Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fann eit Scrambled Defuncts-album liggande på pc'en istad, og tenkte; Hm, kanskje eg skal sjekke det ut, om det sug så løyser eg jo litt av plassproblema på pc'en, sidan eg slettar det då. For å sei det sånn, plassproblema vert ikkje løyst av sletting av Scrambled Defuncts. Makan til tøft band. Teknisk death, med litt særpreg. Anar ikkje kor særpreget kjem frå, men det minner ikkje om noko eg har høyrd før. Delar minner om andre ting, men heilheiten er ganske unik, for min del.

Lenke til kommentar
Hva mener dere om religiøs metal? Mange norske black metal band som Satyricon eller Darkthrone har mye religiøst i musikken sin!

8402750[/snapback]

Nå må du ikke blande begrepet "religiøs" med "religiøse innslag for provokasjons skyld".

 

Personlig liker jeg svært godt mye religiøs metal. Som f.eks Extol. Så lenge det er bra fremført og med mye sjel i, så er det bra musikk for meg. IMO er det ingenting som slår et ordentlig kristen band på mengde sjel.

Lenke til kommentar
Hva mener dere om religiøs metal? Mange norske black metal band som Satyricon eller Darkthrone har mye religiøst i musikken sin!

8402750[/snapback]

Nå må du ikke blande begrepet "religiøs" med "religiøse innslag for provokasjons skyld".

 

Personlig liker jeg svært godt mye religiøs metal. Som f.eks Extol. Så lenge det er bra fremført og med mye sjel i, så er det bra musikk for meg. IMO er det ingenting som slår et ordentlig kristen band på mengde sjel.

8402754[/snapback]

 

Haha så jævlig. Jeg hører aldri på kristen metall. Jeg er alt for mye inni Black Metal. Det er delvis for provokasjon ja, men uansett er det svært religiøst. Ta Amon Amarth for eksempel - de liker å provosere, men det er også svært religiøst!

 

Band som Einherjer, Bathory og Graveland er svært religiøst med mye sjel!

Lenke til kommentar
Hva mener dere om religiøs metal? Mange norske black metal band som Satyricon eller Darkthrone har mye religiøst i musikken sin!

8402750[/snapback]

Nå må du ikke blande begrepet "religiøs" med "religiøse innslag for provokasjons skyld".

 

Personlig liker jeg svært godt mye religiøs metal. Som f.eks Extol. Så lenge det er bra fremført og med mye sjel i, så er det bra musikk for meg. IMO er det ingenting som slår et ordentlig kristen band på mengde sjel.

8402754[/snapback]

 

Extol har mye bra ja. Håper på å få sett dem live engang.

Lenke til kommentar

Caress_the_Pale: Så Extol på Quarten i fjor. Skikkelig bra liveband! :)

 

SnittLeif: Er enig i at Extol har mye sjel(særlig på de tidligere platene), men er svært uenig i at en trenger å være kristen for å ha sjel. Black metal band kan ha veldig mye sjel de og. Trenger ikke være relegiøst(selv om sjelful musikk fult kan gi relegiøsaktig "feeling".) For min del er Opeth og Tool noen av de mer sjelfylte bandene.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Caress_the_Pale: Så Extol på Quarten i fjor. Skikkelig bra liveband! :)

 

SnittLeif: Er enig i at Extol har mye sjel(særlig på de tidligere platene), men er svært uenig i at en trenger å være kristen for å ha sjel. Black metal band kan ha veldig mye sjel de og. Trenger ikke være relegiøst(selv om sjelful musikk fult kan gi relegiøsaktig "feeling".) For min del er Opeth og Tool noen av de mer sjelfylte bandene.

8402965[/snapback]

App! Du misforsto meg. Jeg mener ikke at KUN religiøs musikk har sjel i seg, men at for meg står kristen musikk frem som den musikken med mest sjel.

 

Det finnes selvsagt mange andre band med mye sjel.

 

Symphony X, Planet X, Necrophagist, Einherjer. Bare for å dra frem noen forskjellige

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...