Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kortet mitt kræsja ( alt ble svart ) når jeg kjørte HL2 med VIVO kortet på XT PE hastigheter... sjekka loggen til ATI-tool og der sto det at det hadde vært 63,5 grader på max.. er det for mye for dette kortet? høres litt rart ut :dontgetit:

 

Hva annet kan ha skjedd ? :dontgetit:

Nei, det er en helt normal temperatur. Er vel bare det at VIVO kortet ditt ikke takler X800XT PE hastighet. Er jo en grunn til at det ble solgt som X800pro VIVO og ikke X800XT PE. Noen er heldige, mens andre må klokke litt ned. Selv kjører jeg 513/560

Lenke til kommentar

Nei, det er en helt normal temperatur. Er vel bare det at VIVO kortet ditt ikke takler X800XT PE hastighet. Er jo en grunn til at det ble solgt som X800pro VIVO og ikke X800XT PE. Noen er heldige, mens andre må klokke litt ned. Selv kjører jeg 513/560

Okey, bare prøve å klokke litt ned med ATI-tool da.. ?

Lenke til kommentar
finnes det VIVO med 2ns minne? trodde det bare var NON VIVO som hadde det!

Dette VIVO kortet er det 2ns minne på :(

 

Har alikevel klokket det opp til 520/530 uten problemer (foreløpig ihvertfall), men har ikke låst opp de resterende 4 pipes'ene. Får rett under 12000 i 3dMark03, så sier meg egentlig veldig fornøyd.

 

Specs:

Asus P5GD1

P4 540 3.2 GHz

Corsair TWINX1024-3200C2

PowerColor Radeon X800PRO VIVO 256MB PCI-E

Endret av sw1tched
Lenke til kommentar
:blush:  Hei alle som har flasha skjermkortet sitt sikkert..

 

Jeg har kjøpt meg dette kortet http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=39238

Men tør ikke flashe før jeg har fått noen råd om hvilken bios jeg skal bruke, og om det er 1.6ns ram på det..

 

Hilsen Michal (newbee jaaaa)

Bruk denne biosen.

 

Du har et X800PRO VIVO kort. Da har du Samsung 1.6ns minne og en XT kjerne.

Biosen jeg viser til er en XT PE bios med 520mhz kjerne, og 560mhz minne.

Lenke til kommentar

Til alle dere som er for late til å lese hele tråden:

 

GigaByte's flashtool (GVF11.exe) er cluet her, ikke biosen deres..

 

Bruk den slik:

 

For å ta backup skriver du GVF11.exe -s 0 a:/[navn på din backup] (hold deg til 8.3 formatet, da flashrom 2.37 (som skal brukes litt senere) o.l. sliter med lange filnavn)

 

For å flashe til 12 pipelines skriver du gvf11.exe -p -f 0 a:/[navn på din backup]

 

For å flashe til 16 pipelines skriver du GVF11.exe -p -f 0 a:/[x800 xt pe bios], restarter og sjekker at det ble vellykket og flasher med flashrom 2.37 med kommandoen: flashrom -p -f 0 a:\[valgfri bios]

 

Kan hende du ikke trenger å skrive den nullen innimellom kommandoene, prøv uten om det ikke virker..

 

med [valgfri bios] mener jeg en original ati xt pe bios, slik at det nydelige sapphire kortet ditt ikke skal hete powercolor osv. kun for de som bryr seg om de små detaljer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...