Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hærsli profilbilde du har skaffet deg groenn.

 

Ok. Men kan vel neppe være verre enn "Avid gamer" sitt :mrgreen:

 

Iallefall skal jeg etterkomme kritikken, og bytte det ut

Så snart jeg har fått laget et nytt.

 

Og forresten en ting til; Liker ikke helt ditt bilde heller (for å si det litt forsiktig) :whistle:

Endret av groenn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
...og det er de mindre kjente fjesene Jason Statham, Randy Couture og Dolph Lundgren som får mesteparten av skjermtiden.

 

Mindre kjent? Dolph Lundgren? Da var du ikke engang født på 80-tallet, så du har ikke rett til å uttale deg om en film som er laget kun for å få de beste 80-talls actionheltene samlet i en film. Den eneste jeg savner på rollelisten er Van Damme. ;)

 

Nuvel. Ny film.

 

 

Fragile

 

Ventet fint lite av denne. Delvis fordi den er spansk (men alle snakker engelsk), har Calista Flockhart (fra Ally McBeal) i hovedrollen og delvis fordi den gikk på TV sent på kvelden. En rekke grunner til å mislike den, med andre ord. :p Men den overrasket meg stort, for å si det kort. Den er ikke direkte bra, men den er langt fra dårlig. Folk som ikke ser så mye skrekkfilm vil nok like den mye mer enn meg.

 

Handlingen er kort fortalt. Et barnehjem holder på å bli nedlangt og en del barn er flyttet ut. En natt våkner en av de resterende ungene med et hyl og er tydelig i store smerter. Da han blir frktet inn på sykestuen oppdager de fort at han har knekt foten på to steder. Men hvordan kan det ha skjedd? Han forlot jo aldri sengen? Etterhvert begynner en rekke ting å skje...

 

Jeg er klar over at Calista Flockhart har spilt i flere serier og filmer, men jeg kjenner henne utelukkende fra Ally McBeal. Det var derfor uvant å se henne i en skrekkfilm, men hun klarer seg ganske bra. Det er ganske lite visuelle effekter her, men de som er, er laget ganske bra. Historien henger meget bra sammen, og selv ungene gjør en bra jobb. Det eneste jeg ikke liker helt er at det er så utrolig forutsigbart, og slutten er ganske tåpelig og ødela ganske mye for meg.

 

Vurdering: 7/10

Lenke til kommentar
...og det er de mindre kjente fjesene Jason Statham, Randy Couture og Dolph Lundgren som får mesteparten av skjermtiden.

 

Mindre kjent? Dolph Lundgren? Da var du ikke engang født på 80-tallet, så du har ikke rett til å uttale deg om en film som er laget kun for å få de beste 80-talls actionheltene samlet i en film. Den eneste jeg savner på rollelisten er Van Damme. ;)

 

 

Pussig nok ble Van Damme tilbudt rollen som tilslutt gikk til Dolph. ^^

Lenke til kommentar
...og det er de mindre kjente fjesene Jason Statham, Randy Couture og Dolph Lundgren som får mesteparten av skjermtiden.

 

Mindre kjent? Dolph Lundgren? Da var du ikke engang født på 80-tallet, så du har ikke rett til å uttale deg om en film som er laget kun for å få de beste 80-talls actionheltene samlet i en film. Den eneste jeg savner på rollelisten er Van Damme. ;)

 

 

Pussig nok ble Van Damme tilbudt rollen som tilslutt gikk til Dolph. ^^

 

 

Jason Statham er nå heller ikke så ukjent etter å ha spilt i Transporter 1,2 og 3 i tilegg til Crank 1 og 2, ellers så har han spillt i en drøss andre filmer, men det er nok disse han er mest kjent for.

 

Tror ikke jeg har sett ham i en dårlig film.

 

Dolph Lundgren og Van Damme, hører 80 talllet til etter min mening.

Lenke til kommentar
...og det er de mindre kjente fjesene Jason Statham, Randy Couture og Dolph Lundgren som får mesteparten av skjermtiden.

