Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Green Zone

 

Veldig rar film, jeg trodde jeg skulle få servert masse kul militær action, i stede for jeg en 24 type sak, der mesteparten av handlinga skjer gjennom telefon og det er masse konspirasjoner og tullball.

 

Når vi endelig får action er det om natta i konrete oppløsing. Eneste jeg virklig likte med filmen var lyden som er vedlig bra, resten er meh og blæh.

 

4/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kick Ass!

 

Vel filmen er kick ass!

Det er bare noe så "umoralsk" når du har en 12 år gammel jente som banner som en sjømann og dreper folk, det blir spesielt ektremt når en voksenmann denger løs på denne jenta som om hun var en fille dukke.

 

Filmen er full av gladvold på sitt gladeste og voldligste. Filmen er ikke like voldig som Rambo 4, og volden er jo ikke så seriøs og derfor har den ikke samme effekt som volden i rambo, men dette er en film som ikke kunne vært laget på 90tallet, kanskje ikke en gang i 2004. Fordi volden er gladvold overser man egentlig hvor syk volden er, man syns rett og slett den er kul.

 

Filmen mangler ikke på andre deler, filmen har hjerte, bra lyd og flott flott musikk.

 

En av de beste filmene laget på en god stund, ikke for seriøs, morsom og med gladvold som selv den største ærke pasifisten må bare like.

 

8.7/10

Lenke til kommentar

Kick Ass!

 

Vel filmen er kick ass!

Det er bare noe så "umoralsk" når du har en 12 år gammel jente som banner som en sjømann og dreper folk, det blir spesielt ektremt når en voksenmann denger løs på denne jenta som om hun var en fille dukke.

 

Filmen er full av gladvold på sitt gladeste og voldligste. Filmen er ikke like voldig som Rambo 4, og volden er jo ikke så seriøs og derfor har den ikke samme effekt som volden i rambo, men dette er en film som ikke kunne vært laget på 90tallet, kanskje ikke en gang i 2004. Fordi volden er gladvold overser man egentlig hvor syk volden er, man syns rett og slett den er kul.

 

Filmen mangler ikke på andre deler, filmen har hjerte, bra lyd og flott flott musikk.

 

En av de beste filmene laget på en god stund, ikke for seriøs, morsom og med gladvold som selv den største ærke pasifisten må bare like.

 

8.7/10

 

 

Virkelig en film jeg må få sett snart, har bare hørt skryt!

Lenke til kommentar

The Rite

 

Begynte greit, men ble fort tullete. Selv om Anthony Hopkins er en glede å se på, så er resten av filmen heller laber og historien heller latterlig til tider. Desverre faller filmen i den så typiske fallgropen der den avslører for mye for fort. Hadde man blitt holdt litt uvitende, og blitt pirret mer så hadde filmet vært så mye bedre..

 

5,5/10

 

Trolljegeren

Morsom film for oss nordmenn! Italieneren jeg så den med, som ikke har oppveksten med troll og skumle vesener så ikke helt den store gleden men likte den likevel. Litt vel dårlig flyt til tider, og en stor hendelse ser ut til å ha blitt helt ignorert av menneskene... Men veldig underholdende til tross.

 

7/10

Lenke til kommentar

High Noon (1952)

 

Mer klassisk enn dette får du vel ikke når det gjelder Gunslinger vs Sheriff westeren film.

 

Festlig roller, og masse "dårlig" skyting gjør denne filmen et fryd å se på! Spenningen øker og øker utover filmen. Ganske fantastisk fremskildret.

 

 

8/10

 

 

Junior Bonner (1972)

Oh for the love of god!!! Var like før at jeg reiv ut øynene mine for å sleppe å se på dette!

 

Dønn kjedlig, og masse "piss" for å fylle opp tiden.

 

Nei huff, tragisk film fra start til slutt.

 

2/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Transformers 2

 

Nå som jeg har fått i gang sikkelig HD surround så jeg denne bare fordi den liksom skulle ha bra lyd, var ikke så overbevist over lyden, og resten av filmen er jo som kjent elendig.

Alle sci fi filmer og serier har litt magi, ting som bare funker uten at det finnes logiske grunner til dette og ofte overser man eller aldri nevner no serlig, det er magi og man bare later som det ikke er, men denne sci fi filmen har for mye magi, den har mer magi en alle 3 lotr filmene til sammen, et eksempel er at robotene pluttselig can transportere seg til andre siden av jorda, det er den lateste formen for manus som finnes, oh vi har noen folk i usa men de må til egypt, dette hadde krevd 10 sider i manus, i stede bare legger vi til litt magi og vips, det er latmanns utvei. Og det er masse slik magi som dette, evige raketter i robotene er en annen.

 

Filmen er også totalt uintresant, og som den første filmen, ektremt tullete, den er fleipete og bare useriøs, med masse dumme karakterer.

