INTERcEPTOR Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Som Gamer.no sa, hvem bryr seg om hva det kommer på? Etter installasjon spiller det ingen rolle uansett og litt skifting av CDer er ikke store problemet. Jeg liker ikke å bytte cd, jeg liker faktisk ikke å bruke cd i det hele tatt når jeg skal spille, jeg bruker alltid NO-CD crack på alle spillene jeg har, om de er originale eller ikke
Manuel Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Som Gamer.no sa, hvem bryr seg om hva det kommer på? Etter installasjon spiller det ingen rolle uansett og litt skifting av CDer er ikke store problemet. Hva ville du valgt, 1 plate eller 4 plater? Er jo en grunn (ok, flere grunner) til at spill er sluttet å komme på floppy, og jeg synes det er på tide at spill over 700 MB kommer på DVD. Altså, det er noen som ønsker å ta sikkerhetskopier av spillene. Som det er nå må jeg laste ned Thief 3:DS og Deus Ex 2 i cd-rom utgaver, selv om jeg har originalene.
Litejk Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) hallo... grunnen at dei gjer det ut på cd er at det er flere som kommer til å kjøpe det da.. det er ike alle som har dvd rom sjønner dere.... Endret 17. juli 2004 av Litejk
pronoob Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 JohnnyKnoxwille: Du mener at bare Elkjøp gir DVD-spillere? Nei, jeg mener at hvis du bygger selv, er det ingen selvfølge at DVD-spiller er med selv om resten av PC`en er bra, slik det foregår på Elkjøp (og andre ferdig-PC`er)... Selv har jeg ikke DVD-spiller på PC`en, og har heller ikke savnet det en eneste gang. Film ser jeg av åpenbare grunner ikke på PC, og de få spillene jeg har kjøpt er på CD-ROM. Men PC`en er mer enn bra nok for å kjøre Doom III for det.. Er ingen grunner til å kjøpe cd rom fremfor dvd rom da.
DDDD Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 DVD-rom er et "must" uannsett om du brukern eller ikke!
Learning To Fly Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 JohnnyKnoxwille: Du mener at bare Elkjøp gir DVD-spillere? Nei, jeg mener at hvis du bygger selv, er det ingen selvfølge at DVD-spiller er med selv om resten av PC`en er bra, slik det foregår på Elkjøp (og andre ferdig-PC`er)... Selv har jeg ikke DVD-spiller på PC`en, og har heller ikke savnet det en eneste gang. Film ser jeg av åpenbare grunner ikke på PC, og de få spillene jeg har kjøpt er på CD-ROM. Men PC`en er mer enn bra nok for å kjøre Doom III for det.. Er ingen grunner til å kjøpe cd rom fremfor dvd rom da. Prisen.
genesis Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Litejk Post:#23 Skrevet: 17/07/2004 : 11:48 Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 91 hallo... grunnen at dei gjer det ut på cd er at det er flere som kommer til å kjøpe det da.. det er ike alle som har dvd rom sjønner dere.... Dette innlegget har blitt redigert av Litejk, 17/07/2004 : 11:49 DVD rom er mye mer praktisk. mange som ønsker at spillene skal komm epå DVD. jeg støtter ikke oppunder noe CDrom only dritt, når det er DVD jeg ønsker. Når doom3 og andre spill ikke kommer på DVD, såklart blir det vanskeligere å da først få inn DVD. Den eneste fordelen CD har er prisen, og for at det skal bli billigere med DVD må det tas i bruk. Altså, jeg kommer ikke til å støtte dem som ikke tar dem i bruk på dette tidspunktet, som ville vært ett bra tidspunkt.
Rikky Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) hallo... grunnen at dei gjer det ut på cd er at det er flere som kommer til å kjøpe det da.. det er ike alle som har dvd rom sjønner dere.... Hva med DVD og CD? Evt Floppy for de som foretrekker det og er villig til å betale litt ekstra. Dere som nevner pris som en grunn til å gi ut på CD-ROM: Det kan da ikke være mange kronene i ekstrakostnad for utgiver å gi ut på 1 DVD i stedet for 3-4 CD-plater? DVD-plater er jo ikke så veldig dyre lengre. Jeg hadde lett betalt en femmer ekstra for å få spillet på DVD. Endret 17. juli 2004 av Rikky
Learning To Fly Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 hallo... grunnen at dei gjer det ut på cd er at det er flere som kommer til å kjøpe det da.. det er ike alle som har dvd rom sjønner dere.... Hva med DVD og CD? Evt Floppy for de som foretrekker det og er villig til å betale litt ekstra. Dere som nevner pris som en grunn til å gi ut på CD-ROM: Det kan da ikke være mange kronene i ekstrakostnad for utgiver å gi ut på 1 DVD i stedet for 3-4 CD-plater? DVD-plater er jo ikke så veldig dyre lengre. Jeg hadde lett betalt en femmer ekstra for å få spillet på DVD. Dere? Såvidt jeg skjønner hinta du til meg der, siden nesten ingen andre nevnte no om pris. Prisen jeg hinta til var når du selv kjøper dvd/cd-rom til pc-en, ikke spill, og ikke hva faen utgiverne må betale.
pronoob Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 JohnnyKnoxwille: Du mener at bare Elkjøp gir DVD-spillere? Nei, jeg mener at hvis du bygger selv, er det ingen selvfølge at DVD-spiller er med selv om resten av PC`en er bra, slik det foregår på Elkjøp (og andre ferdig-PC`er)... Selv har jeg ikke DVD-spiller på PC`en, og har heller ikke savnet det en eneste gang. Film ser jeg av åpenbare grunner ikke på PC, og de få spillene jeg har kjøpt er på CD-ROM. Men PC`en er mer enn bra nok for å kjøre Doom III for det.. Er ingen grunner til å kjøpe cd rom fremfor dvd rom da. Prisen. 90-100 kroner mer for en dvd kan da alle skrape sammen når de kjøper ny pc vil jeg gå ut ifra .
mESA Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Dere har alle feil. Doom 3 kommer til å komme på floppydisker!!! Dette blir visstnok gjort for at ikke folk skal gidde å piratkopiere de samt at vi tenker tilbake på tiden da Doom 1 rulet gata Her er beviset som viser at jeg har rett i det jeg sier: Hvis det skulle komme på disketter, og hver av diskettene er på 3mb, trur du virkelig det er nok disketter (tok det som en spøk, men kan dra den litt lenger ) Tell de (husk det skal komme på 4 cder på 700mb )
DDDD Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Ahhh, nå ser jeg det, bildene med diskettene er redigert.
