeles er litt pen, den gamle røya. Dessuten likte jeg godt den snacksen jeg hadde med meg inn i kinosalen. 1,5 poeng!

Lenke til kommentar

WINTERS BONE

 

Fy for tøff film. Skikkelig Hillbilly film. Skikkelig kritisk USA film, som har vunnet masse anerkjennelse.

 

Endel er nesten for drøyt, men jeg tror på storyen, det kunne godt ha hendt. Dette er en film du MÅ se, angrer på at jeg leide den. Dette er en film det lønner seg å EIE og spille av for folk.

 

10 av 10 poeng lett. :thumbup:

 

Denne gikk litt hardt innpå.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt med å skjønne poenget deres, er det ordkløyveriet rundt begrepet "anmeldelse av filmen" i trådemnet dere henger dere så opp i?

 

Er det greit for dere hvis vi skriver en disclaimer som sier at det er anmeldelse av "de første x minuttene av film y"?

 

Jeg ser film for å bli engasjert og for å få en opplevelse, når den så til de grader ikke oppfyller disse kriteriene ser jeg på det som min rett til å skru den av tidlig og som min plikt å meddele andre om makkverkets effekt på meg. Om anmeldelsen ignorerer disse hermeneutiske begrepene du henger deg så opp i, er meg revnende likegyldig så lenge jeg ikke tvinges til å måtte lide meg gjennom et makkverk bare for å få bekreftet med 100% i stedet for 95% sikkerhet at det var nettopp det, men alikevel "får lov til" å advare likesinnede mot det gjennom en mini-anmeldelse.

Endret av Saftis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gikk ut av filmen over midtveis av PARANORMAL ACTIVITY. Det gjorde jeg fordi filmen sugde noe så inni gampræva.

 

Spøkelset under lakenet var noe vi lekte når vi var 3år ell no sånt. Når kvasiregissører leker med det samme når de er voksne blir ikke bra.

 

At lakenspøkelset løftet lakenet var det jeg gikk glipp av. Uffda for en krise.

 

Glad jeg gikk. Fy for en rævva film.... :no::hmm::thumbdown:

Lenke til kommentar

Transformers 3: terningkast 7 / 10

Fin action, mye bedre 3D enn sist film jeg så i 3D (Alice i eventyrland), bra visuelt.

 

Mye dårlig plot. Scenen der de springer rundt i bygningen som holder på å falle sammen er alt for lang og temmelig meningsløs. At Optimus plutselig henger hjelpeløs i noen kabler i evigheter, for deretter å gjøre slutt på den største decepticonen av dem alle med seg simpelt sverdslag er helt feil dimensjonert, i begge retninger. At Sam blir til en Parkour-løpende actionhelt som gir deng og vinner passer ikke inn.

 

Generelt synes jeg det er mye dårlig balanse mellom styrker og svakheter i de ulike rollene og mellom opponenter, og det er vel ingen av skuespillerprestasjonene jeg har særlig sansen for.

 

Men oppsummert var det god underholdning og grei action, 7 av 10 :-) Jeg forventer mao ikke så mye av en slik film.

Lenke til kommentar

Auf_der_anderen_Seite.jpg

 

Beste filmen jeg har sett på lenge. Tysk/Tyrkisk film om håp, kjærlighet og globalisering som fletter to tilsynelatende uavhengige historier på en veldig god måte.

 

Filmens største styrker er den gripende historien og gode skuespillere som man raskt får et empatisk forhold til. Spesielt betatt ble jeg av den smellvakre Nurgül Yesilçay som spiller den lesbiske politiske aktivisten/flyktningen Ayten. I'm in love.

 

edge-heaven1.jpg

 

Filmens innpakning var også veldig godt laget synes jeg. Det er et godt tegn når man har lyst til å reise til innspillingsstedene etter å ha sett en film. I dette tilfellet fungerte filmen som veldig god reiselivsreklame for både Hamburg og Istanbul. Jaggu måtte jeg ikke lete opp noen tyrkiske musikk-snutter også. Jeg digger det.

 

Engasjerende film fra begynnelse til slutt som gjorde et varig inntrykk. Dette må bli

 

9/10

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Synd du gikk ut fra filmen rett før de avslørte meningen med livet og plasseringen til ungdomskilden.

 

Ved å bedrive ramp på nettet oppnår man sikkert en viss nettkred, men hvis man ikke forstår motdebattantens argumentasjon er det nok best å enten spørre seg frem eller la tankene forsiktig passere. Det vil du få mest igjen for i det lange løp.

Lenke til kommentar

Synd du gikk ut fra filmen rett før de avslørte meningen med livet og plasseringen til ungdomskilden.

 

Ved å bedrive ramp på nettet oppnår man sikkert en viss nettkred, men hvis man ikke forstår motdebattantens argumentasjon er det nok best å enten spørre seg frem eller la tankene forsiktig passere. Det vil du få mest igjen for i det lange løp.

Jeg beviser et poeng med humoristisk overdrivelse, at du ut i fra din opplevelse på et visst punkt med stor sannsynlighet kan resonnere deg frem til at filmen du nå ser ikke har annet å by på enn mere i samme gate. Jeg kjenner meg ikke igjen i at dette er flaming.

 

For øvrig kan du jo scrolle 2 poster til opp for det du etterlyste.