 

Nei ikke en bra film

 

2/10

 

 

Rambo

 

Denne filmen har et problem, samme problem tears of the sun hadde, du har en action film som prøver å belyse et problem, og viser faenskap osv. problemet er at man ser ikke en action film for å filosofere over umennsklige handlinger gjort i krig eller folkemord, det er det man har krigsfilmer, drama filmer og dokumentarer for. Når man ser en action film skal man ikke sitte å si, åh så synd disse menneskene har det, man skal si fuck yeah, so du han som gikk i oppløsing når han ble skutt.

 

Jeg har derfor bestemt meg for å overse faenskapet og bare leggemerke til den ektremt råe actiondelen.

 

Menn blir tøffere med aldren, Sean Connery ble mye kulere med skjegg, bruce har aldri sett kulere ut, Arnold var mye kulere i T2 enn T1, og Stallone ser mye tøffere ut som en gretten og sur snart pensjonist.

 

En av de mannligste filmene laget 9/10

Lenke til kommentar

Vertigo

 

En av Alfred Hitchcock mest kritikkroste film, og det er jeg enig i . Sammen med skuespillerene James Steward ( Rear Window) og Kim Novak ( The Man With The Golden Arm) utgjør Hitchcock et krim og thriller mesterverk som fører deg langt over din egen fantasi. Musikken er og en skremmende faktor i denne filmen

 

Filmen handler om en pensjonert politimann ( Stewart) som er redd for høgder etter at kollegaen hans falt fra en stor byggning. Denne pensjonerte politimannen får et siste oppdrag av en gammel venn i å følge kona hans ( Kim Novak) fordi hun har oppført seg mistenkelig og mystisk. Filmen drar videre mot nye mysterier og mørke hemmeligheter.

 

Filmen er veldig foruten sin tid ( 1958). Spenningsmomentet og twistene på slutten gjør filmen til en av de beste i sin generasjon, eller kanskje en av de beste thriller/mystikkfilmene som noen gang er laget.

 

Anbefales på det sterkeste!

 

10/10

vertigo-poster.jpg

Endret av Tamber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rubber (2010)

 

post-140267-0-36976900-1299346573_thumb.png

 

Et HJUL går amok og er på et draps frenzy! Ja, du leste korrekt...et HJUL! Et slikt som du har på bilen!! :!:

 

Det hele føles ut som et av de herlige tullete grøsser filmene som dominerte 80 tallet. Simple og fort laget. Herligt!

 

Filmen starter med en tale som kort fortalt går som dette:

 

"Why? No reason."

 

Er viktig å huske det.

 

Det setter hele stemningen...eller, oppfattning av hva du skal nå se på. Et absurd og merklig film som ikke tar noe ting som helst seriøst.

 

 

Hele opplevelsen var så orginalt og tullete at jeg ELSKET DET!

 

Enaste negative er at gjennsyns verdien er veldig lav.

 

9.9/10 absurde poeng! :new_woot:

 

http://www.youtube.com/watch?v=6G5pyFhmAqE

Endret av AvidGamer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Først; nok en interresant anmeldelse Avidgamer, den om hjulet fikk jeg lyst å se :wee:

-------------------

 

Gressklipper mannen (1992)

 

Første gang sett i Dvd-kvalitet, og en 2,20 t versjon.

(så denne en rekke ganger på vhs på 90-tallet)

 

Filmen er ikke dum, kan umulig være det.

Og sett i dag med perspektiv på utviklingen innen data og internett, ble den enda et hakk mer interessant.

 

Effektene er kanskje primitive, men poengene veier opp.

Bra fantasi, greit skuespill og aldri kjedelig.

En noe undervurdert sci-fi film vil jeg si

 

8/10

Lenke til kommentar

The Mummy(1999)

 

Jeg var på videonova, som ofte er alt for dyr, men innimellom har de ting platekompaniet ikke har, og denne gangen fant jeg The mummy trilogy på BD til 199kr, eller 66kr pr. film

Dette er jo bare et godt tilbud om man liker alle 3 filmene, ellers blir det ca. 99kr for de 2 første filmene, siden de færreste har noe til overs for den siste.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg elsker denne filmen, jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har vel samme forhold til disse filmene som andre har til Indiana jones, en serie jeg ikke er så begeisteret for da jeg ikke liker Ford noe serlig.

 

Dette er den filmen jeg ser, når jeg vil se en film, men har ikke noen spesielle planer for en film, jeg vil bli underholdet i ca. 2 timer, og det blir jeg hver gang, har mista telling på hvor mange ganger jeg har sett de 2 første filmene.

 

Er de verdens beste filmer, nei, men de er fryktelig underholdene, tiden går altid fort som faen når man ser dem.

 

Filmen, har det jeg kaller magisk 3, humor, action og drama i perfekt blanding, når en serie eller film greier det, vil jeg altid like dem.

