Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med et inntrykk av store band som for eksempel Metallica har svært enspora fans. Jeg har møtt mange Metallica fans som har utrolig god peiling på det ene bandet, men som vet 0 om thrash metal generelt. Det jeg mener er at et band som Metallica skygger for kanskje enda bedre band i samme sjanger. Hva med Slayer, Exodus, Megadeth eller Anthrax? Mange metallica fans som har hørt noe av disse?

 

Slike band finnes i andre sjangere også naturligvis.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Piss. Det er musikken vi snakker om. Hvis du vil ha gode tekster les en bok.

8379649[/snapback]

 

Jeg snakka ikke om tekstene, jeg snakka om bandnavnet.

8379671[/snapback]

 

Greit nok..

 

Personlig mener jeg at Debbath'erene lager riffs i verdensklasse innenfor sin sjanger.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Jeg sitter med et inntrykk av store band som for eksempel Metallica har svært enspora fans. Jeg har møtt mange Metallica fans som har utrolig god peiling på det ene bandet, men som vet 0 om thrash metal generelt. Det jeg mener er at et band som Metallica skygger for kanskje enda bedre band i samme sjanger. Hva med Slayer, Exodus, Megadeth eller Anthrax? Mange metallica fans som har hørt noe av disse?

 

Slike band finnes i andre sjangere også naturligvis.

8379542[/snapback]

 

Deler ditt inntrykk. Nå befinner jeg meg andre sia, og har enda ikke fått sjekka ut Metallica skikkelig. Men man føler lite for det når man får bandet oppi trynet uansett hvor man drar. Takker meg til Testament, Slayer, Exodus, Sodom, Kreator og de andre klassikerene. Men må jo få kjøpt meg Metallicas tidlige album en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Jeg sitter med et inntrykk av store band som for eksempel Metallica har svært enspora fans. Jeg har møtt mange Metallica fans som har utrolig god peiling på det ene bandet, men som vet 0 om thrash metal generelt. Det jeg mener er at et band som Metallica skygger for kanskje enda bedre band i samme sjanger. Hva med Slayer, Exodus, Megadeth eller Anthrax? Mange metallica fans som har hørt noe av disse?

 

Slike band finnes i andre sjangere også naturligvis.

8379542[/snapback]

 

Jeg er blodfan av Metallica, men jeg hører seff på Slayer og Megadeth + Sepultura, Testament etc.. Thrash ftw.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Jeg sitter med et inntrykk av store band som for eksempel Metallica har svært enspora fans. Jeg har møtt mange Metallica fans som har utrolig god peiling på det ene bandet, men som vet 0 om thrash metal generelt. Det jeg mener er at et band som Metallica skygger for kanskje enda bedre band i samme sjanger. Hva med Slayer, Exodus, Megadeth eller Anthrax? Mange metallica fans som har hørt noe av disse?

 

Slike band finnes i andre sjangere også naturligvis.

8379542[/snapback]

 

Deler ditt inntrykk. Nå befinner jeg meg andre sia, og har enda ikke fått sjekka ut Metallica skikkelig. Men man føler lite for det når man får bandet oppi trynet uansett hvor man drar. Takker meg til Testament, Slayer, Exodus, Sodom, Kreator og de andre klassikerene. Men må jo få kjøpt meg Metallicas tidlige album en eller annen gang.

8379818[/snapback]

 

Kill 'em all er stappfull av feite riff! Ville gått for det.

Lenke til kommentar

Haha her kommer det et par Metallica fans frem ja. Hvem av dere som digger Metallica liker andre thrash metal band?

 

Jeg kunne nevnt Dimmu Borgir, som suger opp mange fans uten at disse nødvendigvis liker andre bm band.

 

Det jeg mente isted var at jeg har snakket med et par Metallica fans, men de hadde for eksempel aldri hørt Slayer! Det synes jeg igrunn er merkelig...

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Digger ikke Metallica, men de har ett par fete sanger.

 

Ellers elsker jeg:

Sodom - Burst Command til War

Destruction - Curse the Gods

Sepultura - Troops of Doom

Slayer - Raining Blood

 

Men that's about it. Har hørt litt på Sadus også, som er jævlig fett. Har bare ikke funnet én eller flere sanger som skiller seg spesielt ut av dem enda. Har så mye BM og DM å høre på at jeg har ikke hatt tid til å utforske thrash skikkelig.

Lenke til kommentar
Hva er den hardeste, mest brutale metalen dere noensinne har hørt, som dere knapt tør å lytte til selv med lyset på?

8379484[/snapback]

Babygrinder - Kindergarden corpse

 

Det er vel dessuten få ting som er mer intenst enn Anorexia Nervosa (The Drudenhaus Anthem.mp3) og Anaal Nathrakh (Pandemonic Hyperblast.mp3). Setter man opp volumet på et par gode hodetelefoner så er det som å bli ørepult av John Holmes.

Lenke til kommentar

Blodtjern - 2003 - Uhellig Blot - 01 - Blodtjern

 

Du vet den skjærende lyden som kommer fra høytalerne når man gjør noe merkelig med gitarene? Det er liksom den lyden Blodtjern har basert musikken sin på, og prøver å lage melodi av den. Det er så ekstremt at det blir nesten latterlig, og det er ikke spesielt bra sammensatt heller. Er nesten bare bråk.

 

Av musikk som man faktisk kan lytte på, og som har litt musikalsk verdi så støtter jeg LarsP, spesielt om Pandemonic Hyperblast.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Haha her kommer det et par Metallica fans frem ja. Hvem av dere som digger Metallica liker andre thrash metal band?

 

Jeg kunne nevnt Dimmu Borgir, som suger opp mange fans uten at disse nødvendigvis liker andre bm band.

 

Det jeg mente isted var at jeg har snakket med et par Metallica fans, men de hadde for eksempel aldri hørt Slayer! Det synes jeg igrunn er merkelig...

8380147[/snapback]

Jeg har vært fan av metallica i en del år nå. Jeg hører også på Slayer, Sodom, Kreator, Anthrax osv. De nyere albummene til metallica er jo veldig lett å høre på for de fleste, så er ikke så rart mange ikke-thrash lyttere hører på metallica.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...