 

Mindre kjent? Dolph Lundgren? Da var du ikke engang født på 80-tallet, så du har ikke rett til å uttale deg om en film som er laget kun for å få de beste 80-talls actionheltene samlet i en film. Den eneste jeg savner på rollelisten er Van Damme. ;)

 

 

Pussig nok ble Van Damme tilbudt rollen som tilslutt gikk til Dolph. ^^

 

 

Jason Statham er nå heller ikke så ukjent etter å ha spilt i Transporter 1,2 og 3 i tilegg til Crank 1 og 2, ellers så har han spillt i en drøss andre filmer, men det er nok disse han er mest kjent for.

 

Tror ikke jeg har sett ham i en dårlig film.

 

Dolph Lundgren og Van Damme, hører 80 talllet til etter min mening.

Lenke til kommentar

Hærsli profilbilde du har skaffet deg groenn.

 

Ok. Men kan vel neppe være verre enn "Avid gamer" sitt :mrgreen:

 

Iallefall skal jeg etterkomme kritikken, og bytte det ut

Så snart jeg har fått laget et nytt.

 

Og forresten en ting til; Liker ikke helt ditt bilde heller (for å si det litt forsiktig) :whistle:

Bitch please… https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648503

 

Greit, takk for rådet unnskyld. Men det var ikke meg som begynte!

Lenke til kommentar

Dolph Lundgren og Jason Statham er ikke nærheten av å være i samme liga som Stallone, Arnold, Bruce Willis eller Jet Li. Ikke på langt nær.

 

Nåja, selv Jet Li ville nok vært enig i at han ikke burde få lov til å dele rom med legendene Sly, Arnold og Willis. Han kan bunke med Statham i køyesenga for moderne actionkjenninger som fortsatt mangler den ikoniske karakteren. Dolph er avdanka og sover i bøttekottet med Seagal og Van Damme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seagal og Van Damme er mye større legender enn Dolph. Skjønner hvorfor de takket nei til filmen. Den er åpenbart en såkalt "cash-in".

 

Jet Li er den største action-helten fra asia som lever. Han har vanvittig mange gode klassikere på CV´n sin, like mange som Stallone. Og han ser unik ut. Det gjør ikke de skalla olabuksebrukerne Statham & Co. Jeg har faktisk glemt hvordan de ser ut allerede.

Lenke til kommentar

Seagal og Van Damme er mye større legender enn Dolph. Skjønner hvorfor de takket nei til filmen. Den er åpenbart en såkalt "cash-in".

 

Det er jo koselig at Van Damme prøver å bli litt seriøs på sine eldre dager (ut av det blå ble karakterdybde et krav for mannen), men jeg tipper det er stoltheten som står litt i veien for den aldrende belgieren.

 

Jet Li er stor i Østen, men nyter på langtnær samme respekt på den vestlige halvkule som fortsatt ser på kineseren som en litt bleik Jackie Chan-kopi. Derfor må han bunke med Statham (som tross alt er en av de større fra 00-tallet).

 

Håper rollefordelingen ble litt klarere for deg nå.

Lenke til kommentar

Van Damme gjorde jo en særdeles god slags selvbiografi nylig med JCVD, kan hende han prøver å holde seg litt seriøs og ikke hoppe på alle actionfilmene han blir typecastet i lengre.

 

Og en ting skal han hvertfall ha. Han er verdens mest berømte belgier. Og jeg syns fortsatt UFC-fightere har like lite å gjøre på film som rike amerikanske gangsta-rappere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nåja, selv Jet Li ville nok vært enig i at han ikke burde få lov til å dele rom med legendene Sly, Arnold og Willis. Han kan bunke med Statham i køyesenga for moderne actionkjenninger som fortsatt mangler den ikoniske karakteren.

Jet Li banket allerede skurker på begynnelsen av 80 tallet. Willis fikk ikke action gjennombruddet sitt før i 88 med Die Hard. Selvsagt en subjektiv sak, men i min bok er Li større enn Sly, Arnold og Willis kombinert.

Lenke til kommentar

Jet Li er en seriøst kamsportutøver. Jackie Chan er en komiker og akrobat. Disse to kan ikke sammenlignes, med mindre du er rasist og alle gulinger går under samme kam. .

 

Fearless er en av de beste kung fu-filmene noen gang, så har han også Hero, Romeo Must Die og flere på samvittigheten, som beviser at han både kan spille moderne Hong Kong-action, og klassiske tidsepos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...