Snorre Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Hvis det skulle komme på disketter, og hver av diskettene er på 3mb, trur du virkelig det er nok disketter (tok det som en spøk, men kan dra den litt lenger ) Tell de (husk det skal komme på 4 cder på 700mb ) For å dra spøken ut i det maksimale har jeg gjort et lite regnestykke, og kommet frem til at spillet ville komme på 934 disketter. Og på bildet er det en sirka 50 disketter. Hmmm litt få disketter da.
mESA Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) Hvis det skulle komme på disketter, og hver av diskettene er på 3mb, trur du virkelig det er nok disketter (tok det som en spøk, men kan dra den litt lenger ) Tell de (husk det skal komme på 4 cder på 700mb ) For å dra spøken ut i det maksimale har jeg gjort et lite regnestykke, og kommet frem til at spillet ville komme på 934 disketter. Og på bildet er det en sirka 50 disketter. Hmmm litt få disketter da. ja, bare tenk om vi måtte bruke disketter, da blir det MYYYYYYYYYYYYE skifting. GIdd whine om at dere må skifte cd, dere trenger bevege handen 4-5 ganger på 5 minutter? er det gale? Det må no være luksus og få D3 servert på delikate cd'er. Og btw, Bildet med alle diskettene, fint stabla. Nøye på detaljer Endret 17. juli 2004 av MeSa
MrLee Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 JohnnyKnoxwille: Du mener at bare Elkjøp gir DVD-spillere? Nei, jeg mener at hvis du bygger selv, er det ingen selvfølge at DVD-spiller er med selv om resten av PC`en er bra, slik det foregår på Elkjøp (og andre ferdig-PC`er)... Selv har jeg ikke DVD-spiller på PC`en, og har heller ikke savnet det en eneste gang. Film ser jeg av åpenbare grunner ikke på PC, og de få spillene jeg har kjøpt er på CD-ROM. Men PC`en er mer enn bra nok for å kjøre Doom III for det.. Er ingen grunner til å kjøpe cd rom fremfor dvd rom da. Prisen. 90-100 kroner mer for en dvd kan da alle skrape sammen når de kjøper ny pc vil jeg gå ut ifra . i dag ja...men hvis CD-rom'en ble kjøpt tidlig i DVD-Rom'ens alder, da DVD-rom koster like mye som gode (plextor)DVD brennere idag, og CD-Rom var mye billigere, så blir det fort litt mer enn en hundre lapp...
zoneman Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Altså hallo, folk oppgraderer jo skjermkortene sinne heletiden, hvorfor ikke invistere litt i en dvd rom, eventuelt dvd brenner som funker som en cd brenner også. 500kr for en helt grei sony kobinert cdbrenner og dvd leser er ikke mye, å det finnes billigere http://ad1.hardware.no/advertpro/servlet/v...random=46425710 Man må kunne tørre å satse på litt utvikling å ikke bare holde oss til cd. snart så kommer vel spilla på 10 cd`r.
SaReX Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Skrevet 20. juli 2004 (endret) 3MB på en floppy? jeg har bare 1.44MB (1.38) tenk hvis en av disketene er defekte. "YES" nå putter jeg inn den siste disketen..bzzz...bzzz..bzzz "denne disketen er ikke formatert" :!: blir også litt vanskelig å låne bort doom, har du en pose eller? Endret 20. juli 2004 av Sap15
ludobadger Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Det der CD DVD skiftet kommer nok akkurat når bransjen bestemmer seg for det. Trekker en liten paralell til filmens verden; Dere må huske at det blir annerledes å gå fra VHS til DVD enn fra CD til DVD. DVD når det gjelder spill til PC har vel ingen fortrinn annet enn at man får mer data på en plate. Fra VHS til DVD er forskjellen kjempestor (kvalitet, anvendlighet, levetid, logistikk etc etc...) og det er absolutt i bransjens interesse å få skiftet fort som f. Det er ikke tilfellet i like stor grad på PC fronten. Tipper det kommer etterhvert når DVD har vært standard på ferdigpcer fra Dell etc en stund til. Når så spillprodusentene føler seg sikre på at ingen vil stå i butikken og si til seg selv at "det spillet der ville jeg kjøpt hvis jeg hadde eid en DVD" så blir det nok standard. Før den tid tar de det nok easy iom at alle har CD og at DVD kan lese CD; why bother tenker de nok. Pengene rår! Men for all del kjøp dere Dvd så det går litt fortere fokens...
HåkonN Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 CD-ROM-spiller/brennere ligger det å flyter av... Jeg gidder rett og slett ikke å ta turen for få tak i noe jeg foreløpig ikke har brukt for. Når jeg kjøper det, er det fordi jeg har brukt for det, og innen den tid, har prisen falt til det halve og kvaliteten er bedre. Kjøpe bare fordi det høres kult ut, og fordi man sikkert får brukt for det i fremtiden er helt bortkastet innenfor data-verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå