TLZ Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Har skaffet meg Down II: A Bustle in your Hedgrow For et fantastisk album, noen som kan anbefale noe i samme gate? Dette var rett og slett dritfett. Bluesey tung old-school -ish metal for the win! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 http://www.myspace.com/crowbar Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 TLZ, sjekk ut Earthride - "Vampire Circus". Syns den til tider minner om Down. Lenke til kommentar
SlevenMek Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 http://www.myspace.com/crowbar 8394966[/snapback] Det var litt bra... Synes trommene var litt kjedelig men... likte ikke vokalen no spesielt heller.. Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Fann eit Scrambled Defuncts-album liggande på pc'en istad, og tenkte; Hm, kanskje eg skal sjekke det ut, om det sug så løyser eg jo litt av plassproblema på pc'en, sidan eg slettar det då. For å sei det sånn, plassproblema vert ikkje løyst av sletting av Scrambled Defuncts. Makan til tøft band. Teknisk death, med litt særpreg. Anar ikkje kor særpreget kjem frå, men det minner ikkje om noko eg har høyrd før. Delar minner om andre ting, men heilheiten er ganske unik, for min del. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Skulle "ikke-laste-ned" det nyeste albummet til Dimmu Borgir, men fikk isteden Anorexia Nervosa. Var ikke gale. Lenke til kommentar
Kverkulf Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Noen som kan anbefalle noe av Megateth, ikke samleplate. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Noen som kan anbefalle noe av Megateth, ikke samleplate. 8398169[/snapback] hvis du tenker på Megadeth, så anbefaler jeg "Rust in Peace". Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 "Peace sells...but who's buying" har mange klassikere. Countdown to Extinction er vel vendepunktet fra "klassisk Megadeth" til nye Megadeth. Den siste plata fikk faktisk gode kritikker over hele linja, da. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 "Peace sells...but who's buying" har mange klassikere. Countdown to Extinction er vel vendepunktet fra "klassisk Megadeth" til nye Megadeth. Den siste plata fikk faktisk gode kritikker over hele linja, da. 8398234[/snapback] "what he said" Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Fann eit Scrambled Defuncts-album liggande på pc'en istad, ...... 8397080[/snapback] Takk for tipset! Det var bra saker Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Hva mener dere om religiøs metal? Mange norske black metal band som Satyricon eller Darkthrone har mye religiøst i musikken sin! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Hva mener dere om religiøs metal? Mange norske black metal band som Satyricon eller Darkthrone har mye religiøst i musikken sin! 8402750[/snapback] Nå må du ikke blande begrepet "religiøs" med "religiøse innslag for provokasjons skyld". Personlig liker jeg svært godt mye religiøs metal. Som f.eks Extol. Så lenge det er bra fremført og med mye sjel i, så er det bra musikk for meg. IMO er det ingenting som slår et ordentlig kristen band på mengde sjel. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Hva mener dere om religiøs metal? Mange norske black metal band som Satyricon eller Darkthrone har mye religiøst i musikken sin! 8402750[/snapback] Nå må du ikke blande begrepet "religiøs" med "religiøse innslag for provokasjons skyld". Personlig liker jeg svært godt mye religiøs metal. Som f.eks Extol. Så lenge det er bra fremført og med mye sjel i, så er det bra musikk for meg. IMO er det ingenting som slår et ordentlig kristen band på mengde sjel. 8402754[/snapback] Haha så jævlig. Jeg hører aldri på kristen metall. Jeg er alt for mye inni Black Metal. Det er delvis for provokasjon ja, men uansett er det svært religiøst. Ta Amon Amarth for eksempel - de liker å provosere, men det er også svært religiøst! Band som Einherjer, Bathory og Graveland er svært religiøst med mye sjel! Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Hva mener dere om religiøs metal? Mange norske black metal band som Satyricon eller Darkthrone har mye religiøst i musikken sin! 8402750[/snapback] Nå må du ikke blande begrepet "religiøs" med "religiøse innslag for provokasjons skyld". Personlig liker jeg svært godt mye religiøs metal. Som f.eks Extol. Så lenge det er bra fremført og med mye sjel i, så er det bra musikk for meg. IMO er det ingenting som slår et ordentlig kristen band på mengde sjel. 8402754[/snapback] Extol har mye bra ja. Håper på å få sett dem live engang. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Caress_the_Pale: Så Extol på Quarten i fjor. Skikkelig bra liveband! SnittLeif: Er enig i at Extol har mye sjel(særlig på de tidligere platene), men er svært uenig i at en trenger å være kristen for å ha sjel. Black metal band kan ha veldig mye sjel de og. Trenger ikke være relegiøst(selv om sjelful musikk fult kan gi relegiøsaktig "feeling".) For min del er Opeth og Tool noen av de mer sjelfylte bandene. Endret 17. april 2007 av TLZ Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Isengard - Our lord will come var herlig! Treigt og seigt med spesiell vokal. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 "When" er bra metal, liker veldig godt "Svartedauen" cden Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Haha. Nye Mayhem-skiva er så tr00 at jeg får vondt. Necrosound, old-skool deluxe. Blir nesten redd. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Caress_the_Pale: Så Extol på Quarten i fjor. Skikkelig bra liveband! SnittLeif: Er enig i at Extol har mye sjel(særlig på de tidligere platene), men er svært uenig i at en trenger å være kristen for å ha sjel. Black metal band kan ha veldig mye sjel de og. Trenger ikke være relegiøst(selv om sjelful musikk fult kan gi relegiøsaktig "feeling".) For min del er Opeth og Tool noen av de mer sjelfylte bandene. 8402965[/snapback] App! Du misforsto meg. Jeg mener ikke at KUN religiøs musikk har sjel i seg, men at for meg står kristen musikk frem som den musikken med mest sjel. Det finnes selvsagt mange andre band med mye sjel. Symphony X, Planet X, Necrophagist, Einherjer. Bare for å dra frem noen forskjellige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg