Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den typen blackmetal som Mayhem holder på med for tida passer jo en skitten, old-school produksjon helt glimrende.

 

Skal man ha mer moderne ekstrem metal (som f.eks Dimmu) så passer jo en klarere og mer polert sound. Mayhem har jo beveget seg langt vekk fra den slags, så at det låter grimt og jævlig synes jeg bare er flott. Eneste jeg ville hatt er trommene ørlittebitt lenger fram i miksen, men det er uansett bare å spikke fliser...

Lenke til kommentar

Jeg bruker anledningen til å være så blasfemisk at jeg sier:

 

Jeg har aldri likt Attila's vokal, ikke i gamle Mayhem heller. Jeg syns gnålinga hans på De Mysteriis minner mere om peruviansk strupesang enn svartmetall, og har aldri klart å sette meg inn i skiva pga dette.

 

Sånn. Da var det sagt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ja, det er sant ponnikos. : ) Ble mer og mer interresert i blackmetal musikk med "dårlig kvalitet", også kjent som true black metal, etter jeg begynte å høre på Darkthrone. Herlig. Spesielt Sykdom og Svartnar har fanget min interesse... Noen som har noen andre å anbefale?

8406222[/snapback]

Ulver - Nattens Madrigal

Lenke til kommentar
Ja, det er sant ponnikos. : ) Ble mer og mer interresert i blackmetal musikk med "dårlig kvalitet", også kjent som true black metal, etter jeg begynte å høre på Darkthrone. Herlig. Spesielt Sykdom og Svartnar har fanget min interesse... Noen som har noen andre å anbefale?

8406222[/snapback]

Ulver - Nattens Madrigal

8407647[/snapback]

 

Notert. Dette er ett album, yes?

Lenke til kommentar

Ja, kanskje Ulvers beste album. Selv er jeg stor fan av Bergtatt også, som ikke er like necro, men et fantastisk album som inneholder en hel del akkustiske greier i tillegg til svartmetallen.

 

Du kan forresten sjekke ut Urgehal, Throne of Katharsis (lokalt band fra de traktene jeg er ifra), Deathspell Omega og Orcustus dersom du er lysten på skikkelig necro svartmetall. De bandene har mye bra.

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...