Gå til innhold

Noen gavmilde her på forumet?(gamle pc deler)


Anbefalte innlegg

Jeg har en Pentium II liggende.Vet ikke hvilken socket/slot det er,men den er ca 13 cm lang og har kjøleribber på den ene siden.Eneste som står på den er "pentium II with MMX technology.

Det skal stå med hvit skrift på den ene sidekanten hvilken hastighet og stepping det er.

Og det er slot 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo igjen folkens.

Jeg setter veldig pris på gavmildheten her, og jeg må si at det er veldig snilt av dere.

Tenker på å prøve å få tak i et bedre hovedkort, for det som er her nå er ikke så veldig bra.

Jeg har minimalt med penger, men tenkte å se om jeg kunne få tak i et gammelt billig hovedkort på qxl eller lignende.

Strongbad, tror du jeg kunne fåt litt sd ram av deg?

Bare send meg navn og adresse på PM ;) Hvis ikke jeg hører noe ifra MetiCx sender jeg avgårde alle brikkene til deg. Eller så sender jeg 256mb til deg og 256mb til han.

Jeg har 2x128, 1x256.

Lenke til kommentar
Ram er fikset, nå mangler bare prosessor og skjermkort.

Kunne også trengt et hovedkort, det som jeg sitter med nå er ganske lumpent.

Har noen noe gammelt til overs?

har litt av hvert jeg... Det meste du trenger vil jeg tro... men hvor bor du.? gidder ikke sende noe.. jeg bor i sandefjord..

Lenke til kommentar
Har ein gammel macintosh classic  dersom det er nokon som kan ha bruk for noko slikt. Alt for gammelt til å sette seg inn i.

 

Har og eit par p2 hk / cpu. 1 p2 350 og ein ?.

 

Edit: Reiser på ferie i dag. 1 uke.

Utrolig kult å se hva som var "råtasser" en gang :-) Bror min har en slik en + en bærbar sak. Er jo litt morsomt å spare på, da! Selv om kanskje kona vil beskrive det som søppel .....!

 

Forresten veldig fint å se at der finnes gavmilde folk der ute :-)

Tror jeg kan få tak i prosessorer, men de er ikke testet, så vidt jeg vet. Skal sjekke...

Endret av FrozenFish
Lenke til kommentar
Ram er fikset, nå mangler bare prosessor og skjermkort.

Kunne også trengt et hovedkort, det som jeg sitter med nå er ganske lumpent.

Har noen noe gammelt til overs?

har litt av hvert jeg... Det meste du trenger vil jeg tro... men hvor bor du.? gidder ikke sende noe.. jeg bor i sandefjord..

Jeg bor i Stavanger..

Hvis det er penger du tenker på, angående sending, så kan jeg sende beløpet det koster i frimerker til deg først, som du slenger på pakken og sender til meg.

Lenke til kommentar

Jeg mangler bare psu og kabinett (kan bruke pappeske med alufolie) for å få opp en p2 server. Noen som har de de vil bli kvitt?

Hadde også satt pris på 256MB og 512MB brikker med PC100/133 RAM. (Har ikke plass til flere 128MB brikker.)

 

Dersom jeg får tak i psu vil det være en Pentium 166 mmx som jeg kan gi bort.

 

Holder til i Oslo / Ski

Lenke til kommentar
Ram er fikset, nå mangler bare prosessor og skjermkort.

Kunne også trengt et hovedkort, det som jeg sitter med nå er ganske lumpent.

Har noen noe gammelt til overs?

har litt av hvert jeg... Det meste du trenger vil jeg tro... men hvor bor du.? gidder ikke sende noe.. jeg bor i sandefjord..

Jeg bor i Stavanger..

Hvis det er penger du tenker på, angående sending, så kan jeg sende beløpet det koster i frimerker til deg først, som du slenger på pakken og sender til meg.

stavanger sier du ?

da kan jeg bare komme å dumpe litt gammelt hw hos deg altså ? :wee:

Lenke til kommentar

Hadde satt veldig stor pris på en socket a prosessor hvis noen har en liggende. Duron 600@947 tok under mystiske omstendigheter plutselig turen til de evige jaktmarker. Har en maskin som står og lengter etter en her. Litt ekstra ram hadde også vært fint.