 

Filmen tar seg bra ut på BD, eneste problemet mitt er at musikken er konstant i bak høytalerne, det blir faktisk litt slitsomt. Syns faktisk det er bedre om musikken holder seg foran, fordi når musikken er høy og konstant i nakken på deg blir du litt ør i hode.

Men når ørken sanden blåser over skjermen og beveger seg til bakhøytalerne blir det vært den slitsome musikken.

 

Blir aldri lei denne filmen, 9/10

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Das Freie Wille

image2.jpgimage1.jpg

Fy faen, i natt så jeg Das Freie Wille, det er en av de beste filmene jeg har sett på lenge. Handler om en dude som har sittet 9 år i mental-avdelingen i fengsel for overfall og voldtekt og hvordan han takler å komme ut igjen.

 

Filmen svinger enormt i følelsesskalaen, er liksom innom det meste. Begynte nesten å grine flere ganger, av vidt forskjellige grunner. Mye av grunnen til at denne filmen treffer deg så hardt er på grunn av de utrolig gode skuespillerprestasjonene fra Jürgen Vogel og Sabine Timoteo.

 

Det er ikke så lett å si noe uten å røpe for mye, men dette må være en av de jævligste filmene jeg har sett, perfekt for de som leter etter en "ny" Lilja 4-ever eller Dancer In The Dark.

 

Den klokker inn på 163 minutter, så sett deg ned med denne en kveld du har god tid og sørg for å ha nummeret til Kirkens SOS krise- og selvmordsnummer på speed-dial.

 

9,5/10

 

Skulle gjerne fortalt mer om selve handlingen og enkeltscener jeg likte spesielt godt eller føler for å diskutere, men er redd for å spoile. Jeg vil fraråde på det sterkeste å lese alt for mye om filmen før den sees. Nesten så det bare er bra at den eneste traileren jeg fant er utekstet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=DAggja1oENU

 

Noen som vet om det er snakk om en dogme-film forresten? Virket litt sånn.

Endret av thesinner
Lenke til kommentar

Jeg er alt for trøtt til å skrive noe mer fornuftig om Der Freie Wille, men her er en snutt fra Montages.no:

Jürgen Vogel spiller Theo som etter en grov voldtekt dømmes til ni års fengsel. Den frie vilje skildrer Theos møte og tilpasning til omverdenen etter å ha sonet sin dom. Desillusjonert og usikker på om han vil klare å holde driftene og sinnet under kontroll, personfiserer han spørsmålet om menneskets frie vilje. Regissør Matthias Glasner stiller spørsmålene: Hva er fri vilje? Har mennesket en ubetinget fri vilje, eller er vi bundet av vår arv og erfaringer?

 

Glasner serverer et dyptstikkende indre portrett av en voldtektsmann, og tvinger oss også til å sympatisere med ham i det som er en dypt menneskelig skildring. Her står også Jürgen Vogel frem i en av tiårets sterkeste rolletolkninger; der det psykologiske universet skapt av skuespilleren, i stor grad oppleves enda sterkere enn de grafisk umiddelbare scenene. Den frie vilje fortsetter å hjemsøke meg flere år etterpå – både fordi den stimulerer til refleksjon, og fordi den i sin kraft fremstår som et modig filmverk som i seg selv har etterlatt et uutslettelig inntrykk.

Lenke til kommentar
MV5BMTk0MTAyNjQ2N15BMl5BanBnXkFtZTcwNjYwOTU3Mw@@._V1._SY317_-e1299495261250.jpg
It's Kind of a Funny Story
It’s Kind of a Funny Story handler om en tenåring (Craig) på kanten av livet.
Sterk depresjon preger hverdagen hans, og når han en kveld finner seg selv på Brooklyn Bridge, klar til å hoppe faller realiteten inn.
Han trenger hjelp og det umiddelbart. På eget initiativ sjekker han seg selv inn på psykiatrisk avdeling hvor han blir lagt inn på observasjon for en uke.
It’s Kind of a Funny Story byr på en feelgood historie, med masse artige karakterer.
Man har vanskeligt for å ikke like hovedpersonen og hans lille ferd gjennom sitt eget selv.
I filmen møter vi Bobby spilt av Zach Galifianakis. Bobby tar Craig under seg på klinikken og de to finner fort tonen sammen.
Filmen tar oss med på en ferd gjennom en persons tanker og meninger på 5 dager.
Kjærlighet, oppdagelse og åpenbaringer preger Craigs møte med de andre pasientene.
Moralen i filmen går på at man er ikke født for å sove seg til døden. Man er født for å leve livet.
Og det budskapet kommer veldig godt frem i filmen.
Alt i alt så er det en veldig underholdende film, og man skal ikke se bort i fra at man blir rørt til en tåre eller to.

8av10.jpg Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...