Gå til innhold

Burde hardware.no vurdere andre design?


Burde hardware.no vurdere andre design?  

434 stemmer

  1. 1. Burde hardware.no vurdere andre design?

    • [url=http://www.paradoxia.org/hwno/]Polecat[/url] sitt forslag
      203
    • [url=http://home.c2i.net/roneid/hw/flipper.jpg]Marvil[/url] sitt forslag
      86
    • [url=http://webfreak.no/hw.no-enzostyle/images/layout4.png]cfenzo[/url] sitt forslag
      14
    • Beholde det nåværende designet
      6
    • Bytte til det gammle designet
      74


Anbefalte innlegg

Marvel's utkast er rett og slett urettferdig i forhold til cfenzo's. Den ene er realistisk og den andre er en php-nuke clone med knapt noen reklame. Det er en selvfølge hva folk vil stemme på slik det er framstilt.

 

Det skal ikke være så vanskelig å skjønne hva utkast jeg mener....

Endret av Fury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gef-edit (kanskje) :p

 

Gjorde tekst litt mørkere.

Håper det kan åpnes for å endre størrelsen på den kolonnen til høyre, i mine øyne er den ALT for bred. :thumbdown:

Det ble bedre. Men jeg føler enda ikke at artiklene kommer skikkelig frem slik som de gjorde før i hw.no sitt gammle design og dette nye designet som hw.no bruker nå. Hva med om du bruker samme font på teksten som hw.no bruker?

 

Men forslaget ditt er etter min mening det beste til nå. Liker veldig godt det som er fra artiklene og oppover, men for meg ser det ut som om det området artiklene er i, ikke hører sammen med det over eller det på sidene. Men jeg er ikke sikker...det blir liksomt ikke artiklene jeg først legger merke til når jeg åpner den siden. Alt det andre skriker høyere ut.

 

Er enig med at størrelsen på den kolonnen til høyre er for stor. Håper det samme ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Greit som det er.

 

Det er selvfølgelig bra med nye forslag, men da begynner folk å suttre fordi at menyen som var på venstresiden nå ligger på høyresiden og sånnt.

Det kommer alltid til å være uenighet. Sålenge sidene er "rene" oversiktlige og lettleste så er mine krav oppfyllt.

 

Tar man HW så lite seriøst at du slutter å lese her bare pga design så blir det for dumt.

Lenke til kommentar
Designet ligner på en php-nuke-portal som jeg elegant driter fullstendig i og blar videre.

Det sier vel mer om deg enn designet.

 

Nå er det vel akkurat en slags portal hardware.no er, så da ser jeg ikke det helt gale i at det ser ut som en portal. Jeg synes det er stor forskjell på en nyhetsside, og en personlig hjemmeside. Etter min mening skal en nyhetsside være litt kjedelig og standard. Ikke noe jalla uoversiktlig opplegg som ITPro f.eks (blir jo svimmel av å gå inn der). Det er ikke designet som teller, det er funksjonaliteten, og hvor oversiktlig og enkelt det er å navigere.

 

Jeg vil ha en bra hw.no side, ikke en stilig/teoretisk god side, med andre ord er det Marvil sitt design jeg vil ha...

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Synes marvils forslag var utrolig bra jeg.

 

For det første er mine hovedinteresser (nyheter og forum) fantastisk pent lagt i fokus, ikke for mye, ikke for lite, men helt klart i sentrum.

 

For det andre er det fortsatt plass til mer reklame uten at det blir påtrengende, en banner øverst ved siden av hw.no logoen hadde ikke gjort meg noe.

 

For det tredje fikk jeg, i motsetning til slik det er nå, en skikkelig GOD følelse av at hw.no er en seriøs og bra side om nettopp hardware og datarelaterte nyheter.

 

Et nytt design er alltid uvant, men allikevel tviler jeg på at det er grunnen til at mange misliker det. Jeg klarte å like marvils side på under 10 sekunder. Det nåværende designet fremkalte riktignok følelser det også, men tror ikke disse egner seg nedskrevet noe sted.

 

Dere kan selvsagt velge å holde på tilvenningsteorien, og regne med at folk roer seg etterhvert. Da har dere i så fall sviktet alt jeg trodde jeg visste om design. Såvidt jeg har forstått har webdesign to viktige mål:

1. Det skal se pent ut.

2. Det skal være funksjonellt.

Det siste punktet inkluderer et intuitivt brukergrensesnitt med ETT mål: At nye brukere skal kunne finne det de kom for så fort som mulig. Her kommer det nye designet til kort, når min første reaksjon var frustrasjon over at jeg ikke fant noen nyheter på siden.

