Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Artig å se at noen andre her liker Will Ferrell. Hvis du synes Elf er en 10/10, finnes det ikke ord for hvor godt du vil like Anchorman: The Legend of Ron Burgundy. :)

 

 

Ja, Anchorman er en utrolig morsom film fra start til slutt. :) Definitivt en av Wills mest hysterisk underholdene filmer.

Endret av .........
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Centurion:

 

En dårlig film rett og slett. Alt har man sett før, alt er gjort før. Det merkelige er hvordan hele historien er satt opp. Her er det innvaderende romere som dreper, voldtar og torturerer seg landbit for landbit. Merkelig nok er det romerene som er gjort til "the good guys" i denne filmen. Sikkert en grei film hvis man er 11 år.

 

2/10

 

 

Skjønner ikke helt det der jeg, at noe behøver være dårlig fordi

om det har vært lign. filmer før.

Om en liker sjangeren og stemningen, vil jeg si Centurion hold et veldig akseptabelt nivå.

Har faktisk sett den to ganger på kort tid. Og det er ikke mange filmer jeg gjør med.

Lenke til kommentar

Zulu

 

Normalt bruker jeg ikke å være spesielt begeistret for gamle filmer, men denne filmen imponerte meg stort.Blir ikke noe særlig lang anmeldelse det her, men vil anbefale folk å se denne filmen. Du får ikke vite noe om hvorfor zuluene angriper, men du vil uansett være fanget av filmen og håper at det går bra med britene.

 

9/10

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt det der jeg, at noe behøver være dårlig fordi

om det har vært lign. filmer før.

Helt enig! På generelt grunnlag, for Centurion har jeg ikke sett. Men jeg har alltid småirritert meg over at manglende originalitet ofte anvendes som en tilsynelatende avgjørende innvending mot filmer. For meg er det komplett irrelevant om filmen ligner mer eller mindre på noe som er laget tidligere. Det viktige er hvordan de ulike filmatiske elementene fungerer i den konkrete filmen. En annen sak er at hvis f.eks. et plot er gjort til døde, kan det medføre at du i en ny film hele tiden ser hva som kommer rundt neste sving. Det kan selvsagt trekke ned opplevelsen (jeg ser på deg Avatar --- Dances With Wolves, The New World, The Last Samurai).

 

Broren min innvendte f.eks. mot Inception at den lignet på Shutter Island. Da faller jeg av.

Lenke til kommentar

Artig å se at noen andre her liker Will Ferrell. Hvis du synes Elf er en 10/10, finnes det ikke ord for hvor godt du vil like Anchorman: The Legend of Ron Burgundy. :)

 

 

Ja, Anchorman er en utrolig morsom film fra start til slutt. :) Definitivt en av Wills mest hysterisk underholdene filmer.

 

Helt riktig :) Humoren er fantastisk, og jeg verdsetter virkelig denne filmen, som har fått meg til å le, så sinnsykt mange ganger.

Lenke til kommentar

The Expendables

071909expendables_fansite.jpg

 

Så denne på førpremiere med noen kompiser igår. FY FABIAN DEN VAR AWESOME!

Akkurat som jeg hadde sett for meg, passe dum, passe cheezy, buttloads of action.

Også svensken a'gitt. Manglet bare en montage og Oprah-vits så hadde man fort trodd filmen ble lagd på 80-90tallet.

Anbefalles

 

PS: Eric Roberts er fremdeles badass.^^

Lenke til kommentar

The book of Eli

 

Syntes denne filmen ga en spesiell følelse. Dog hjulpet godt av diverse scener og godt soundtrack. Denzel gjør en god job sammen med Gary. For å være pirkete så synes jeg at de kunne unngått å bruke hun fra 70s show, da jeg fikk litt sånn sitcom prestasjoner av henne. Men ellers greit. Historien funker bra, og er spennende helt til slutt.

 

7/10

Lenke til kommentar

Zulu

Du får ikke vite noe om hvorfor zuluene angriper, men du vil uansett være fanget av filmen og håper at det går bra med britene.

 

 

Britane koloniserte landet deira.

 

 

Eg heia forresten på zuluane.

 

Brittene ga Zuluene et ultimatum, som enten var seriøst eller ble brukt som en unskylding til å Presse zulu kongen inn i krig, da ultimatet ikke ble oppflyt invaderte Stor Britania zulu land, resultatet ble at zuluene som nasjon forsvant og ble britisk, og senere levde som en under under klasse i Sør-Afrika under aparteidet.

 

Viss du like Zulu MÅ du se Zulu Dawn, hvor hvorfor det ble krig, og hva som skjer om man ikke passer seg, for selv folk med spyd og skiold

Lenke til kommentar

Zulu

 

Normalt bruker jeg ikke å være spesielt begeistret for gamle filmer, men denne filmen imponerte meg stort.Blir ikke noe særlig lang anmeldelse det her, men vil anbefale folk å se denne filmen. Du får ikke vite noe om hvorfor zuluene angriper, men du vil uansett være fanget av filmen og håper at det går bra med britene.

 

9/10

 

Anbefaler å se også Zulu Dawn om man kan. Og da helst før Zulu, som er den historiske fortsettelsen.

Da skjønner man også mer av hvorfor Zuluene angriper. Begge filmene er like bra.

Lenke til kommentar

Watchmen (2009)

 

watchmen1.jpg

 

Jeg har ingen anelse om hva jeg nettopp har sett. Var det en superhelt film? Var det et drama? Var det den midtre episoden i en serie på 5 sesonger?

