Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

True, true.. ser microplex har den og..

Vanskelig å moentere?

Tja, har du tatt i et skjemkort før skulle det ikke by på store problemer. Orginalkjøler er festet med 3 små skruer, som du bør finne et passende skrujern til, siden de sitter ganske godt fast. Det følger med en bruksanvisning med ATI silencern, som forklarer både demontering av orginalkjøler og montering av den nye.

 

Med min måtte du vær litt påpasselig så du ikke knakk festeskruene når du strammet dem, men jeg er ganske sikker på at den feilen er fikset i de kjølerne som er i butikken nå.

 

Edit: Den aliminiumsplaten som skal være på baksiden av kortet er svært myk. Min var slått skjev under transport tror jeg, så jeg måtte bøye den til slik den ble rett igjen...

Bare pass på at den ikke er skjev før du monterer!

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett Club3d x800 pro (ikke vivo) som er på veg. Er det slik at det fortsatt er mulig å harmodde disse til 16 pipes? Eller har Ati kommet med en lur løsnsing? Hørte noe om at pipsesne er kutta inni i coren :cry:

 

Vel uansett... må jeg flashe til xt bios for å enable de pipelinsene som jeg unlocker via hardmodd? Eller kan jeg bare kjøre hardmodden og bruke samme bios?

 

Jeg ser ikke noe poeng i å flashe ett non vivo kort hvis dette er tilfelle :innocent:

Lenke til kommentar
Hva ligger temperaturen under last på da? Du kan bruke f.eks ATItool til å logge temperaturene.

 

Jeg logget nå, og under testen så lå den på rundt 75 hele testen...

75grader?!!!?? SYKT! Mitt ligger på 30 grader, med vannavkjøling da. Har aldri prøvd med vifte. Har 12@16 pipelines mod, kjører X800XT PE bios og 570/600 klokking.

30 grader under load?? La meg tillate meg å stille meg MEGET tvilende til dette med mindre du har 15 graders romtemp. Mitt ligger på 44 grader med AC vannkjøling og en EVO240 radiator og en EVO120. Vel og merke med ca 22-23 graders romtemp.

 

EDIT: Har 16 aktive pipelines og kjører kortet på 520/520

Jepp rundt 30 grader ved load +/- 2 grader. Jeg har da en 40liters tank, som er åpen, slik at vannet blir nedkjølt av seg selv, + at jeg har EVO240 radiator.

Lenke til kommentar

Ok.. nå er jeg HELVETES nervøs. Maskinen restartet seg selv 9:36. Når jeg går inn på den via remote desktop og klikker display properties står det default monitor on..tja.. ingenting? Jeg finner kortet uten utropstegn i kontrolpanelet og tempen igår før jeg la meg har vært stabil på 50 grader.

 

Nå kommer ikke kortet opp i kontrollpanelet heller. Ser ut som jeg har kasta 4000,- ut av vindet. Nå begynner jeg FAEN meg å grine! FAEN FAEN FAEN!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...