Lenke til kommentar

Da er vel spørsmålet: er dette en anmeldelsestråd eller en "si noe om filmen du sist så"-tråd. Akkurat nå er det vel begge deler, og da er det kanskje ikke så rart at folk med "høyere verdier" ser med "argusøyne" på det de mener er "minianmeldelser" i "gåseøyne".

 

Jeg for min del foretrekker forseggjorte anmeldelser fremfor "filmen som rullet i bakgrunnen mens kona gav meg blåsejobb så skikkelig ræva ut" fordi det får meg til å fremstå som et bedre menneske ovenfor meg selv.

 

En anmeldelse er å si noe om filmen du sist så. At vi slenger på en karakter på slutten er bare for å ta en veldig rask oppsummering. At noen klikker i vinkel fordi jeg syntes filmen var så ræva at jeg ikke gadd se de siste ti minuttene er ikke mitt problem. Jeg kommer kun til å anmelde filmer heretter og driter i å diskutere dem senere om folk ikke kan holde seg på et seriøst nivå. Det morsomme er at de minst seriøse er de som prøver å være mest seriøse. :p

Lenke til kommentar

Kill The Irishman

 

Pluss: Gode skuespillerprestasjoner, flott å se Christopher Walken. Til tider meget funky soundtrack og et engasjerende plott.

 

Minus: Noen av spesialeffektene var rett og slett sinnsykt dårlige. Til tider ville de ikke engang koste på seg en ekte eksplosjon, og erstattet denne med dårlig CGI.

 

8/10

Lenke til kommentar
Gegen die Wand fra samme regissør er et av mine favorittfilmer, skal sjekke ut denne.

Jeg gleder meg veldig til å sjekke ut Gegen die Wand :) Har også planer om å se den nyeste filmen hans, Soul Kitchen i løpet av nærmeste fremtid. Noen som har sett denne og har noen formeninger? Virker som om han prøver seg på noe nytt ettersom dette tilsynelatende er en komedie.
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg veldig til å sjekke ut Gegen die Wand :) Har også planer om å se den nyeste filmen hans, Soul Kitchen i løpet av nærmeste fremtid. Noen som har sett denne og har noen formeninger? Virker som om han prøver seg på noe nytt ettersom dette tilsynelatende er en komedie.

Soul Kitchen husker jeg som en god film, litt feel-good stemning over den om jeg husker rett. Og selvfølgelig bøtter med fet musikk. En god 7'er i min bok. Har dog ikke sett noen andre filmer av regissørern så kan dessverre ikke sammenligne denne med han sine andre filmer.

Lenke til kommentar

Heat (1995)

Da har jeg sett Heat for en gang til. Er vel ca. et år siden sist, og filmen er blitt bedre siden sist.

 

Som jeg skrev i min forrige anmeldelse;

Starten på filmen er enkelt og greit helt rå. Skulle ønske den scenen varte lengre, for den er veldig god som en thriller scene. Maskene de bruker gjør det bare enda tøffere. Slike organiserte rans-scener er alltid en fryd og se.

Etter dette er det mye dialog, uten så mye spenning, men dette er vel litt "thriller-typisk" (eller?). Her får du også litt kjærlighetsdrama.

Dialogene er gode, og det er mye historie rundt det hele.

Så kommer bankranet, som også er en fantastisk god scene/del av filmen, og jeg skjønner nå egentlig hvorfor denne skytedelen er så populær. Den er virkelig noe for seg selv, i tillegg til at den varer så lenge. Brutalt, realistisk, og rått. Alt på en og samme tid.

Etter dette igjen, får du mye dialog, men allikevel spenning innimellom. Du får selvfølgelig også gode actionscener imellom dette. Jakten på de forskjellige karakterene f.eks.

Mot slutten får du en jaktscene imellom den gode og den snille. Her føler jeg dessverre ikke helt spenningen. Vanligvis ville jeg nok satt meg opp, rettet opp ryggen, og sittet med en nervøs følelse. Det gjorde jeg ikke denne gangen. De ender tilslutt opp på utsiden av en flystripe, der katt-og-mus jakten tar seg opp. Lyset fra flyet opplyser sletta, og bang, bang, bang. Akkurat da må jeg si jeg måpte, og satte meg opp i sofaen. Musikken ved denne scenen fullfører virkelig på en god måte.

 

I denne filmen får du historien fra både de snille, og de slemmes side. Dette gir en god stemning. Mye god dialog, samt veldig gode scener. Action/thriller scenene er virkelig gode og gjennomførte, og skuespillerne kan man så absolutt ikke klage på.

 

Vil gi filmen en 9/10

Den får et trekk for at jeg synes den var litt vel lang. Synes ikke det er nødvendig at den skal vare i over 2 t og 30 min. Det blir veldig mye dialog etter, og imellom actionscenene. Men actionscenene er så gode hver for seg at dette ikke gjør så mye.

Endret av Vertical^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Take Me Home Tonight (2011)

 

Filmen starter veldig dårlig, og forsøker for hardt å være et 80 talls komedie film, men etter en stund faller du inn, og ender opp med en god opplevelse.

 

Masse bra 80talls musikk, hysteriske referanser, og hendelser.

 

Alt er klassisk for 80 talls film, sex drugs & rock'n'roll....bare at "rock" er heller mer disco/pop....

 

Joda, den lykkes i gi meg den følelsen jeg har savnet fra 80tallet. En romantisk komedie som er ikke for klissete. Anbefales. Bare ikke forvent noe banebrytende.

 

7/10

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=5gYL9znVmGs

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...