 

 

 

*

Dette er et hjertesukk fra en vanlig bruker. Skal ikke påberope meg kunnskaper av noen som helst art innen webdesign. Føler allikevel det var viktig å få sagt dette, kan jo hende noen er enige med meg.

word

 

marvils var veldig pent og rent, de andre, inkludert det som er nå, er rotete. Marvils er veldig rolig og pent, veldig behagelig etc.

Lenke til kommentar
Det sier vel mer om deg enn designet.

 

Nei, det sier noe om hvor uttrykksløs du er...

Er det målet kan du glemme Avataren din, og folk vil ikke kjenne deg igjen i massen.

Der er altfor mange "generiske" php-nuke cloner der ut. Ikke gi oss enda en!

 

Og som jeg allerede har nevnt; Marvel's forslag er urealistisk og fantasiløs.

Lenke til kommentar
Gef-edit (kanskje) :p

 

Gjorde tekst litt mørkere.

Håper det kan åpnes for å endre størrelsen på den kolonnen til høyre, i mine øyne er den ALT for bred. :thumbdown:

Dette er en enkel og grei forbedring av det hw.no sitt nye design er, og det eneste av de nye forslagene jeg kunne klart å leve med.

 

Marvil sitt er rett og slett kjedelig, og ligner på tusen andre sider jeg har sett før. Cfenzo sitt er for rotete. Hw.no sitt nye design nå er nytenkene, og ser annerledes ut enn flere andre sider, men samtidig oversiktig og greit.

 

Behold det vi har nå, eller finpuss det til polecat sin versjon. De andre vil ikke fungere.

Lenke til kommentar

marvil sitt er jo kjempebra bare man fjerner de to linjene over og under banneret, skifter ut banneret med noe mer moderne og så legger banneret ned til menyen under linjen under banneret.

 

Så kan man heller utvikle siden den veien i stedet for å gjøre hopp i designen. Det trengs noe velfungerende. Er ikke helt glad nå, med ørten piler opp til en søk knapp og en utrolig overforstørret hw.no logo

Lenke til kommentar
Gef-edit (kanskje) :p

 

Gjorde tekst litt mørkere.

Håper det kan åpnes for å endre størrelsen på den kolonnen til høyre, i mine øyne er den ALT for bred. :thumbdown:

Dette er en enkel og grei forbedring av det hw.no sitt nye design er, og det eneste av de nye forslagene jeg kunne klart å leve med.

 

Marvil sitt er rett og slett kjedelig, og ligner på tusen andre sider jeg har sett før. Cfenzo sitt er for rotete. Hw.no sitt nye design nå er nytenkene, og ser annerledes ut enn flere andre sider, men samtidig oversiktig og greit.

 

Behold det vi har nå, eller finpuss det til polecat sin versjon. De andre vil ikke fungere.

denne designen er jo super

Lenke til kommentar
Jj, la oss krangle om hva design som er best :p

Eller bare innse at smaken er som baken, nemlig delt i to... :laugh:

Jeg likte det nye designet er veldig godt, men jeg stemte på Marvil sitt, fordi gresset er alltid grønnere på den andre siden... :wee:

 

:ermm: ta og les det du skrev.

 

 

for ordens skyld : vi krangler ikke, vi diskuterer. det er en fin linje mellom de to tingene.

 

dessuten ville dette stedet vært ganske kjedelig uten diskusjons elementet.

Lenke til kommentar

Husk på at uansett hvilket forslag som stemmes frem, skal det være like mye reklame. Marvils forslag må derfor modifiseres endel fordi det bare har plass til to av reklamebannerne, i motsetning til cfenzo sitt, som har fått plass til fire. Kan ikke se at Marvils forslag blir spesielt mye mer ryddig enn cfenzo sitt hvis man fyller opp med alle reklamene som må på plass.

Lenke til kommentar
Tok meg tid til å leke litt selv også på en ellers så kjedelig søndagskveld. :D

Ikke store forandringene, men...

--> Link

 

Forøvrig skjønner jeg meg ikke helt på dem som liker det nåværende, men hver har vel sin smak. Reklamen er nok uansett kommet for å bli.

 

Stemte på cfenzo forresten. ;)

Du gode glitrende juletre! JA! Dette var lekkert.

Lenke til kommentar

Marvil sitt er jo cleant og fint. Men er vel litt urettferdig ettersom dette designet ikke har den digre reklamebanneren øverst, no som sikkert hadde vært tilfelle om Marvils design hadde vært standard.

 

Hvis HW bare halverer høyden på den store banneren, slik at den får normal størrelse, blir alt bra...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...