Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har nå lest igjennom ALLE poster i denne tråden.. det tok en liten stund det. En del sider tilbake var det en kar som spurte om det var noe forskjell på AGP og PCI-e kortene med hensyn til denne softmodden, men tror ikke han fikk noe svar.

 

Har planer om å kjøpe et x800PRO PCI-e og lurer derfor på det samme: Går det an å softmodde et x800PRO PCI-e til 16 pipes?

 

Takker for svar :)

 

 

EDIT:

Powercolor x800PRO VIVO <- Hvis man kikker litt ned på den siden der så står det:

"Pixel Pipelines: 16 extreme parallel pixel pipelines"

Vil det si at de allerede er åpnet på dette kortet? :ermm:

Endret av sw1tched
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en mulighet for at noen kan legge ut link til x800 pro powercolor bios? Jeg vil flashe tilbake men backupdisketten er ødelagt :(

 

Edit: Jeg fant biosen men jeg kan ikke flashe tilbake! Den sier at den ikke kan åpne filen :( Hva skal jeg gjøre? Den sier det er Error 0EL01

Endret av shuge
Lenke til kommentar
Er det en mulighet for at noen kan legge ut link til x800 pro powercolor bios? Jeg vil flashe tilbake men backupdisketten er ødelagt :( 

 

Edit: Jeg fant biosen men jeg kan ikke flashe tilbake! Den sier at den ikke kan åpne filen :( Hva skal jeg gjøre? Den sier det er Error 0EL01

 

Legger det her jeg: http://home.no/sgtlenin/x800/ sammen med ati xt original bios

 

Det var rart, skulle prøve å skifte til ATI X800XT bios men fikk samme feilen som deg.

Endret av jasco
Lenke til kommentar
Er det en mulighet for at noen kan legge ut link til x800 pro powercolor bios? Jeg vil flashe tilbake men backupdisketten er ødelagt :( 

 

Edit: Jeg fant biosen men jeg kan ikke flashe tilbake! Den sier at den ikke kan åpne filen :( Hva skal jeg gjøre? Den sier det er Error 0EL01

 

Legger det her jeg: http://home.no/sgtlenin/x800/ sammen med ati xt original bios

 

Det var rart, skulle prøve å skifte til ATI X800XT bios men fikk samme feilen som deg.

Ingen? :cry:

Lenke til kommentar

Vil bare føye meg inn i lista over vellykkede mods :) Klarer ikke kjøre XT PE hastighet på minnet uten artifacts, noen som vet om enkle ramsinks vil hjelpe? Core blir veldig varm også, hørt at dette kan påvirket minnet. Vil det hjelpe å ta vekk standardsmørja og legge på litt arctic silver? Hvor vrient er det å ta av vifta?

Lenke til kommentar
Vil bare føye meg inn i lista over vellykkede mods :) Klarer ikke kjøre XT PE hastighet på minnet uten artifacts, noen som vet om enkle ramsinks vil hjelpe? Core blir veldig varm også, hørt at dette kan påvirket minnet. Vil det hjelpe å ta vekk standardsmørja og legge på litt arctic silver? Hvor vrient er det å ta av vifta?

Jeg har montert en ATI silencer 4 som har kjøling både på GPU og minne, og jeg har ikke problemer med artifacts på XT PE hastighet. Ligger på max 55-60 grader på load.

Lenke til kommentar
Jeg har et Asus X800 PRO ViVO kort, kan jeg da bruke den driveren du la ut for å få det til X800XT?(ikke PE)

Du kan bruke hvilken som helst bios fra denne siden:

 

http://www.techpowerup.com/bios/?search=x800&Submit=Search

 

Får du artifacts så må du klokke ned litt dog. Om du ikke vil være avhengig av et overklokkingsverktøy kan du bruke Rabit's bios editor for å justere klokkehastighetene i biosen.

Lenke til kommentar
Men hvorfor er biosene da delt opp i forskjellige leverandører? f.eks ATI, Asus, Connect 3D, Saphire osv... Og hvorfor finner jeg ikke en X800XT bios, er jo bare X800XT PE bioser der!

Det er nok mest for ordens skyld, men selv om kortene fra hver produsent er like, så kan produsentene putte inn modifisert BIOS for sine kort. Stort sett er det nok bare serie-nummer, navn og slikt som er endret.

 

http://www.techpowerup.com/bios/Connect3D....6.Samsung16.bin

 

Det er en ren XT bios med 500/500 klokkehastigheter. Fungerte fint for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...