Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dokumentarer? Jeg vet ikke om noen, men filmen 13 Days skal være veldig bra. Handlingen er satt rundt Cuba-krisen.

 

En enkelt dokumentar som tar for seg HELE den Kalde Krigen, ville uansett vært LANG! Den Kalde Krigen var massivt stor, og omfattet nesten alle de store kontinentene. Dessuten varte jo KK i nesten 50 år (1945-1991 var det vel). Tror heller du bør se etter mindre ting innom krigen (enkelte dokumentarer om Vietnam, Kambodsja, Russland, USA, Cuba, Norge osv).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Er det noen som har fått sett "Ressurection of the Little Match Girl" og har noen meninger om den?

6841475[/snapback]

Ja, og ja. Riktignok ganske lenge siden (kjøpte og så den da den koreanske utgaven var den eneste tilgjengelige, uten undertekster).

Jeg synes i utgangspunktet filmen bygget på en god og interessant idé, men filmen ble mer middelmådig etterhvert som den skred frem, trolig mye pga for lite penger til å gjennomføre ambisjonene skaperne hadde på en god måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Er det noen som har fått sett "Ressurection of the Little Match Girl" og har noen meninger om den?

6841475[/snapback]

Ja, og ja. Riktignok ganske lenge siden (kjøpte og så den da den koreanske utgaven var den eneste tilgjengelige, uten undertekster).

Jeg synes i utgangspunktet filmen bygget på en god og interessant idé, men filmen ble mer middelmådig etterhvert som den skred frem, trolig mye pga for lite penger til å gjennomføre ambisjonene skaperne hadde på en god måte.

6843662[/snapback]

 

Hmm, kjøpte den i helga for en femtilapp, så den er nok verdt det uansett. Får ta en titt på den i kveld.

Lenke til kommentar
Har diskutert så smått rundt det lille stuntet der, og det er etter min mening en genistrek. Flere jeg kjenner som bestemte seg for å se denne filmen kun på grunn av at den visstnok skulle være så syk at det trengtes 20-årsgrense.

6843333[/snapback]

Og var den det? ;)

Jaja.. ikke jeg som leide filmen iallefall.

6843373[/snapback]

 

Av de som har sett den har de alle egentlig bare beskrevet den som jævlig grotesk. :p

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått sett "Ressurection of the Little Match Girl" og har noen meninger om den?

6841475[/snapback]

Så den for en stund siden. Var bare noe jeg switchet over, så jeg ante ikke hva det var.

 

Var definitivt ikke det beste jeg har sett. Hele greia ble for absurd for min del. Hadde kansje hjulpet hvis jeg hadde lest litt om den før jeg så den men..

Lenke til kommentar

Hostelaffæren:

 

Slående argumenter. "Alle"? "Den sugde"? Nå skal jeg gi debatten litt nyanse:

 

Hostel

 

En trio backpackere havner i et slemt, europeisk land.

 

Det er sjelden jeg virkelig syns en film er guffen å se på. Saw-filmene klarte det ikke, denne klarte det. Hostel fungerte veldig godt som en spenningsoppbygger, sjokkhorror og thriller (i kronologisk rekkefølge). Starten bygger opp en guffen stemning sakte, men sikkert. Når først det inntreffer noe, kommer det som et skudd. Det er en ting denne filmen har med som jeg syns er eklest i verden, men jeg skal ikke si hva det er. Thrilleren filmen blir er helt knall. Jeg satt som spikret til stolen med øynene åpnet med fyrstikker. Ovasjoner! Jeg trodde dette bare kom til å være nok en dum, amerikansk grøsser, men det er bare å ta av seg hatten. Strålende stykke film!

 

5/6

6350611[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...