Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selvfølgelig en backup liggende på en diskett. Problemet er at jeg er på jobb og får ikke prøvd dette på flere timer og det plager meg til døde.

 

Sjekka atitool nå og der stod temperaturen på 50/47. Skjønner ikke hva som har hendt. :ermm::cry:

 

Kortene (primary og secondary) kommer opp i device manager helt greit.

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Afaen! hehe. blir litt for hardcore for meg med hardmod, men detta tar jaggu på nervene dette og *dirre* :(

 

Spillte jo med kortet i over en time igår med Doom og sjekka temperatuen etterpå og den var bare noen og 50 grader så jeg skjønner ingenting. Om jeg har ødelagt kortet vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

 

Det er ett Powercolor VIVO kort og det har fungert for andre her? :cry:

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Jeg trenger noen beroliggende piller.

 

"well im flashed back to the pro bios with no prob (note the device id is back to that of the Pro), been running for close to 2 months now, but if i crash i'll PM ya.

 

i think the key is once you enable the 16 pipes flash back to the pro bios and dont run on the xt bios for an extended period of time being the voltage if diffrent for the GPU on the xt bios than it is on the pro, thus i would understand why people after a while experience failure (i think its usually after about 1-2 weeks) when you flash back to the pro the 16 pipes stay enabled being the ati flasher does not have a section for pipes as the gigabyte one does."

 

Hmm.. er dette inne på noe? http://www.driverheaven.net/showthread.php...41&page=2&pp=15

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Mitt powercolor funker også bra :) Men det er ikke oe særlig å overklokke da :(

Kjører på 500/550 nå, det nekter å være stabilt på standar XT hastighet...

 

Når det gjelder det å sende tilbake ett kort som ikke kunne harmoddes så ser jeg ikke noe galt i det :roll: Kortet funker fint det og ikke noe er ødelagt. Jeg har fjernet det som var av rester også. Uansett så får de ikke solgt det i og med at det faktisk er brukt, men de kan vel selge det som demokort? Vet ikke hva de gjør med dem jeg, men skulle ikke tro det var noe stort problem for dem. Den eneste forskjellen er at det er annen kjølepasta på...

 

 

BTW jasco takk for at du ble frustrert og la frem den linken der, jeg tror jeg flasher tilbake til pro bios jeg å, bare for sikkerhets skyld :)

Endret av shuge
Lenke til kommentar
Mitt powercolor funker også bra :) Men det er ikke oe særlig å overklokke da :(

Kjører på 500/550 nå, det nekter å være stabilt på standar XT hastighet...

 

Når det gjelder det å sende tilbake ett kort som ikke kunne harmoddes så ser jeg ikke noe galt i det :roll: Kortet funker fint det og ikke noe er ødelagt. Jeg har fjernet det som var av rester også. Uansett så får de ikke solgt det i og med at det faktisk er brukt, men de kan vel selge det som demokort? Vet ikke hva de gjør med dem jeg, men skulle ikke tro det var noe stort problem for dem. Den eneste forskjellen er at det er annen kjølepasta på...

 

 

BTW jasco takk for at du ble frustrert og la frem den linken der, jeg tror jeg flasher tilbake til pro bios jeg å, bare for sikkerhets skyld :)

Kan nok tenkes det er flere som kommer til å gjøre det :p

Lenke til kommentar

Hei jasco, bra at kortet ikke hadde gått fløyten da... :thumbup:

 

Leste litt på den linken der, om en som hadde enabled alle 16 pipes, og flashet tilbake til pro bios etterpå, og klarte å klokke enda mer enn med XT PE bios?

 

Ble litt nysgjerrig nå, er det ikke logisk å tenke at XT PE bios leverer høyere volt til kjernen og minnet? Ergo høyere klokk? :hmm:

Lenke til kommentar

Man kan klokke høyere ja, men det blir vel ganske likstilt siden man tar bort 4 pipes, da vil jo deler av overførings hastigheten minke betraktlig, helt til du klokker opp på samme nivå.....så folk flasher biosen tilbake for at de liker synet av en høyere klokk og mindre varme?Eller?

 

Jeg klokket kortet mitt før jeg flasha det, kom høyt opp, det gjorde jeg, men varmen var fortsatt et problem.

 

Et lite spørsmål, litt offtopic, men. Jeg må bytte in Arctic Cooling vifta mi fordi den bråker, er det da bedre å kjøpe en thermaltake giant III?

HER

Lenke til kommentar
Jepp rundt 30 grader ved load +/- 2 grader. Jeg har da en 40liters tank, som er åpen, slik at vannet blir nedkjølt av seg selv, + at jeg har EVO240 radiator.

Javel ok, får tru på deg siden du sier så.... Men hvor høy temperatur har omgivelsene til vanntanken og pc'en?

 

Det du sier her forteller ingen verdens ting om noe som helst! Får vel under 30 grader load jeg og hvis jeg setter pc'en min i boden eller noe lignende.... Kan være en idè og ta med rom- temperaturen. ;)

Lenke til kommentar
Man kan klokke høyere ja, men det blir vel ganske likstilt siden man tar bort 4 pipes, da vil jo deler av overførings hastigheten minke betraktlig, helt til du klokker opp på samme nivå.....så folk flasher biosen tilbake for at de liker synet av en høyere klokk og mindre varme?Eller?

 

Jeg klokket kortet mitt før jeg flasha det, kom høyt opp, det gjorde jeg, men varmen var fortsatt et problem.

 

Et lite spørsmål, litt offtopic, men. Jeg må bytte in Arctic Cooling vifta mi fordi den bråker, er det da bedre å kjøpe en thermaltake giant III?

HER

Man tar ikke bort 4 pipelines. Når de først er åpne kan de ikke fjernes igjen.

Lenke til kommentar

Shit! Skiftet nettopp fra 4.10 til 4.12 beta driveren, og først så var alt bra til jeg skulle spille.. da ble alt villt, fullt av farger og svart skjer osv!

Så la jeg inn 4.10 igjen, og når jeg startet windows så er alt bra i 10 sekund før bildet blir fult av artifacts! Nå er jeg livredd.. HL2 imorgen!!

Noen som kan gi meg en guide til hvordan jeg flasher tilbake? Med linker til ting jeg må laste ned og slikt..?

 

Skal prøve å legge inn 4.11 nå! Kan skjermkortet har tatt kvelden? (Se i signatur for detaljer)

 

Alt er bra så lenge jeg ikke har en driver installert...

Lenke til kommentar
Er det ikke beta driverene som har ødelagt for deg da  :hmm:

Jeg ville prøvd å kjørt driver cleaner, for så å legge inn catalyst 4.11.

Ey!

 

Hvilken bios anbefaler du etter å ha modda til gigabyte xt pt og fått lokka opp til 16 pipelines? Fikk VPU recover flere ganger istad når jeg spillte hl2 så jeg skifta til orginal pro vivo bios og har ikke sett noe nå, men det er noe med farta da :/

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...