Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg synes begge navnet og konseptet er geniale. Det eneste negative med filmen er anmeldere som ikke forstår seg på filmen og gir den dårlig karakter. Tullinger.

6826612[/snapback]

 

Har du sett filmen?

6827057[/snapback]

Trenges ikke. Jeg er allerede filmens største fan.

6829588[/snapback]

 

:wee:

 

Ser for meg deg ta med seg falske slanger som du slenger rundt deg på kinoen mens du roper; "Get these motherfucking snakes out of the motherfucking cinema"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå tror jeg pokker meg at jeg skal gjøre det som Steffyboy gjør når han skal kose seg med en film, kjøre i gang Armageddon :yes:

6828000[/snapback]

Apropos Armageddon. Hvor finner man den til en billigst mulig penge? Og nei, jeg behøver absolutt ingen Criterion utgave av denne filmen. :p

6830587[/snapback]

 

 

Armageddon, blir vel hipp som happ mellom play og amazon uk...

 

Edit:

@cun:

 

Hmm, vi har faktisk Criterion-utgaven av Armageddon. Strange world.

 

Det er en CC utgave av The Rock også, men hvis jeg ikke husker feil så var det en av tingene som Bay fikk lagt inn i kontrakten sin at det skulle gis ut en CC utgave av filmen...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Ein pence her og ein pence der :w00t:

6831355[/snapback]

 

...Pluss to-tre dager raskere levering. ;)

 

EDIT: Rockna, du snakker vel ikke om Pearl Harbor? Den foregår i allefall ikke i første verdenskrig. Tror ikke det finnes så mange fly-filmer fra WW1, egentlig. Det var WW2 som revolusjonerte måten fly ble brukt i krig.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Heh, jeg var ikke klar over at det var to 93-filmer. Hva fanken skjer med det?

6830723[/snapback]

Akkurat, samme tenker jeg også. :) Blir litt frustrert over det.

Gå inn på IMDb, da er United klart den beste filmen av de 3. Kommer nok til å se United og WTC.

6830737[/snapback]

 

Flight 93 er jo en tv-produksjon. United 93 omhandler vel samme greiene, men er da en kinofilm :)

 

Har sett Flight 93 før og skal se United 93 i dag om et par strakser. Ganske spent.

Lenke til kommentar
EDIT: Rockna, du snakker vel ikke om Pearl Harbor? Den foregår i allefall ikke i første verdenskrig. Tror ikke det finnes så mange fly-filmer fra WW1, egentlig. Det var WW2 som revolusjonerte måten fly ble brukt i krig.

6832212[/snapback]

Mot slutten av første verdenskrig hadde luftkamp utviklet seg fra å primært bestå av rekognosering og etterhvert bombing (i begrenset grad; Det var ikke allverdens kapasitet til "nyttelast" i flyene, særlig til å begynne med) til utstrakt kamp fly mot fly, jagere mot bombefly (og zeppelinere, bemannede luftballonger), og dogfights mellom jagerfly, både mann mot mann, og hele skvadroner mot hverandre.

Baron Manfred von Richthofen, også kjent som Den røde baron (pga sin knallrøde Fokker Dr. 1 Triplane), var første verdenskrigs største flygeress, og regnes stort sett som det største esset noensinne.

Og det er lagd noen filmer om jagerflyskvadroner og luftkamp under WWI.

 

@Rockna: Som Jernlov påpeker, vi har en egen tråd for hjelp til å finne navnet på en film. Spør du der skal du ikke se bort fra at noen ( :whistle: ) kan komme med forslag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...