Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da Emperor ga ut IX Equilibrium, ble de da mye mer prog enn før? Har bare hørt "I Am The Black Wizards" og "Inno A Satana" fra de gamle platene deres. Lurer på om resten av det gamle de har laget ligner på IX Eq. eller Prometheus, siden dette er to knall-album  :thumbup:

8426076[/snapback]

 

Stilmessig synes jeg Equilibrium og Prometheus er litt mer "prog" enn de eldre skivene. Litt mer deathmetal/midtempo/riff inne i bildet der.

 

Anthems, Nightside og ep'en er mer ren blackmetal, med litt mer kaotisk og fyldig lydbilde.

Lenke til kommentar
Da Emperor ga ut IX Equilibrium, ble de da mye mer prog enn før? Har bare hørt "I Am The Black Wizards" og "Inno A Satana" fra de gamle platene deres. Lurer på om resten av det gamle de har laget ligner på IX Eq. eller Prometheus, siden dette er to knall-album  :thumbup:

8426076[/snapback]

Du kan si det slik ja. (Det er jo de som ikke regner senere Emperor for black metal i det hele tatt.) Men det er ikke prog som i at de ligner på Dream Theater eller noe sånt... er bare at de går litt mer utenom det som er typisk black metal.

 

Jeg liker faktisk senere Emperor best. :)

Lenke til kommentar
Silent Vanquish spiller en form for Death/Doom Metal. Sjekk ut Myspace siden for lydklipp. De har signet med Moonlight records hvis jeg husker riktig og har fått meget gode anmeldelser for debuten Dysthymia(5/6 i Scream Magazine). De jobber nå med materiale til et nytt album.

8424595[/snapback]

Silent Vanquish er ufattelig bra. Hvilke av kara i bandet kjenner du?

8426834[/snapback]

Kjenner Erlend Nybø, han spiller gitar, men var ikke med på innspillingen av Dysthymia. Han kom med i bandet etter den var innspilt.

 

EDIT: Er meget dyktige de kara der ja. Gleder meg til å høre mer fra de. Tror de har planer om å gå i studio igjen i løpet av året dersom alt klaffer. Spilte forøvrig i band med Erlend tidligere. Utrolig dyktig gitarist.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...