 

Forøvrig er jeg egentlig interessert i det meste. Liker å skrape sammen gamle deler og lage noe brukbart av det, og gi det til venner og kjente. PSU, hk, gammel ram, ny ram. u name it :)

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Sikker på du ikke har bommet litt på rammen eller cpuen ??

 

Trodde vanlig pentium brukte 72 pins ram og ikke SD ram, det kom vell ikke før pentium 2 ?

 

Er ikke helt sikker, lenge siden den gang...

Hadde et Shuttle HOT-569 hovedkort en gang.

Støttet oppi 250+ MHz.

Kjørte en Intel 200MMX med 128 Meg SD-RAM.

Senere overtok min mor denne, og jeg dyttet inn noe PC-100 RAM fra min kasserte P3-maskin.

 

Det Shuttlehovedkortet var snopt. Overklokking var en lek.

Det hadde tilogmed både AT og ATX strømkontakter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ram er fikset, nå mangler bare prosessor og skjermkort.

Kunne også trengt et hovedkort, det som jeg sitter med nå er ganske lumpent.

Har noen noe gammelt til overs?

har litt av hvert jeg... Det meste du trenger vil jeg tro... men hvor bor du.? gidder ikke sende noe.. jeg bor i sandefjord..

Jeg bor i Stavanger..

Hvis det er penger du tenker på, angående sending, så kan jeg sende beløpet det koster i frimerker til deg først, som du slenger på pakken og sender til meg.

stavanger sier du ?

da kan jeg bare komme å dumpe litt gammelt hw hos deg altså ? :wee:

Hvis du har en gammel prosessor eller et gammelt skjermkort, så stikk gjerne innom ;)

Lenke til kommentar
Joda, men som topicen antyder så er det snakk om gavmilde folk. Da er det bra at det finnes noen som vil donere en gammelt sdram brikke enn å "svindle" noen på qxl ved å selge det. :yes:

Er vel ikke svindel... En 512 mb sdram-brikke er verdt endel for f.eks en bedrift som har en server som kjører sdram som de ikke vil bytte ut. Særlig hvis det er ECC, da blir det dyrt... :)

 

Husker NASA spurte etter gammel EDO eller SIMM ram i fjor eller forrifjor, de trengte det visst til noen gamle satelitter eller noe... :p

 

Ang gratis maskinvare: jeg har en pentuim III slotket som lar deg kjøre en fcpga/socket 370 pentiumIII/celeron i et slot1 hovedkort, også har jeg et s3 vision 968 grafikkort med 2mb ram... hadde egentlig tenkt til å bruke det i en server, men hovedkortet jeg tenkte å bruke det sammen med likte det ikke... :( funker fint med alle andre hk jeg har prøvd det i dog... :wallbash:

Hvis trådstarter ikke vil ha det bytter jeg det gjerne i et annet skjermkort, uansett hvilket (gjerne gamlere bare det er pci eller agp)... Noen som vil bytte? :D

De bruker de faktisk til voyagerfergene sine.

Lenke til kommentar
Hmm, triste greier, her på jobben må vi kaste endel maskiner (pga. en avtale vi har med leverandør) siden vi bytter ut endel maskiner. Det er snakk om kanskje 100stk. P2 300Mhz og P3 450Mhz opp til 600Mhz, desverre kan jeg ikke ta noen deler pga. den avtalen. De blir forøvrig "knust"...

For en skam!!!

 

De kunne fint blitt brukt til noe bra. Kan til og med kjøre Win XP på de maskinene der.

Lenke til kommentar
De bruker de faktisk til voyagerfergene sine.

Ingen av fergene til NASA heter Voyager. Voyager var to sonder.

Fergene:

Challenger (OV-99) (Finnes ikke mer)

Enterprise (OV-101)

Columbia (OV-102) (Borte vekk)

Discovery (OV-103)

Atlantis (OV-104)

Endeavour (OV-105)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...