 

Først fikk vi 1,5-2 timer med grumsete, usammenhengende innblikk i forskjellige faser av en rekke «superhelters» liv. Mot slutten endte det hele i et melodramatisk klimaks. Det virker som filmen tar for gitt at du kjenner alle karakterene og har et forhold til de fra før, for på meg var det likegyldig hvem som døde og overlevde.

 

Det hele var som å se tilfeldige klipp på Youtube av Heros sine 5 sesonger når du tror du skal se Batman Begins eller Kick Ass. Om jeg skjønner rett er den høye IMDB scoren basert på det cinematografiske, som var vakkert, og på at filmen matcher tegneserien meget tett.

 

2,5 timer jeg heller skulle spilt Xbox

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hvilken Clash of Titans , 1981 eller 2010 ?

 

Dolph hadde kanskje vert en storre stjerne hadde han faatt bedre filmmanuser....han ble aldri like kjent som Sly eller Arnold.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Serenity

 

Grådige Fox kanselerte Firefly, fansen grein seg tørre, Whedon var rastløs og all denne friksjonen skapte en kinofiasko fansen hyllet. Artig triviell kunnskap, og her er en veldig objektiv tilnærming til Serenity: Bedre grafikk, mer sci-fi, mindre western, litt Day of the Dead mot slutten og en Jewel Staite i HD som lett kunne revet meg ut av sølibatet mitt.

 

Likte jeg den, sånn helt subjektivt? Ja, Serenity er som en lang, ganske god Firefly-episode med litt flere nuller i budsjettet. Likevel, hovedhistorien overgår jo strengt tatt aldri episoder som "Bushwacked" og "Out of Gas", og opplevelsen er vel nokså ubrukelig for alle som ikke har vært ombord skranglekassa med denne gjengen tidligere.

 

post-216175-1282855072,3172_thumb.jpg

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Serenity

og opplevelsen er vel nokså ubrukelig for alle som ikke har vært ombord skranglekassa med denne gjengen tidligere.

 

 

Det vil jeg ikke si meg enig i. Hadde aldri hørt om noe serie da jeg satte meg ned med denne filmen, men storkoste meg likevel. Har vel sett den 3 ganger nå tror jeg.

Lenke til kommentar

Commando (1985)

I Commando får vi se Schwarzenegger virkelig ta kommandoen. Fra første scene får vi se han gående ned fra fjellsiden bærende med en diger tømmerstokk med den ene armen, og motorsag av maskulin størrelse i den andre. Herfra møter han datteren sin som han lover så inderlig å være mer sammen med. Desverre kommer Schwarzenegger på klassisk vis i problemer; datteren blir kidnappet og Schwarzenegger får et ultimatium der kidnapperene forlanger at han skal drepe presidenten i Venezuela innen 12 timer får å få datteren sin tilbake... Så barsk som dere vet neggeren er, er ikke forsettelsen det store "mysteriumet".

 

Skuespillerprestasjonene er ikke det aller beste, klar handling og selvreparerende biler gjør filmen til en flott opplevelse med Schwarzeneggers energiske engasjement.

 

9/10

Endret av HalogenpæreUtenLys
Lenke til kommentar

Serenity

og opplevelsen er vel nokså ubrukelig for alle som ikke har vært ombord skranglekassa med denne gjengen tidligere.

 

 

Det vil jeg ikke si meg enig i. Hadde aldri hørt om noe serie da jeg satte meg ned med denne filmen, men storkoste meg likevel. Har vel sett den 3 ganger nå tror jeg.

 

Men regner da med du har sett serien også nå i mellomtiden da?

Lenke til kommentar

Jeg fant Godfrey Ho-mesterverket Ninja Strike Force (1988) på en torrentside igår. Så den nettopp..jeg er egentlig lammslått. På den ene siden har vi awesome dårlige ninja-slåsskamper med fantastisk synthmusikk og lydeffekter mellom "Black Ninja" og diverse fargede ninjaklanledere, Black Ninja har nemlig stjålet "Sword of Catastrophe", som må poweres opp ved å drepe ninjaer for å bli the Ultimate Weapon og uovervinnelig.

 

Dette forklares ganske løst på denne måten

http://www.youtube.com/watch?v=fXHWzy0RcBw

 

På den andre siden har vi en obskur historie om en fattig gutt som tar vare på broren sin som er syk og en retardert unge, som bare klippes inn helt urelatert til ninja-action etter hver fight scene. Denne karen er iflg Ho, sønnen til ninjamesteren til sjefsninjaen, men i filmen det er rippet fra er han sikkert en helt annen. De har bare copy/pastet scener fra denne koreanske dramafilmen og dubbet over britiske stemmer for å fylle ut tiden virker det som.

Dette var normalt i Godfrey Ho sine filmer, da. Han stjal ofte kjente musikkstykker også, som Miami Vice Theme eller Alphaville som i denne filmen. Jeg gir dere bare et par snutter, for å understreke hvor AWESOME fightscenene er.

 

http://www.youtube.com/watch?v=hOCzc7FwmOI

 

Er ubeskrivelig episk.

 

10/10 ninjasterner for ninjadelen av filmen, 0/10 for den totalt urelaterte koreanske filmhsitorien som bare er splicet inn helt tilfeldig så man ikke skjønner et kvekk.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...